AnonymBruker Skrevet 19. juli #1 Skrevet 19. juli Har slitt så mye med angst i det siste at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Disse jentene er mine beste venninner og jeg er så avslappet med dem, sa at de kan komme på en enkel lunsj, salat og brød, men kroppen min reagerer som om det er en invitasjon med 50+ personer. Jeg har i tillegg hjertebank, altså ekstra hjerteslag og merkelige symptomer. Det er som om angsten ikke gir seg og jeg er redd det sliter på hjertet og jeg dør fordi jeg får så mange hjerte symptomer. Jeg klager på at jeg er lite med venner men når jeg inviterer de over er jeg stressa. Jeg fungerer bra i hverdagen med jobb og barn og aktiviteter men pga en stressende periode på jobb i desember har det bare blitt sånn at angsten bare har limt seg fast og ikke gi slipp. Er så redd for å dø av de hjerte symptomene. Anonymkode: 1a90c...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #2 Skrevet 19. juli Helt vanlig med hjertebank og slikt ved angst, men angst er ikke farlig og du dør ikke av det. Anonymkode: bde45...418 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #3 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt vanlig med hjertebank og slikt ved angst, men angst er ikke farlig og du dør ikke av det. Anonymkode: bde45...418 Takk ❤️ jeg er så redd for at det sliter hjertet mitt over tiden. Blir redd for å ikke våkne neste morgen osv. Det er vanskelig å tro at det er angst og ikke hjertesykdom. Anonymkode: 1a90c...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk ❤️ jeg er så redd for at det sliter hjertet mitt over tiden. Blir redd for å ikke våkne neste morgen osv. Det er vanskelig å tro at det er angst og ikke hjertesykdom. Anonymkode: 1a90c...3c4 Kanskje du burde snakke med noen hvis det påvirker deg mye i hverdagen? Det er jo slitsomt selv om det ikke er farlig. Anonymkode: bde45...418
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du burde snakke med noen hvis det påvirker deg mye i hverdagen? Det er jo slitsomt selv om det ikke er farlig. Anonymkode: bde45...418 Jeg er henvist til spesialist. Men det er ikke før i september. Anonymkode: 1a90c...3c4
AnonymBruker Skrevet 19. juli #6 Skrevet 19. juli Vær snill med deg selv, beveg deg mye utendørs og prioriter søvn frem til september .. ❤️ Anonymkode: f7b45...d6a
AnonymBruker Skrevet 19. juli #7 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vær snill med deg selv, beveg deg mye utendørs og prioriter søvn frem til september .. ❤️ Anonymkode: f7b45...d6a Men hva hvis jeg har en farlig hjertesykdom og det er kritisk å vente til september? Jeg får ca en gang daglig raske hjerteslag og kjenner noen greier med hjertet så fort jeg er stressa. Anonymkode: 1a90c...3c4
AnonymBruker Skrevet 19. juli #8 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er henvist til spesialist. Men det er ikke før i september. Anonymkode: 1a90c...3c4 Det går bra. Er angsten som forteller deg at det er skummelt, men det er ikke det. Anonymkode: bde45...418
AnonymBruker Skrevet 19. juli #9 Skrevet 19. juli Kjenn etter og sett ord på hva det er som stresser deg. Er dette stress på forhånd - går det over når de har kommet? Hva bekymrer deg? Hva tenker du kan skje? Hva kan du gjøre om de tingene skjer? Kan du dempe stresset om du har de alternativene? Kan det hjelpe at noen hjelper deg å gjøre klart? Lager salat, dekker bord? Kan det hjelpe at dere møtes på kafé istedetfor? Det høres ut som stressrelaterte symptomer. Har du lært noen avspenningsteknikker med pust osv.? Yoga og særlig Mediyoga kan være fint og nyttig for deg. En fin pause om du har klasser der du bor, eller finn veiledning på nett. Det man lærer når man går der kan man ta fram hjemme. Mange har det som en «treningsform» over tid, også. Anonymkode: 0dc30...906
AnonymBruker Skrevet 19. juli #10 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hva hvis jeg har en farlig hjertesykdom og det er kritisk å vente til september? Anonymkode: 1a90c...3c4 Da hadde du ikke fått henvisning i september. Anonymkode: 7fe56...678 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli #11 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjenn etter og sett ord på hva det er som stresser deg. Er dette stress på forhånd - går det over når de har kommet? Hva bekymrer deg? Hva tenker du kan skje? Hva kan du gjøre om de tingene skjer? Kan du dempe stresset om du har de alternativene? Kan det hjelpe at noen hjelper deg å gjøre klart? Lager salat, dekker bord? Kan det hjelpe at dere møtes på kafé istedetfor? Det høres ut som stressrelaterte symptomer. Har du lært noen avspenningsteknikker med pust osv.? Yoga og særlig Mediyoga kan være fint og nyttig for deg. En fin pause om du har klasser der du bor, eller finn veiledning på nett. Det man lærer når man går der kan man ta fram hjemme. Mange har det som en «treningsform» over tid, også. Anonymkode: 0dc30...906 Det er ikke de store greiene før de kommer, jeg fikser det fort. Men bare tanken å ha folk stresser meg. Det er andre gang jeg avlyser så jeg kan ikke gjøre det igjen. Jeg vil jo ha mennesker rundt meg men jeg blir bare overveldet. Alt kjennes overveldende. Eneste er å være med barna mine ute det er lavterskel. Samtidig trenger jeg kontakt med noen voksne. Anonymkode: 1a90c...3c4
AnonymBruker Skrevet 21. juli #12 Skrevet 21. juli Hjertebank er et angst symptom, ikke et symptom på hjertesvikt. Husk at hjertet slår raskt når du trener også Anonymkode: ac256...05f
AnonymBruker Skrevet 21. juli #13 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2026 den 0.00): Men hva hvis jeg har en farlig hjertesykdom og det er kritisk å vente til september? Jeg får ca en gang daglig raske hjerteslag og kjenner noen greier med hjertet så fort jeg er stressa. Anonymkode: 1a90c...3c4 Raske hjerteslag er ikke farlig og heller ikke tegn på hjertesykdom. Dette handler om angsten. ❤️ Ta i mot besøk, jeg tror du kommer til å føle deg mye bedre så fort de faktisk er der. Det er virkelig medisin å være sammen med venner. Stå på. ❤️ Anonymkode: 81c52...caf 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå