Floja Felíz Skrevet 25. april 2006 #1 Skrevet 25. april 2006 Hvor er det best å reise, og hva bør vi få med oss i løpet av 4 uker?
punktom Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 I sør har sommeren enda ikke startet, men jeg ville likevel startet i Sydney (regner med at det er der flyet lander). Så ville jeg flydd videre til Melbourne, og vært der noen dager inkludert en dagstur langs Great Ocean Road. Derfra ville jeg flydd nordøstover til Brisbane og gullkysten for sol og varme, for så å dra videre til Cairns og Great Barrier Reef. Sleng dere gjerne på et fem dagers dykkerkurs på båt, hvis dere ikke har dykkerlappen. Så ville jeg tatt ytterligere noen dager i Sydney (gjerne med en dagstur til Blue Mountains) før jeg dro hjemover igjen.
Gjest gjesta Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 (endret) Så heldige dere er! Her kommer noen tips fra meg (uten tanke på hvor det ligger i forhold til hverandre og årstid): - Melbourne er en veldig fin by! Drikke iskaffe og spise ostekake på en kafe der ja Også var det morsomt å få med seg en australsk fotballkamp (helt andre regler enn på vanlig fotball), med 40 000 tilskuere eller noe. - The Grampians: Nasjonalpark som jeg også trivdes godt i, med morsomme steiner - Great Ocean Road er veldig fint. Det er der 12 apostels etc ligger. Vi var med på en en-dagstur, men det var for kort tid og veldig stressende - Jeg vil også anbefale snorkling på Great Barrier Reef, det er en helt fantastisk opplevelse! - Fraser Island: verdens største sandøy. En av innsjøene der har det klareste vannet og den hviteste sanda jeg noen gang har sett. - Sydney: Fint med båttur på havna Hvis dere vil innover i midten av landet (det røde landskapet er veldig fint og spesielt): - Selvfølgelig Uluru (Ayers Rock) og Kata Tjuta. Få med deg solnedgangen over Uluru hvor den skifter farge. Vi gikk opp på Uluru, det er innmari bratt, men veldig fin utsikt da. Lurer litt på om jeg angrer på at jeg gjorde det, for de innfødte er steinen hellig og de vil helst ikke at man skal gå opp på den. - Coober Pedy -> gruveby hvor mange av husene er i huler under jorda fordi det kan være så varmt over. og en gang til: Dra til Great Barrier reef Har dere noen ideer om hva dere vil se og gjøre? Endret 20. mars 2007 av Tocogo
Floja Felíz Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2006 Tusen takk for tips, Tocogo og punktom!! Vi prøver å få til en reise som er et kompromiss mellom oppdageren i meg og luksusdyret i sambo, så vi lurer på å ta 3 uker med rundreise for å få med oss mest mulig kultur og natur, og så en uke på slutten med bare sol, bad og avslapping. Vi håper på å få med oss mest mulig av det autentiske Australia og i størst mulig grad unngå å bo i de største turistmagnetene, selv om vi selvfølgelig er klare over at vi ikke kommer til å være de eneste turistene der. Tipsene deres høres kjempebra ut!
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 hvis dere vil oppleve grønn og frodig natur på sørlige breddegrader så dra til tasmania. der er det heller ikke noen turistmagneter slik som mange populære plasser "on the mailland". god tur, og eia var vi der!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå