Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn søker deltidsjobber pga studiet, å få en jobb er jo nesten umulig i dag. Men 500 søkere på en enkleste jobb...

Klarte å få napp hos pizzabakeren, er nå innkalt til 3.gangs! Så crazy er det blitt, spørsmålene på 2.gangs var helt bak mål. Så hva er det som venter nå på 3.gangs lurer vi veldig på.

Snart må man vel ha mastergrad for å bake pizza, eller selge boller og pølser hos narvesen 😅

Anonymkode: 2552c...ff8

• Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😅 dæven, det må jeg si. Hvor vanskelig kan det være å velge en ansatt til å bake ferdigpizza egentlig? 

Anonymkode: df7db...cb6

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De er vel lei av gjennomtrekk.

Anonymkode: c5ccf...059

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Herlighet, det er ikke akkurat vitenskap å putte fyll på ferdige pizzabunner. 

Endret av Beneath the Moon
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her får du jobb på pizzan om du er 15 (lage pizza).

Hvis man vil tjene penger er hjemmetjenesten en god deal. Ordnede arbeidsforhold, tarifflønn, tillegg kveld/ natt/helg/røde dager. Alle burde egentlig det, sier kiden som har jobbet der. Livserfaring du får bruk for uansett.

Anonymkode: 0a4ae...041

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Mye rart ja. Har til og med hørt ungdommer på 2. gangsintervju for slike enkle jobber blitt utsatt for det som grenser til trakassering for å sjekke hvordan de takler press. 

Anonymkode: 90a80...757

• Liker 6
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mye rart ja. Har til og med hørt ungdommer på 2. gangsintervju for slike enkle jobber blitt utsatt for det som grenser til trakassering for å sjekke hvordan de takler press. 

Anonymkode: 90a80...757

Hen tar lydopptak under intervjuet...så det skal vi sjekke! 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er i en prosess med å bytte yrke pga nytt bosted, og jeg må si jeg kjenner meg veldig igjen hvor vanskelig det er å få helt enkle jobber. Det er nok mer enn noen gang før sånn at alle jobber krever en eller annen form for kompetanse, og ufaglærte jobber har enorm konkurranse. Har søkt spesielt budjobber den siste halve året ++, men det er søren ikke lett.

Nå skal jeg snart studere for å få et fagbrev, men skulle gjerne hatt deltidsjobb vedsidenav. Hvis jeg får jobb vil jeg tippe det er i gamlebransjen i Oslo, med tilhørende lang reisevei 🥴

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Wtf? TRE intervjuer for å lage pizzaer? :hakeslepp:

Anonymkode: 528cd...115

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det tyder på at bedriften ikke respekterer ungdommene og vil se hvor mye de kan presse/utnytte/hvor mye ungdommen finner seg i.

Anonymkode: 1432c...357

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det har blitt helt håpløst å søke jobber. 

Jeg søkte på en jobb for 2-3 år siden. Sendte søknaden og fikk raskt mail tilbake. Der var det en haug med spørsmål som f.eks. lød 

Du kommer gående på gaten og ser noen barn utenfor butikken som har kjøpt seg is. Den ene gutten mister isen sin på bakken og blir lei seg. Hva ville du gjort?  velg ett av alternativene.

Jeg ville kjøpt ny is til ham

Jeg ville mest sannsynlig kjøpt ny is til ham

Jeg ville mest sannsynlig ikke kjøpt ny is til ham

Jeg ville ikke kjøpt ny is til han

Mange liknede spørsmål som jeg fylte ut.

Sendte dette inn og fikk raskt en mail tilbake. Der var det noen oppgaver jeg skulle løse.

Den ene oppgaven var å løse matematikk som svaret skulle fylles inn samtidig som jeg skulle passe på å få en ball opp i en kopp. Sendte det også inn og fikk raskt svar.

De takket for søknaden, men jeg var ikke riktig kandidat for den stillingen. Jeg taklet ikke stress visstnok. De skulle bare visst hvilket stress jeg operer med daglig på jobb. Der er det avgjørelser som tas på få sekunder, ingen mulighet for å dvele med hva som skal gjøres i de situasjonene. Min avgjørelse tas med tanke på å verne andres liv. Dette er jeg drillet i og klarer meg fint.

Det er så tullete hvordan det har blitt, jeg kommer ikke til å søke noen jobb mer. Ingen mulighet for at jobben jeg har blir borte heller, ei heller at arbeidsplassen går konkurs.

3 gangs intervju for å jobbe på Pizzabakern er jo helt sinnsykt. Håper TS legger ut hva dette 3 gangs intervjuet tar for seg. 

Anonymkode: f2b55...076

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fordi det er så mange søkere. Naturlig nok er det vanskelig å finne den beste søkeren blant 500 søkere, når sannsynligheten er stor for at egentlig ingen av dem har en erfarings- eller fagbakgrunn som gjør de særlig kvalifisert til stillingen.

Anonymkode: 5d3d8...cf3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hen tar lydopptak under intervjuet...så det skal vi sjekke! 

Dere er klar over at det ikke er lov? 

Anonymkode: e584f...ece

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere er klar over at det ikke er lov? 

Anonymkode: e584f...ece

Jo, lydopptak er lov så lenge du deltar selv.

"Hovedregelen i Norge er at det er lovlig å ta opp samtaler du selv deltar i, uten at den andre parten er klar over det. Dette følger av Straffeloven § 205"

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk burde boikotte bedrifter som kaster bort folks tid på en haug jobbintervjuer. På de aller fleste hadde det holdt med en. En annen ting er de som innkaller till gruppeintervju uten å informere om det. Man tror man er en interessant kandidat, og så står man der med 30 andre. Og det er bare første runden. 

Anonymkode: 01efe...a8f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg har fast jobb. Her var jeg på et intervju etter å ha sendt inn en søknad. Vi pratet, jeg var helt ærlig om mitt handikap og så tok det noen uker og vips så fikk jeg telefon om at jeg hadde fått jobben. 

Anonymkode: 38ef5...227

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe rart i at man ikke kommer inn til intervju eller videre i intervjuprosesser om man er åpen om at man har asperger, adhd, handicap o.l. Datteren min har vært åpen om sin diagnose, men kan se langt etter å komme seg inn i en jobb. Hittil har vi saumfart småjobber på facebook for å finne passende oppdrag frem til en arbeidsgiver kanskje ønsker å gi henne en sjanse.

Gode karakterer, ikke fravær og full arbeidskapasitet er ikke nok når en arbeidsgiver kan velge en 100% frisk ung voksen.

Anonymkode: 2eb35...834

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig prosedyre, begge mine fikk kjapt napp hos Pizzabakeren. Grei jobb ved siden av studier. 

Anonymkode: a3e16...c4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den ene broren min, en røslig kar på 189 cm, slengte ut noen søknader om jobb på sykehjem og sykehus (portør) da han var student. 

De rev og slet i han fra alle kanter fordi omtrent alle han søkte hos på den typen arbeidsplasser ville ha menn på jobb, sterke karer som kan ta et løft eller ta i et tak. 

Har du noen sønner, ts, som trenger jobb? Be de søke sånne steder. Sykehjem og sykehus finnes overalt i landet.

Anonymkode: 5aa58...e9a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har blitt helt håpløst å søke jobber. 

Jeg søkte på en jobb for 2-3 år siden. Sendte søknaden og fikk raskt mail tilbake. Der var det en haug med spørsmål som f.eks. lød 

Du kommer gående på gaten og ser noen barn utenfor butikken som har kjøpt seg is. Den ene gutten mister isen sin på bakken og blir lei seg. Hva ville du gjort?  velg ett av alternativene.

Jeg ville kjøpt ny is til ham

Jeg ville mest sannsynlig kjøpt ny is til ham

Jeg ville mest sannsynlig ikke kjøpt ny is til ham

Jeg ville ikke kjøpt ny is til han

Mange liknede spørsmål som jeg fylte ut.

Sendte dette inn og fikk raskt en mail tilbake. Der var det noen oppgaver jeg skulle løse.

Den ene oppgaven var å løse matematikk som svaret skulle fylles inn samtidig som jeg skulle passe på å få en ball opp i en kopp. Sendte det også inn og fikk raskt svar.

De takket for søknaden, men jeg var ikke riktig kandidat for den stillingen. Jeg taklet ikke stress visstnok. De skulle bare visst hvilket stress jeg operer med daglig på jobb. Der er det avgjørelser som tas på få sekunder, ingen mulighet for å dvele med hva som skal gjøres i de situasjonene. Min avgjørelse tas med tanke på å verne andres liv. Dette er jeg drillet i og klarer meg fint.

Det er så tullete hvordan det har blitt, jeg kommer ikke til å søke noen jobb mer. Ingen mulighet for at jobben jeg har blir borte heller, ei heller at arbeidsplassen går konkurs.

3 gangs intervju for å jobbe på Pizzabakern er jo helt sinnsykt. Håper TS legger ut hva dette 3 gangs intervjuet tar for seg. 

Anonymkode: f2b55...076

Hva slags jobb var dette? Jeg jobber i ambulansen og selv vi har ikke sånne "stresstester" 😂😂

Anonymkode: 528cd...115

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...