AnonymBruker Skrevet 21. juli #1 Skrevet 21. juli Jeg bor i rekkehus (gammelt, tettbygd, langside mot nabo på begge sider) og jeg blir gal av at jeg ikke kan bestemme selv når det skal være stille. På kveldene er det tv og musikk, på dagtid er det kasting av ball inne og i veggen, smelling av dører, trapper, skraping av møbler, musikk, tv, og selvsagt skrål fra barn som leker, støy fra voksne som sitter ute og prater og hører på musikk, gressklippere og høytrykksspyler og sag osv. Det er aldri ordentlig stille her. Ofte står jeg opp før dem bare for å få et lite glimt av stillhet. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å holde det ut. Blir man vant til det over tid eller er jeg bare veldig uheldig? Jeg tror ikke naboene mine er spesielt bråkete, men de er nok over gjennomsnittet egoistiske og selvsentrerte. Anonymkode: 66f70...876 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #2 Skrevet 21. juli Bor i rekkehus (ikke ende) og jeg hører knapt nok naboene, og det er 5 barn fordelt på de to naboene mine. TV og musikk hører jeg aldri. Det må være dårlig isolert der du bor Anonymkode: da65e...d52 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Skrevet 21. juli Det hadde jeg flyttet fra. Anonymkode: 99b19...7ae 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor i rekkehus (ikke ende) og jeg hører knapt nok naboene, og det er 5 barn fordelt på de to naboene mine. TV og musikk hører jeg aldri. Det må være dårlig isolert der du bor Anonymkode: da65e...d52 Ja, det tror jeg nok. Ditt rekkehus er kanskje nyere? Ingen av mine naboer har barn, og de er enslige. Likevel hører jeg dem altså stort sett hele tiden. Anonymkode: 66f70...876
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hadde jeg flyttet fra. Anonymkode: 99b19...7ae Ja, det er planen. Men hvis alle steder er like ille, så føles det litt meningsløst, om du skjønner. Anonymkode: 66f70...876
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli Fordi du bor i et gammelt rekkehus Anonymkode: 0565d...c34 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi du bor i et gammelt rekkehus Anonymkode: 0565d...c34 Så nyere er bedre? Anonymkode: 66f70...876
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Forskjellig hvordan hus er bygd. Noen er dårlig lydisolert, andre er gode. Anonymkode: f39c5...229 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er planen. Men hvis alle steder er like ille, så føles det litt meningsløst, om du skjønner. Anonymkode: 66f70...876 Bor i rekkehus bygd i 98, hører aldri noe her. Anonymkode: 99b19...7ae
Hololo Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så nyere er bedre? Anonymkode: 66f70...876 Nyere er ofte bedre isolert. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli #11 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bor i rekkehus bygd i 98, hører aldri noe her. Anonymkode: 99b19...7ae Det høres veldig deilig ut. Noen ganger tenker jeg at naboene kanskje ikke vet hvor mye jeg kan høre dem, siden jeg aldri bruker headset til alt av lyd inne (tv og musikk). Men samtidig tror jeg ikke de hadde brydd seg om de visste det, heller. Jeg hadde aldri satt på TV-en på full guffe med barne-TV til barnebarnet mitt søndag før seks eller blasta stereoanlegget fordi jeg skulle vaske huset før jeg fikk besøk, for eksempel. Anonymkode: 66f70...876 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): siden jeg aldri bruker headset til alt av lyd inne (tv og musikk) Alltid bruker headset, skal det være Anonymkode: 66f70...876
AnonymBruker Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli Hololo skrev (2 minutter siden): Nyere er ofte bedre isolert. Ja, det gir jo mening. Anonymkode: 66f70...876
AnonymBruker Skrevet 21. juli #14 Skrevet 21. juli Kommer mest ann på naboene. Anonymkode: 50080...a07
AnonymBruker Skrevet 21. juli #15 Skrevet 21. juli Jeg bor også i gammelt rekkehus med dårlig isolering. Heldigvis er naboene ganske stille på begge sider. Hører kun høye lyder, og det er det lite av. Ingen som har små barn på noen av sidene. Skjønner at du blir gal av bråk, det hadde jeg også blitt 😊 Anonymkode: 4e2b0...512 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #16 Skrevet 21. juli Har nettopp flytta fra rekkehus. Hørte ingenting fra naboer, med mindre de klippet plen eller lignende. Musikk og TV har jeg aldri hørt. Anonymkode: c74e1...ef4
AnonymBruker Skrevet 21. juli #17 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kommer mest ann på naboene. Anonymkode: 50080...a07 Dette. Jeg bor i en gammel blokk med 12 leiligheter, og nå hører jeg aldri noe. Men på et tidspunkt hadde vi en person her med null boevne som aldri tok hensyn, det var veldig slitsomt. Anonymkode: 54620...229 1
sommermor Skrevet 21. juli #18 Skrevet 21. juli Her inne er det helt stille det aller meste av tiden. Men åpner jeg verandadøren hører jeg gjerne nabobarna hvis de er ute og leker og mer trafikkstøy.
AnonymBruker Skrevet 21. juli #19 Skrevet 21. juli Jeg bor i et hundre år gammel hus som er skjevt og dårlig isolert. Det er fredet så det kan ikke isoleres mer. Over oss bor en barnefamilie med 4 barn. De elsker å løpe, hoppe og kaste ting innendørs 😅 Det plaget vettet av meg i starten, men nå legger jeg ikke merke til det lenger. Det hjalp å bli kjent med familien, barna er herlige og det gjorde meg på en måte glad å høre at de lekte og hadde det gøy. Så nå registrerer jeg ikke lydene en gang. Man aksepterer mer fra folk man liker og bryr seg om. Anonymkode: 05776...0fb 1
AprilLudgate Skrevet 21. juli #20 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så nyere er bedre? Anonymkode: 66f70...876 Spørs. Vi bodde i et nybygg hvor jeg sjeldent hørte naboer. Men derimot suste det godt fra anlegg for varme. Type plagsomt 🫠
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå