AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Møtte min samboer i 2018 og han ba meg og katta flytte inn til han. Siden den gang har jeg hatt katten, og plutselig en dag likte han ikke kattesanden hennes. Så vi flyttet den fra gangen i et skap til en bod. Hun er innekatt da vi bor i Oslo. Nå skal vi flytte og han skal absolutt ha kattesanden ut på dagen. Min katt er ikke vandt med å være ute alene etter 10 år som innekatt. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ingen bod i ny leilighet. Hva faen gjør jeg? Mener idiotien at jeg skal slippe katten rett ut, det går ikke. Hva hadde dere gjort? Jeg eier halve leiligheten Anonymkode: 38d16...c0b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Flytt for deg selv. Med katta. Anonymkode: 78ca5...9ac 44 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Støtter forslaget med å flytte for deg selv med katten. Han er en dust så hvis han ikke lengre vil ha katten inne etter 10 år så er det ikke liv laga. Anonymkode: ec01e...c7b 13 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Hadde kvittet meg med mannen. Anonymkode: b3d06...ef5 17 6
Hmmmmmm Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Møtte min samboer i 2018 og han ba meg og katta flytte inn til han. Siden den gang har jeg hatt katten, og plutselig en dag likte han ikke kattesanden hennes. Så vi flyttet den fra gangen i et skap til en bod. Hun er innekatt da vi bor i Oslo. Nå skal vi flytte og han skal absolutt ha kattesanden ut på dagen. Min katt er ikke vandt med å være ute alene etter 10 år som innekatt. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ingen bod i ny leilighet. Hva faen gjør jeg? Mener idiotien at jeg skal slippe katten rett ut, det går ikke. Hva hadde dere gjort? Jeg eier halve leiligheten Anonymkode: 38d16...c0b Hvorfor oppfører du deg som om han er sjefen? 15 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli Tenker også at alternativet er å være særboere Anonymkode: f54e8...815 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli Hvorfor er han sjefen hjemme hos dere? Anonymkode: 215c6...347 7 3
Mei88 Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli Lukter den? Har du nok sand i kassa? I såfall skal den ikke lukte 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli Som andre sier: HAN er ikke sjefen over DIN katt i en leilighet som du eier HALVPARTEN av. Er han stokk dum? Og hvorfor sier du ikke bare nei? Hvis du vil fortsette å ha katten som innekatt, skal du gjøre det. Hvis du vil at den skal kunne gå ut: Katter må og skal være innendørs i 3 måneder når de flytter til et nytt sted. En eldre innekatt burde være inne enda lenger og kun luftes ute med sele i en lang periode etter det for å trygge den på tilværelsen ute. Og alle katter - også utekatter - SKAL ha tilgang til kattekasse inne. Ferdig snakka. Det er ren logikk og dyrevelferd. Mine katter kan gå ut og inn som de vil via katteluke med chipleser, men har selvsagt også kasse inne uansett. En side note: Men som er såpass hensynsløse overfor dyr, ville jeg vært svææært skeptisk til å være i et forhold med. Tenk om dere får barn? Anonymkode: 7fb89...37e 10 9
AnonymBruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Som andre sier: HAN er ikke sjefen over DIN katt i en leilighet som du eier HALVPARTEN av. Er han stokk dum? Og hvorfor sier du ikke bare nei? Hvis du vil fortsette å ha katten som innekatt, skal du gjøre det. Hvis du vil at den skal kunne gå ut: Katter må og skal være innendørs i 3 måneder når de flytter til et nytt sted. En eldre innekatt burde være inne enda lenger og kun luftes ute med sele i en lang periode etter det for å trygge den på tilværelsen ute. Og alle katter - også utekatter - SKAL ha tilgang til kattekasse inne. Ferdig snakka. Det er ren logikk og dyrevelferd. Mine katter kan gå ut og inn som de vil via katteluke med chipleser, men har selvsagt også kasse inne uansett. En side note: Men som er såpass hensynsløse overfor dyr, ville jeg vært svææært skeptisk til å være i et forhold med. Tenk om dere får barn? Anonymkode: 7fb89...37e Vi har barn allerede . Og plutselig ble det et problem Anonymkode: 38d16...c0b
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli Jeg skjønner ikke at dette er et tema. Det er bare å si nei - dette er ikke noe han bare kan bestemme. Hvorfor lar dere menn bestemme så mye over dere? Anonymkode: f7266...b25 5 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke at dette er et tema. Det er bare å si nei - dette er ikke noe han bare kan bestemme. Hvorfor lar dere menn bestemme så mye over dere? Anonymkode: f7266...b25 Han sier han blir så fysisk uvel av lukten at da må han flytte ut Anonymkode: 38d16...c0b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli Vi har hatt slike tråder på KG før. Menn som plutselig vil kvitte seg med en katt. Husker fra 1-2 år siden et innlegg fra noen som plutselig måtte sette kattedo på balkongen. Jeg husker ikke nøyaktig lenger, og finner ikke tråden. Det gir meg ofte følelsen av at de vil avslutte forholdet og bruker katten til å forårsake bruddet. Anonymkode: ccb82...fe1 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli Jeg gikk litt motvillig med på at familien skaffet seg katt i vinter, datter på 16 år ønsket seg lenge og trengte støtte og en venn i vanskelig ungdomstid. Trodde jeg skulle synes lukten av kattedo skulle bli et problem, men med god kattesand kan mye av lukten nøytraliseres. Jeg merker veldig lite av den. Vi bruker dette merket: https://www.musti.no/compact-care-odour-control-10-kg Anonymkode: 0fc15...b29 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli Han visste at du hadde katt da han traff deg. Katta og sanda følger med deg, som en pakke. Punktum. Ingen diskusjon. Gi klar beskjed. Ryker doen til katta ryker forholdet. Be ham bestemme seg. Og gjennomfør…. Du har rett, han er idiot. Anonymkode: 0da8e...b27 7 3
Maleficenta Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Møtte min samboer i 2018 og han ba meg og katta flytte inn til han. Siden den gang har jeg hatt katten, og plutselig en dag likte han ikke kattesanden hennes. Så vi flyttet den fra gangen i et skap til en bod. Hun er innekatt da vi bor i Oslo. Nå skal vi flytte og han skal absolutt ha kattesanden ut på dagen. Min katt er ikke vandt med å være ute alene etter 10 år som innekatt. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ingen bod i ny leilighet. Hva faen gjør jeg? Mener idiotien at jeg skal slippe katten rett ut, det går ikke. Hva hadde dere gjort? Jeg eier halve leiligheten Anonymkode: 38d16...c0b Har du innekatt nå du ha kattesand. Sånn er det bare. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #19 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: d89ac...9c6 Ikke den kjipeste samboeren kanskje, men han er nå på kattesand. Anonymkode: d89ac...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #20 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi har barn allerede . Og plutselig ble det et problem Anonymkode: 38d16...c0b Da må du bare sette ned foten overfor han. Hvis han nekter, be han om å lese seg opp på hvor lenge en katt bør holdes inne etter flytting, overgangen fra inne- til utekatt og dyrevelferden rundt det å ha kasse inne. Hvis han fortsatt nekter, kan dere rett og slett ikke bo sammen. Du har ansvaret for et dyr, og det må komme før følelsene til en idiotisk og hensynsløs (unnskyld meg) mann. Det at det lukter så mye at han blir uvel er bare i hodet hans og noe han har bestemt seg for (så lenge kassa tømmes for klumper hver dag). Høres ut som han leter etter unnskyldninger for å bli kvitt katten, og det å slippe ut en innekatt rett etter flytting er den perfekte måten å miste katten sin på. Realiteten for han i virkeligheten er sånn at han gikk inn i forholdet vel vitende om at det ble med en katt på kjøpet, og det må han bare deale med og skjerpe seg. Noen bør kanskje rope det i ansiktet hans. Til sammenlikning: Jeg har tre katter og samboeren min ELSKER dem. Han bryr seg like mye om at de har det bra som jeg gjør; og det skulle bare mangle. Hvis ikke hadde jeg seriøst kastet han ut. Anonymkode: 7fb89...37e 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå