Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hilsen snart innflytter fra annen landsdel! 

Anonymkode: 060ff...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moss er i vekst, mange flotte naturområder rundt. Rushtrafikken er et helvete og det er veldig store forskjeller hvor i Moss du bor. Sentrum er i stor endring, det føles litt småtrist akkurat nå, men det er jo nye løsninger på vei.
Bor ikke selv i Moss, men det er ikke så langt unna, så er der en gang i blant. Kan ikke mene noe om skoler, kommune styret osv. da jeg ikke har noen kjennskap til det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. 

Mitt inntrykk, basert på et besøk, er en by i endring som må finne seg selv. 

Skal bo sentrumsnært og håper å unngå now trafikk ved å ikke kjøpe bolig på Jeløya! 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ikke en pen by.

Anonymkode: d081d...e1b

AnonymBruker
Skrevet

Dytter 😁

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan det er å bo i Moss, men det jeg vet er at Mossingene har en vakker utsikt mot Horten ;) 

Anonymkode: de165...a89

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Harry 

Anonymkode: 87938...58a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk jeg kjenner er veldig fornøyde med Moss.. Tror du vil få det fint der🌺

Anonymkode: 69d83...f03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Folk jeg kjenner er veldig fornøyde med Moss.. Tror du vil få det fint der🌺

Anonymkode: 69d83...f03

Tusen takk! 

TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet ikke hvordan det er å bo i Moss, men det jeg vet er at Mossingene har en vakker utsikt mot Horten ;) 

Anonymkode: de165...a89

😁

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med Moss er gammel, fra slutten av 90-tallet (97-99) men det jeg har å si er at det er en GØRRKJEDELIG by å bo i. Ingenting som skjer. Bare utesteder ved kanalen om sommeren som er verdt å besøke av liv. Men om vinteren er det selvsagt helt dødt.

Husker at samboeren min hadde fødselsdag, januar, og jeg sa at det må vi feire med kake. Men for å slippe og bake en hel kake bare til oss to, sa jeg at jeg ville spandere et kakestykke på oss hver på en kafe. Skal vi dra? Han bare ristet på hodet og sa det var ingen steder i Moss som var åpne på kvelden... unntatt Mosseporten kjøpesenter. Der var det visst en OBS supermarked med kafeteria.  Eneste alternativet i Moss på kveldstid...

Og så hadde vi de dagene i Moss med stanken fra cellulosefabrikken (var det ikke det de produserte, papp og papir?). Når skydekket var lavt, steg ikke stanken til værs men la seg som et lokk over byen. Fy søren, gikk ikke an å sitte ute eller ha noe vindu åpent ofte. Vet ikke om den fabrikken eksisterer lenger, mulig den er nedlagt.

Det var heller ingen mennesker ute og gikk i gatene på kveldstid. Ikke noe liv noe sted, helt dødt. Jeg holdt ut i to år der. Da sa jeg til samboeren at enten flytter vi begge to nærmere Oslo, eller så flytter jeg alene. Han gikk med på å flytte. 

Anonymkode: ad357...2f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trivdes veldig godt i Moss, lett å bli kjent med andre, mye å finne på. 

Anonymkode: 9d08d...058

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i Moss i mange år, og jeg synes helt ærlig at det er en ganske kjedelig by. De sliter jo også med å holde liv i butikkene, fordi mange heller drar til Fredrikstad eller Sverige for å handle. Jeg vil heller ikke si at det er spesielt mye som skjer der, så jeg skjønner virkelig ikke hvor folk får det fra når de snakker om Moss som om det er en by med masse liv og aktiviteter.

Det eneste jeg føler skjer av større ting, er markedet på sommeren og et knøttlite tivoli. Ellers synes jeg det er ganske begrenset med arrangementer og ting å finne på. Det er selvfølgelig mulig at folk har forskjellige interesser og opplever byen ulikt, men jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i beskrivelsen av Moss som et sted hvor «det skjer masse».

Anonymkode: b371a...59b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Moss har fin natur og en veldig bra tilrettelagt kyststi. Kyststien skal de ha skryt for. Området rundt Sjøbadet er ålreit om sommeren, i hvertfall hvis du vil slappe av utendørs med folk og trafikk rundt deg 😂

Bortsett fra det, en upersonlig og kjedelig by. Folk i Moss har heller ikke den typiske Østfold-sjarmen i seg. Føles mer ut som en plass i Akershus.

- Jeg er innflytter i Østfold. 

Anonymkode: 5e0f3...ad6

AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at det sosialt sett er en veldig liten by. Alle kjenner alle, og det er ekstremt mye sladder. Svært mye fasade, folk skal kjøpe alt mulig litt dyrere og flottere enn naboen, og generelt er det en veldig materialistisk kultur. Jeg er oppvokst på Oslo Vest i et nabolag med gamle penger, så det var faktisk litt kultursjokk hvor strebete og nyrike folk i Moss er. 

Anonymkode: 8da53...905

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mitt inntrykk er at det sosialt sett er en veldig liten by. Alle kjenner alle, og det er ekstremt mye sladder. Svært mye fasade, folk skal kjøpe alt mulig litt dyrere og flottere enn naboen, og generelt er det en veldig materialistisk kultur. Jeg er oppvokst på Oslo Vest i et nabolag med gamle penger, så det var faktisk litt kultursjokk hvor strebete og nyrike folk i Moss er. 

Anonymkode: 8da53...905

Det er sikkert opplevelsen din, men jeg kjenner meg ikke igjen i at dette beskriver Moss generelt. Sladder, fasade og folk som prøver å imponere hverandre finnes egentlig overalt, ikke bare i én by.

Jeg har selv bodd i Moss i mange år, og mitt inntrykk er et helt annet. De aller fleste i Moss har ikke spesielt god råd, og boligprisene er generelt lavere enn mange andre steder. Det er også en av grunnene til at mange velger å bosette seg der.

Når det gjelder at alle kjenner alle, tror jeg det har mer med miljøet man beveger seg i å gjøre enn størrelsen på byen. Selv om Moss ikke er en stor by, betyr ikke det at alle kjenner hverandre. De fleste forholder seg til sin egen familie, vennekrets og nærmiljø, akkurat som i de fleste andre byer.

Anonymkode: b371a...59b

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i Moss og kunne fint tenkt meg å bo der. Kollegaer er veldig fornøyd og snakker varmt om byen. 

Anonymkode: 13b66...57f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du liker ett rolig liv er Moss byen for deg. Jeg har bodd i Moss hele livet, og hater turet til storbyer som oslo osv. alt for mye mas og tjas for min del. 

Anonymkode: e8a7c...f4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...