Svennis Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Hei. Hos fastlege, er det vanlig med lang ventetid på svar av en hudlesjon? 1-6 mnd? Hva er deres erfaring?
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Min erfaring er at om det ikke er funnet noe galt, så tar det lang tid før man får svar. De som trenger at det reageres raskt blir prioritert. (Uten at jeg vet hva hudlesjon er for noe) Anonymkode: 0ce6d...9e1 2
Million Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden (endret) Jeg har hatt hudkreft i to føflekker til ulike tider. Det tok ikke mer enn litt over en uke å få svar, mener jeg å huske. Fikk også svar på en tredje føflekk som var fjernet hos fastlegen, den var det ikke noe farlig med, og det tok et par uker. Det fikk jeg på melding i HelseNorge. De to prøvene som var kreft, fikk jeg telefonoppringning om på kveldstid av fastlegen. Så de som det var snakk om noe farlig med, fikk jeg svaret raskere og muntlig. Jeg kan ikke forestille meg at noe skal behøve å ta opptil 6 måneder, eller i det hele tatt så lenge som 1 måned, når det gjelder slikt. Hvor lenge har du egentlig ventet på svar? Kan du ikke ringe? Jeg la merke til en gang et skilt på fastlegekontoret. På veggen hang det et notis, at ved negative prøver (blodprøver) som altså ikke fant noe galt, så fikk man ikke noe svar fra legen. De tok kun kontakt ved positive prøver som trengte noe behandling etc. Kan det hende legen din ikke gjør det ved negativt (ikke farlig) resultat på alle typer prøver? Endret 1 time siden av Million 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Tipper at du ikke har fått svar fordi det ikke ble funnet noe farlig. Men du kan jo ringe legekontoret og be om å få svar uansett resultat. Anonymkode: 5b9b0...917 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Fær ikke svar uten funn. Samme med blodprøver. Mannen får alltid svar, da han har bedt om det. Anonymkode: 0633b...4c0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Det kommer an på hva legen skrev på rekvisisjonen, og hvor travelt de som ser på prøven har det. Gjerne lenger ventetid om sommeren, særlig hvis det er lav mistanke om noe alvorlig. Er det sendt som hast tar det kortere tid. Anonymkode: 52b5b...00a
Svennis Skrevet 1 minutt siden Forfatter #7 Skrevet 1 minutt siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min erfaring er at om det ikke er funnet noe galt, så tar det lang tid før man får svar. De som trenger at det reageres raskt blir prioritert. (Uten at jeg vet hva hudlesjon er for noe) Anonymkode: 0ce6d...9e1 Gir det mening? Så om de får svar på noe ufarlig, så vil de ikke videresende beskjed til fastlege?
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #8 Skrevet akkurat nå Svennis skrev (Akkurat nå): Gir det mening? Så om de får svar på noe ufarlig, så vil de ikke videresende beskjed til fastlege? Fastlegen får svar uansett, men ikke alle fastlegene sender ut svarene. Anonymkode: 52b5b...00a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå