Gå til innhold

Hvor finner man mye pant?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå i et halvt år leitet etter panteflasker i hyttefelt og generelt i sentrum (restavfall) ikkje gått i rødekors selvsagt. Gjør dette for å spare opp penger, og syns faktisk dette er gøy. Men lurer altså på hvor ellers det er lurt å leite? Om dere har noen plasser jeg kanskje ikke tenker på?

Anonymkode: 68a90...6bc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Busstopp og taxiholdeplasser, spesielt lørdag og søndag morgen. Skoler også i helgene da elever er fantasiløse og gjemmer seg og drikker det eneste stedet de tilbringer tid utenfor hjemmet 😂

Anonymkode: 95e85...3f0

• Liker 1
Skrevet

Jeg vaska på 3 treningssentere for typ 15 år tilbake og hver natt ryddet jeg bort mer enn 500 flasker. Fikk beholde panten også, idag må den leveres inn slik jeg forstår det. Eksen jobba på kino, og spesielt ved premierer var det fullt av pant i kinosalen.

Er ikke så vanlig å finne pant på gata lengre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vaskejobb på kontorer/kantine, og det hender jeg finner flasker i søpla deres, men mesteparten samler de i egne poser. Det rører jeg selvfølgelig ikke, fordi det blir brukt av de til innkjøp. Riktignok ikke mye å finne på denne måten.

Søppelkasser eller steder hvor folk har hatt fest i parker etc. er vel det sikreste. Hender jeg finner noe etter veien når jeg går tur.

Anonymkode: e68c5...f41

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet en del ganger og har da midt i stresset gitt bort flere søppelsekker med pant på finn, fordi jeg ikke har ork eller tid til å gjøre det selv da. Så ville fulgt litt med der

Anonymkode: bf19c...f6f

AnonymBruker
Skrevet
piggrokken skrev (På 21.7.2026 den 1.01):

Jeg vaska på 3 treningssentere for typ 15 år tilbake og hver natt ryddet jeg bort mer enn 500 flasker. Fikk beholde panten også, idag må den leveres inn slik jeg forstår det. Eksen jobba på kino, og spesielt ved premierer var det fullt av pant i kinosalen.

Er ikke så vanlig å finne pant på gata lengre.

Steike, dette ble jo fort 20000 ekstra inn i måneden.

Anonymkode: bf62c...7d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Steike, dette ble jo fort 20000 ekstra inn i måneden.

Anonymkode: bf62c...7d0

Ja og skattefritt også, det er en grunn til at det ble stoppa. Nå "donerer" de fleste rengjøringsfirmaer panten til "veldedighet". De mista mange gode rengjørere på den måten.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2026 den 0.48):

Jeg har nå i et halvt år leitet etter panteflasker i hyttefelt og generelt i sentrum (restavfall) ikkje gått i rødekors selvsagt. Gjør dette for å spare opp penger, og syns faktisk dette er gøy. Men lurer altså på hvor ellers det er lurt å leite? Om dere har noen plasser jeg kanskje ikke tenker på?

Anonymkode: 68a90...6bc

Veldig tidlig om morgenen.

Mest etter høydager helg, rundt butikker, bussholdeplassen, bensinstasjon, og på vei fra butikk eller bussholdeplass hjem, i veikanten. 

Jeg går mye og plukker opp det jeg finner tilfeldig. Ca 100-200kr/år. 

Men det blir flere og flere som trenger penger og prøver å finne tomme flasker og bokser på gaten.

Anonymkode: f606f...c63

AnonymBruker
Skrevet

Ring på hos folk og spør om du kan få panten deres. Mange er happy med å slippe å drasse med seg pant til butikken. 

Anonymkode: 7f4f8...1e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2026 den 18.51):

Ring på hos folk og spør om du kan få panten deres. Mange er happy med å slippe å drasse med seg pant til butikken. 

Nja, då føler eg at eg tigger etter penger

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2026 den 9.50):

Jeg har flyttet en del ganger og har da midt i stresset gitt bort flere søppelsekker med pant på finn, fordi jeg ikke har ork eller tid til å gjøre det selv da. Så ville fulgt litt med der

Anonymkode: bf19c...f6f

Oj ja det har eg ikkje tenkt på

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2026 den 18.51):

Den er jo bare frekk 

Anonymkode: 22c6e...b29

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Den er jo bare frekk 

Anonymkode: 22c6e...b29

Helt enig, det var en tråd for noen måneder siden hvor man argumenterte for/mot om man skulle la skoleungdom ta pant fra eiendom uten å si fra, og synes den faller under det. Hadde noen kommet på døra mi og spurt, hadde jeg sagt nei ganske klart. Skal jeg gå til de og spørre om middag, da? Blir 2 sider av samme sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...