AnonymBruker Skrevet 20. juli #1 Skrevet 20. juli Jeg synes det er så dyrt å skulle kjøpe store frysebokser, skal på sverigehandel som er 2 timers kjøretur.. hvordan gjør man det med frysevarer som kylling osv? Redd for at det skal begynne tine i bilen å bli starte bakterievekst… tips? Anonymkode: 6da4c...b79
AnonymBruker Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli Kjøle/fryseboks som kobles til strøm i bilen Anonymkode: df1d6...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes det er så dyrt å skulle kjøpe store frysebokser, skal på sverigehandel som er 2 timers kjøretur.. hvordan gjør man det med frysevarer som kylling osv? Redd for at det skal begynne tine i bilen å bli starte bakterievekst… tips? Anonymkode: 6da4c...b79 Frysebag med fryste kjøleelementer. på siden og rundt. Hvis du skal kjøpe mange esker så kan du åpne eskene og la de ligge lag på lag i plastposene oppå hverandre. Jo tettere og mer kompakt og jevnere fordelt ting er jo bedre holder det seg fryst. Anonymkode: 59ed7...f13
AnonymBruker Skrevet 20. juli #4 Skrevet 20. juli To timer klarer varene seg fint hvis det ikke er veldig varmt. De har det best i bagasjerommet. Men uansett: De typiske grensekjøpesentrene selger rimelige "kjøleposer" som er litt tykke/isolerte. Ta med kjøleelementer hvis du har, og legg de mest kritiske varene i en slik pose sammen med dem. Anonymkode: d3419...a00 2
Stacy__ Skrevet 20. juli #5 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes det er så dyrt å skulle kjøpe store frysebokser, skal på sverigehandel som er 2 timers kjøretur.. hvordan gjør man det med frysevarer som kylling osv? Redd for at det skal begynne tine i bilen å bli starte bakterievekst… tips? Anonymkode: 6da4c...b79 Vi bor også omtrent to timer unna svenskegrensa og handler en del i Sverige. Vi pleier bare å ha frysevarene i sånne «fryseposer» du får kjøpt i Sverige. Det har aldri vært noe problem, maten er alltid frossen og aldri tint når vi kommer hjem. Hvis du skal handle ferskt kjøtt, så legger du det bare i mellom to store poser med frossen mat, da holder det seg kaldt også 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #6 Skrevet 21. juli Pakker en dyne rundt alle frysevarerne. Anonymkode: 7bb43...d9b 2
SPOCA Skrevet 21. juli #7 Skrevet 21. juli Vi bruker enten fryseboks eller fryseposer. Det holder seg i 2 timer.
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Skrevet 21. juli Bor 3 timer unna. Bruler doble fryseposer som du kjøper på butikken. Holder mer enn nok. Anonymkode: d49c6...133
Fru Uperfekt Skrevet 21. juli #9 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg synes det er så dyrt å skulle kjøpe store frysebokser, skal på sverigehandel som er 2 timers kjøretur.. hvordan gjør man det med frysevarer som kylling osv? Redd for at det skal begynne tine i bilen å bli starte bakterievekst… tips? Anonymkode: 6da4c...b79 Jula har en til 3200 som er stor og god
AnonymBruker Skrevet 21. juli #10 Skrevet 21. juli Vanlig myk frysebag og kjøleelenenter holder i massevis. Anonymkode: 12d08...c01
Grimstadgutten Skrevet 28. juli #11 Skrevet 28. juli Jeg pakker alt inn i ullteppe. Og det er like frossent etter en kjøretur fra Nordbysenteret og helt ned til sørlandet😊
Gunstein123 Skrevet 28. juli #12 Skrevet 28. juli Men er det så farlig å fryse varer som er blitt tint på bilturen? Dette var helt vanlig før i tiden. Det eneste problemet jeg har hatt med det, er en tipakning med burgere, som var forvandlet til en stor kjøttklump når jeg kom hjem., de var bare å kaste. Dette er vel tretti år siden. Jeg bruker å kjøpe ekte wienerschnitzel når jeg er i Sverige, og bryr meg null og niks om de er tint når jeg kommer hjem, noe de ofte er, siden turen tar en fem-seks timer. Jeg har aldri blitt syk av det, og de smaker kanonbra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå