AnonymBruker Skrevet 20. juli #1 Skrevet 20. juli Når man flytter hva gjør man med innboforsikring når man eier to boliger i en kort periode? Anonymkode: 1a475...5d4
AnonymBruker Skrevet 20. juli #2 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når man flytter hva gjør man med innboforsikring når man eier to boliger i en kort periode? Anonymkode: 1a475...5d4 Stort sett inneholder de dekning for begge adresser og også mellomlagring i en periode under flytting. Det er helt vanlig. Sjekk vilkårene dine og finn ut om du må oppgradere eller ikke for å ha dette. Anonymkode: bed87...e16 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #3 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når man flytter hva gjør man med innboforsikring når man eier to boliger i en kort periode? Anonymkode: 1a475...5d4 Har du to fullt utstyrte og møblerte boliger på en gang da? Flytter du ikke eiendelene dine fra første bolig til andre bolig? Hvis du faktisk har to fullt møblerte og innredede boliger, så må du ha innboforsikring for den dobbelte verdien av hva du har i vilkårene dine, skulle jeg tro. Min innboforsikring er for et innboverdibeløp på 600 000, og jeg har ikke spesielt stor leilighet. Men om jeg kjøpte en bolig til, fylte den opp med nye ting, møbler, klær, ny tv, inventar av alle slag, så måtte jeg jo hatt dobbelt så høy forsikringsverdi hos forsikringsselskapet mitt, skulle jeg tro. Du får jo ikke plutselig to forsikrede boligers innbo for prisen av èn. Snakk med forsikringsselskapet ditt, og få det skriftlig, det de svarer. Anonymkode: a02ee...0b6
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har du to fullt utstyrte og møblerte boliger på en gang da? Flytter du ikke eiendelene dine fra første bolig til andre bolig? Hvis du faktisk har to fullt møblerte og innredede boliger, så må du ha innboforsikring for den dobbelte verdien av hva du har i vilkårene dine, skulle jeg tro. Min innboforsikring er for et innboverdibeløp på 600 000, og jeg har ikke spesielt stor leilighet. Men om jeg kjøpte en bolig til, fylte den opp med nye ting, møbler, klær, ny tv, inventar av alle slag, så måtte jeg jo hatt dobbelt så høy forsikringsverdi hos forsikringsselskapet mitt, skulle jeg tro. Du får jo ikke plutselig to forsikrede boligers innbo for prisen av èn. Snakk med forsikringsselskapet ditt, og få det skriftlig, det de svarer. Anonymkode: a02ee...0b6 Jeg ringte forsikringsselskapet. De sa at innboforsikringen min dekker begge boliger, ved flytting. De var ikke opptatt av hva jeg hadde hvor. Ts Anonymkode: 1a475...5d4
AnonymBruker Skrevet 21. juli #5 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ringte forsikringsselskapet. De sa at innboforsikringen min dekker begge boliger, ved flytting. De var ikke opptatt av hva jeg hadde hvor. Ts Anonymkode: 1a475...5d4 Fikk beskjed om at ingen fordikring måtte sies opp før alt var signert, og jeg hadde nøkkelen. Hadde riktignok ikke hus før jeg kjøpte, men det skulle være en dobbel dekning med selger, om noe skulle skje tett innpå overtakelsen. Innbo har jeg gjennom LO. Anonymkode: 3c8c5...7f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå