AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:15 #1 Skrevet onsdag kl. 12:15 Hvordan er det å bo i bofellesskap? Tenkte da på ryddig og vasking. Er alle flinke? Tror at hvis jeg var student nå så måtte jeg ha hatt egen hybel😉 Anonymkode: 4e182...09a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:16 #2 Skrevet onsdag kl. 13:16 Aldri hørt om et kollektiv der alle er flinke. Fordelen med studentkollektiv er at de ofte er noenlunde like lite nøye på det, så det funker på et vis. Det er veldig sosialt og som oftest lærerikt. Som voksen ville jeg synes det var en helt grusom boform. Anonymkode: 541f6...119 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:55 #3 Skrevet onsdag kl. 17:55 Personlig hadde jeg aldri klart å bodd med fremmede, spesielt ikke med folk i den aldersgruppen. Anonymkode: bfd90...a99
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 00:39 #4 Skrevet torsdag kl. 00:39 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan er det å bo i bofellesskap? Tenkte da på ryddig og vasking. Er alle flinke? Tror at hvis jeg var student nå så måtte jeg ha hatt egen hybel😉 Anonymkode: 4e182...09a I dag har de fleste nyere studenthybler sitt eget lille bad, store kjøkken med mye skapplass og oppvaskmaskin. 4-6 deler kjøkken og stue. Det er nok veldig annerledes for de som deler étt bad og étt lite kjøkken, uten oppvaskmaskin. Jeg tror mange har godt av å bo slik for en kortere periode av livet sitt. Man oppdager at toalettpapiret og tørkepapiret ikke dukker opp av seg selv. At håndsåpedispenseren ikke er en magisk ting som bare for alltid er full av såpe, osv. Tror det er lurt å lære å ta hensyn til andre, og å prøve å tilpasse seg litt. I bofelleskap med mer enn to personer så vil du alltid finne noen som har bedre kjemi enn andre. Det kan fort bli mye drama hvis 3 av 4 er bestevenninner, mens den fjerde ikke liker de andre tre, og ikke blir likt av de andre tre. Anonymkode: ac205...9b4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:31 #5 Skrevet torsdag kl. 07:31 Jeg bodde i tre ulike kollektiv som student. Folk er ulike, folk kommer med ulik oppdragelse/kunnskap/vaner hjemmefra. Det er veldig lærerikt å bo med andre, man lærer både hvordan man selv liker å ha det, man lærer at ikke alt man har med seg i bagasjen nødvendigvis er det smarteste, og man får inspirasjon av andre til hvordan ting kan gjøres. Man lærer å tilpasse seg andre, og hva som er viktig og mindre viktig, noe som kan være en grei kunnskap å ha med når samboerskap banker på døren. Kollektiv er også veldig sosialt, man blir kjent med folk og lager gjerne kollektiv med venner etterhvert. Vi bodde en vennegjeng sammen i mange år, det var til tider veldig frustrerende, men også de gøyeste årene jeg hadde etter jeg flyttet ut. Ville aldri vært den opplevelsen foruten! Det å ha noen å spise frokost med slapp søndag, bestille pizza med en regntung kveld, dele frustrasjoner over eksamen med, spontangrille på fortauet med en fin dag, lage kaffe med en ettermiddag, som kan handle for deg når du er syk, som ser at du lever etter fyllefesten ect er gull verdt. Mange som mener seg ensomme som studenter er det nok fordi de ikke omgås folk, bor man i kollektiv må man omgås folk og finner letter en sosial gjeng. Ikke nødvendigvis de man bor med, men venner av dem, blir introdusert for en fritidssyssel eller jobb ect. Folk som går rett fra mor lune hi til egen hybel går glipp av noe, kollektivliv er en del av studentopplevelsen. Anonymkode: a2b3c...130 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå