Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sånn at jeg sliter med noe psykisk her går nok fint, men trenger litt pusterom for meg selv noen dager kanskje en uke. Jeg kunne sikkert fått sykmelding på det eller brukt egenmelding men føler det blir feil bruk av det. Har egentlig ikke lyst til å fortelle sjefen hva som er galt. Noen som har noen tips? Mulig å spørre om permisjon uten lønn? Da må sikkert sjefen ha en grunn som sagt ikke så veldig lyst til å si det.

Anonymkode: eca16...a72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er så syk også psyk at du ikke kan komme på arbeid så vil det korrekte være sykemelding eller egenmelding. Utover det så kan du søke fri uten lønn, eller evt bruke feriedager.

Anonymkode: 8fecb...d91

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Feriedager. 

Anonymkode: 4d8ac...8aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk ferien din da hvis du ikke vil si noe. 

Anonymkode: 49454...aa7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det feil bruk av sykmelding og egentlig? Er ikke psykisk sykdom liksom bra nok? Eller er du en som vil være så flink og si at du ikke bruker retten din til betalt fri for å ivareta helsen?

Heller en uke sykmelding nå enn å gå på en smell på flere mnd senere.

Anonymkode: 5e236...ed3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ferie, kalles det. 

Anonymkode: a5dd1...dba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde ferie så hadde det blitt tatt i bruk.

AnonymBruker
Skrevet

om du mener du ikke vil ta egenmelding så permisjon uten lønn da

Anonymkode: 310cd...ef1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor er det feil bruk av sykmelding og egentlig? Er ikke psykisk sykdom liksom bra nok? Eller er du en som vil være så flink og si at du ikke bruker retten din til betalt fri for å ivareta helsen?

Heller en uke sykmelding nå enn å gå på en smell på flere mnd senere.

Anonymkode: 5e236...ed3

med de nye reglene nå så spørs det om hn i det hele tatt får sykemelding for dette

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

med de nye reglene nå så spørs det om hn i det hele tatt får sykemelding for dette

La nå legen hennes vurdere det, da. Ikke skrem folk fra å oppsøke medisinsk hjelp hvis de trenger det.

Anonymkode: 22e03...4d3

• Liker 2
Skrevet

Du vet selv hvor mye du sliter, men psykisk sykdom er også sykdom. Dersom det psykiske går såpass utover deg at du ikke klarer å jobbe, så er det jo ikke feil å bruke egenmelding eller be om sykemelding. Det er viktig å ta tegn på alvor slik at det ikke fører til at du går på en skikkelig smell og risikerer å bli langvarig sykemeldt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om jeg hadde ferie så hadde det blitt tatt i bruk.

Så gå til legen da. 

Anonymkode: a5dd1...dba

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...