AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:09 #1 Skrevet tirsdag kl. 19:09 Hei. Tenker å søke jobb i NAV. Dette er en stilling ved dokumentsenteret, der de holder på med digitalisering. Det oppgis i annonsen lønn som førstekonsulent. Jeg har 10 års ansiennitet fra relevant arbeid, men ingen bachelor. Hva kan jeg forvente i lønn? Anonymkode: cc381...32c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:14 #2 Skrevet tirsdag kl. 19:14 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Tenker å søke jobb i NAV. Dette er en stilling ved dokumentsenteret, der de holder på med digitalisering. Det oppgis i annonsen lønn som førstekonsulent. Jeg har 10 års ansiennitet fra relevant arbeid, men ingen bachelor. Hva kan jeg forvente i lønn? Anonymkode: cc381...32c Tror ikke du får jobben. Anonymkode: 4c848...473
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:17 #3 Skrevet tirsdag kl. 19:17 Hvorfor ikke? Og hva har det med spørsmålet å gjøre, hva du tror? 😅 Anonymkode: cc381...32c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:22 #4 Skrevet tirsdag kl. 19:22 Du har 10 år bak deg i bransjen, men aner ikke hva du kan forvente i lønn? Hvis ikke du vet, så vet neppe noen her på KG. Anonymkode: a74a0...f9d 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:35 #5 Skrevet tirsdag kl. 19:35 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du har 10 år bak deg i bransjen, men aner ikke hva du kan forvente i lønn? Hvis ikke du vet, så vet neppe noen her på KG. Anonymkode: a74a0...f9d Hvor tenker du deg henn med denne kommentaren? Du går ikke rundt i livet og skaper glede rundt deg iallfall 😅 Har aldri jobbet i NAV og vet ikke hvordan de lønner foruten det som er allmenn info. Tenkte kanskje å nå ut til noen med lik bakgrunn som kan fortelle om sin lønn i stillingen 🙂 Anonymkode: cc381...32c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:47 #6 Skrevet tirsdag kl. 19:47 Annonsen oppgir stilling 1408 førstekonsulent, som ligger på rundt 500 000 avhengig av utdanning og erfaring. Anonymkode: 77a32...8ca 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:02 #7 Skrevet tirsdag kl. 20:02 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor tenker du deg henn med denne kommentaren? Du går ikke rundt i livet og skaper glede rundt deg iallfall 😅 Har aldri jobbet i NAV og vet ikke hvordan de lønner foruten det som er allmenn info. Tenkte kanskje å nå ut til noen med lik bakgrunn som kan fortelle om sin lønn i stillingen 🙂 Anonymkode: cc381...32c Uten bachelor stiller du nok dessverre svakt i forhold til andre søkere, og det er ofte veldig mange søkere på stillinger i NAV. Jeg er førstekonsulent, men har bachelor og ca 13 års ansinnitet, lønn ligger rett over 600 000 nå. Anonymkode: 35d81...d55
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:07 #8 Skrevet onsdag kl. 00:07 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Tenker å søke jobb i NAV. Dette er en stilling ved dokumentsenteret, der de holder på med digitalisering. Det oppgis i annonsen lønn som førstekonsulent. Jeg har 10 års ansiennitet fra relevant arbeid, men ingen bachelor. Hva kan jeg forvente i lønn? Anonymkode: cc381...32c Lønnsspenn skal stå i annonsen Anonymkode: 5d52f...b0e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:09 #9 Skrevet onsdag kl. 00:09 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Tenker å søke jobb i NAV. Dette er en stilling ved dokumentsenteret, der de holder på med digitalisering. Det oppgis i annonsen lønn som førstekonsulent. Jeg har 10 års ansiennitet fra relevant arbeid, men ingen bachelor. Hva kan jeg forvente i lønn? Anonymkode: cc381...32c Rundt 550.000 tipper jeg. Anonymkode: 38404...c0b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:16 #10 Skrevet onsdag kl. 00:16 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tror ikke du får jobben. Anonymkode: 4c848...473 Hvorfor ikke? En førstekonsulent skal ikke saksbehandle. Dokumenthåndtering krever ikke noe bachelor. Faktisk så kan sjansene øke da han koster mindre 😉 Anonymkode: 38404...c0b 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:11 #11 Skrevet onsdag kl. 18:11 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvorfor ikke? En førstekonsulent skal ikke saksbehandle. Dokumenthåndtering krever ikke noe bachelor. Faktisk så kan sjansene øke da han koster mindre 😉 Anonymkode: 38404...c0b Det er ikke meg du svarer, men her har du lagt en del premisser til grunn som er litt tvilsomme. Førstekonsulenter jobber med saksbehandling i mange offentlige etater. Det kan hende at NAV har et etatsovergripende reglement som forhindrer det, men jeg tviler veldig. Mange jobber på dokumentsenter krever ganske mye kompetanse. Noen av de mest rutinepregede arbeidsoppgavene krever ikke formell kompetanse, men det er vanlig at man ber om bachelor likevel. I praksis tilsetter man ofte noen med bachelor eller mastergrad. TS oppgir ikke hvor i landet stillingen er plassert, men i min by (mange med høyere utdanning) har det hendt at folk med PH.D. søker rutinepregede digitaliseringsjobber. Noen steder i distriktene har man opprettet rene digitaliseringsfabrikker, for å sikre sysselsetting. Der stilles lave krav. Det er mange som jobber på dokumentsenter som ikke har relevant utdannelse, men det er ofte fordi de ble ansatt før bransjen ble profesjonalisert. Mange av disse er veldig dyktige, likevel. Det gjelder kanskje også TS, og en arbeidsgiver vil nok sette pris på å få søkere som har gode attester fra lignende arbeid. Det kan i mange tilfeller være viktigere enn utdanning. Dersom det oppgis at det er en førstekonsulentstilling lønnes den som blir ansatt innenfor det lønnsspennet. For arbeidsgiver er det derfor ganske lite å spare på å ansette noen som er ufaglært. Jeg er enig i at TS er kvalifisert til å søke, men informasjonen du legger til grunn her er ganske misvisende. Anonymkode: 9aa73...629
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå