AnonymBruker Skrevet 20. juli #1 Skrevet 20. juli Skal på jobb i natt, er dårlig, men regner og håper at det går over til i morgen. Men problemet er fortsatt i natt. Jeg kan ikke bruke egenmelding, så alternativet er sykemelding. Men føler å ringe til fastlegen nå, for å få time kanskje i morgen for å få sykemelding for dagen før er litt i overkant. Ikke sikkert jeg får time i morgen heller. Men så er det en annen ting man kan gjøre, man kan jo presse seg på jobb for å så gå hjem, da får man jo betalt uansett. Jeg synes egentlig den er på grensen, kanskje litt over. Men hva skal man ellers gjøre da? Syk uten lønn? Anonymkode: 13c28...795
AnonymBruker Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva skal man ellers gjøre da? Syk uten lønn? Anonymkode: 13c28...795 Yepp! Anonymkode: c4ff7...9d0
AnonymBruker Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli Jeg hadde klikka om jeg visste en av nattevaktene kom på jobb med plan om å gå hjem. Er det noen å bytte med? Anonymkode: dbd34...055 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #4 Skrevet 20. juli Du ringer deg inn syk og tar en dag uten lønn. Lurt å skaffe seg en akuttime i morgen, om du fremdeles føler deg dårlig. Møte opp for å gå hjem, da har du bare krav på betalt de 2 første timene og risikerer trekk for resten av natta, samt at du lager et stor problem for de som er igjen på jobb. Vanskelig å få tak i en ny midt på natta. Anonymkode: d34ad...db0
AnonymBruker Skrevet 20. juli #5 Skrevet 20. juli Men jeg får ikke noe problemer med å ringe å si nå at jeg ikke kan komme? Dem vil ikke skrive udokumentert fravær for eksempel. Anonymkode: 13c28...795
AnonymBruker Skrevet 20. juli #6 Skrevet 20. juli Du skal på jobb i natt, men vil ha legetime i morgen for å få sykmelding? Du må ta kontakt med lege i dag for å få sykemelding. Du kan ikke tilbakedatere sykemelding uten kontakt med lege for den dagen du skal sykemeldes. Dvs du må kontakte fastlegen nå, eller legevakt. Jeg har brent meg på dette selv. Du skal selvfølgelig ikke møte opp på nattevakt for å gå hjem. Det er sinnsykt lite kollegialt!! Anonymkode: 3d73d...72d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #7 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skal på jobb i natt, men vil ha legetime i morgen for å få sykmelding? Du må ta kontakt med lege i dag for å få sykemelding. Du kan ikke tilbakedatere sykemelding uten kontakt med lege for den dagen du skal sykemeldes. Dvs du må kontakte fastlegen nå, eller legevakt. Jeg har brent meg på dette selv. Du skal selvfølgelig ikke møte opp på nattevakt for å gå hjem. Det er sinnsykt lite kollegialt!! Anonymkode: 3d73d...72d Nei, jeg mente at jeg kan ringe fastlege nå, men er ikke sikkert jeg får time i morgen, kanskje jeg får på onsdag. Jeg får jo da sykemelding for i dag, men om jeg er på jobb I morgen natt igjen for å så gå til legen når jeg er frisk for å få sykemelding for 2 dager siden er rart. Jeg er egentlig helt enig i det siste du skriver her. Er jo ikke bra å gå på jobb med mål for å gå hjem. Men utnytte systemet som så mange andre gjør, man taper jo på å være snill i Norge. Anonymkode: 13c28...795
AnonymBruker Skrevet 20. juli #8 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men jeg får ikke noe problemer med å ringe å si nå at jeg ikke kan komme? Dem vil ikke skrive udokumentert fravær for eksempel. Anonymkode: 13c28...795 Nei, du får ikke problemer av det. Det er lov å være syk, men du har ikke rett på betaling. Det er ikke første gang leder står i denne problemstillingen. Anonymkode: d34ad...db0 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #9 Skrevet 20. juli Du ringer legekontor nå, du forteller hva som feiler deg og at du ikke har rett på egenmelding. Da får du enten sykmelding i dag eller kan tilbakedatert i morgen siden de kan dokumentere at du tok kontakt i dag. Så ringer du jobb. Jeg gjorde dette i vinter, hadde ikke rett på egenmelding, var helg og jeg fikk noro virus. Siden legevakta kunne dokumentere at jeg tok kontakt fikk jeg 3dagers sykmelding dagen etter på tlf hos fastlegen. Anonymkode: abc51...3bf 2
drue Skrevet 20. juli #10 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du ringer legekontor nå, du forteller hva som feiler deg og at du ikke har rett på egenmelding. Da får du enten sykmelding i dag eller kan tilbakedatert i morgen siden de kan dokumentere at du tok kontakt i dag. Så ringer du jobb. Jeg gjorde dette i vinter, hadde ikke rett på egenmelding, var helg og jeg fikk noro virus. Siden legevakta kunne dokumentere at jeg tok kontakt fikk jeg 3dagers sykmelding dagen etter på tlf hos fastlegen. Anonymkode: abc51...3bf Dette er det du trenger å gjøre, TS.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå