AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Heihei Jeg har kjøpt 2 mangk fra butikken (xtra) på lørdag men de var råtten inni og jeg måtte kaste begge. Idag dro jeg til butikken med kvittering og prøvde å få refusjon, men de nektet. De sier det er normalt å gi tilbake det skadede produktet. Men, hvem holder på 2 råtne mangoer i flere dager?? Jeg gikk derfra uten refusjonen, men det er irriterende. Hvem har rett,meg eller butikken? Anonymkode: fdeca...e7b
Hololo Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Butikken har rett, helt umulig for de å vite at du ikke prøve å lure de så lenge du ikke har med varen tilbake. 11 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Hololo skrev (10 minutter siden): Butikken har rett, helt umulig for de å vite at du ikke prøve å lure de så lenge du ikke har med varen tilbake. Men mangoene hadde vært rennende og råtten innen idag Anonymkode: fdeca...e7b
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Kunne eventuelt prøve å ta bilde av det. Anonymkode: b0475...702 5
Brunello Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Jeg pleier å ta bilde. Har ikke opplevd å få nei ennå. 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden I prinsippet er det ikke noe krav om at du har med deg varen, men det er du som har bevisbyrden for at det forelå en mangel og må sannsynliggjøre det. Det er naturlig nok lett for dem å mene det ikke er tilstrekkelig dokumentert når du bare har en historie uten noen slags bevis. Særlig om du ikke engang gadd å ta et bilde. Så tror jeg nok svært mange butikker i praksis er velvillige på slikt. Er du en helt upåfallende kunde som de ikke har spesiell grunn til å tro at bløffer er det nok ofte sånn at butikker tenker risikoen for dårlig stemning, manglende fremtidig handel og negativ omtale gjør det mest fornuftig å bare gi ny vare. Men juridisk sett har de forsåvidt retten på sin side her. Anonymkode: fdc15...052 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Har aldri hatt problemer med å reklamere på matvarer så lenge jeg har med produkte det gjelder. Hvis varen er i så dårlig stand at jeg ikke kan oppbevare den til butikken åpner ville jeg i det minste tatt et bilde Er det en ting jeg mangler så er det kvitteringen men det har aldri vært et problem Anonymkode: a6605...33e
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Bilde, og helst varen og kvitteringen på samme bilde hvis det er mulig. Anonymkode: 31bf4...59f 2
Maskinfører Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Du burde fylt den råtne frukta med Bodyfluid/Formaldehyd sånn at den ikke dekomponerte videre så kunne du levert tilbake frukta i butikken da ville du fått pengene tilbake
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden Jeg jobber med reklamasjoner hos en matprodusent. Vi krever enten produktet i retur, eller bilder som viser tydelig nok feilen. Anonymkode: 77e78...038
Brunhilde Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Jeg tar alltid bilde av vare og eventuell emballasje. Det tar ikke lang tid og pleier å fungere bra.
C-girl Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Dersom du er coop medlem kan du reklamere i appen. Det har jeg gjort mange ganger når kvaliteten på f.eks avokado har vært dårlig. Har fått tilsendt gavekort på 50-100kr fra coop. 1
petterm Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden C-girl skrev (16 minutter siden): Dersom du er coop medlem kan du reklamere i appen. Det har jeg gjort mange ganger når kvaliteten på f.eks avokado har vært dårlig. Har fått tilsendt gavekort på 50-100kr fra coop. Ikke jeg som er TS - men kan du kort forklare hvor i appen du reklamerer? 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden Selvfølgelig må du ha noe som viser at varen var ødelagt. Du hadde kun bevise for at du hadde kjøpt noe, det er det mange som har, tenk så mye penger folk kunne hentet ut hvis det var nok. Anonymkode: 5200c...929 1
C-girl Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden petterm skrev (2 timer siden): Ikke jeg som er TS - men kan du kort forklare hvor i appen du reklamerer? Velg meny > hjelp og tilbakemelding
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden Maskinfører skrev (3 timer siden): Du burde fylt den råtne frukta med Bodyfluid/Formaldehyd sånn at den ikke dekomponerte videre så kunne du levert tilbake frukta i butikken da ville du fått pengene tilbake Ja, sånt har jo alle litervis stående av... Anonymkode: b7495...5e4
Million Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden Jeg tror nok butikken har rett her. Du må jo ta med det du vil reklamere på, ellers kan jo folk stå i kø for å få tilbake penger på varer daglig, som de mener det var noe galt med, men ooops... den har de ikke med, så få bare pengene, takk!? Du mener sikkert de skal tro deg bare på grunnlag av ditt ærlige ansikt, men butikker har dessverre lært på den sure måten at det kan man ikke. Folk stjeler, svindler, bedrar og lyver over en lav sko. Så, neste gang; ta med beviset. Du kunne bare lagt dem i et par gjennomsiktige brødposer i plast og knytt godt igjen så det ble luft-tett og lagt de i kjøleskapet til butikken åpnet igjen. Det ville ikke luktet noe da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå