AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:53 #1 Skrevet søndag kl. 19:53 Jeg veit ikke helt hva jeg gjør feil. Jeg prøver å snakke med folk, stille spørsmål og være interessert. Jeg er litt reservert og introvert, men er god på å føre samtaler likevel. Jeg veit at mange liker meg som kollega og nabo, men likevel blir jeg ikke invitert med på felles aktiviteter hvor "alle" andre er med. Har jeg en slags dårlig utstråling? Hva kan jeg gjøre for å få det annerledes? Anonymkode: 46f68...2c6 10
mamanodrama Skrevet søndag kl. 20:12 #2 Skrevet søndag kl. 20:12 Noen er bare sånn uten at man nødvendigvis gjør noe galt. Jeg har akseptert det og inviterer heller selv til ting. En forklaring jeg har fått da det ble et samtaleemne var at det aldri hadde falt dem inn at jeg ikke allerede hadde planer fordi jeg er så sosial og også fordi jeg er så selvstendig. Hvis dette gir mening. Ble bedre etter det, ihvertfall i den delen av kretsen. 😊 2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:15 #3 Skrevet søndag kl. 20:15 Tar du selv initiativ til noe da? Eller er det bare alle andre som skal inkludere? Anonymkode: 06892...c93 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:19 #4 Skrevet søndag kl. 20:19 Føler med deg. Har starta ny hobby med folk som er hyggelige. Melder meg på og er delaktig på treff, og fått noen venner der. Ei venninne inviterer meg på flere ting, og er min ordentlig venninne. Men de andre 2 jeg følte jeg ble godt kjent med, jeg ble invitert med på ting 1 gang, typ syforening. Så utrolig koselig, jeg prøvde å invitere de til meg, men det passet aldri. Kun hun ene venninna som kunne. Også oppdaget jeg at etterpå hadde de flere slike treff utenfor hobbyen, men jeg ble aldri invitert. Så skjønte jo at jeg ikke var en del av de likevell, slik jeg trudde først. Aldri fått hørt hvorfor eller hva som skjedde, for i forbindelse med de store treffene en melder seg på selv. Så er jeg inkludert osv. Og dette er desverre ikke første gangen det skjer. Jeg har aldri vært inkludert i en gjeng, og følt meg som en del av de. Aldri forstått hvorfor, men det er utrolig sårt og leit. Anonymkode: f35bc...df8 1 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:21 #5 Skrevet søndag kl. 20:21 Noen ganger er det faktisk lov til å spørre om det går an å bli med, uten at det er noe ufint i det. Jeg har en bekjent som blir sur hvis vi planlegger noe uten henne, men det er ikke alt vi tenker hun har interesse av å være med på, men blir snurt hvis vi ikke spør likevel, fordi hun ikke blir invitert. Ikke alltid jeg "husker" å inkludere alle hvis jeg inviterer på noe, men betyr ikke at det ikke er lov til å slenge seg med😊 Anonymkode: 73d2e...65e 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:22 #6 Skrevet søndag kl. 20:22 Hvis alle andre på jobben skal på noe, så hadde jeg hintet om at jeg ville være med også. Hvis de ikke vil ha deg med er du på et fryktelig sted og bør finne noe nytt. Det er i hvert fall ikke deg. I andre sammenhenger er det litt vanskeligere å gi råd fordi vi vet ikke om det er noe som det er innafor eller ikke å ymte frampå. Det kommer an på settinga. Anonymkode: 2184d...27c 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:27 #7 Skrevet søndag kl. 20:27 Jeg er veldig introvert. Kan plutselig føle at jeg er ensom og ikke har venner. Så kommer jeg på at jeg må hive meg ut i verden. Har lært meg å ha null skam. Sender melding til 10 personer, drar ut på byen og spør forskjellige folk om jeg kan sitte med dem 😂 Fått noen veldig gode venner av å ha null sosial skam. Hun ene har vært god venn nå i 10 år. Møtte hun på en random kurs jeg meldte meg på Man trenger ikke bli like gæren som meg, men man må hive seg ut i det. Statestikken min er om jeg spør 10, får jeg oftest 1 ja 😅 Anonymkode: 34208...591 1 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:28 #8 Skrevet søndag kl. 20:28 Vanskelig å svare på, men skjønner at det er sårt og leit. Noen inviterer kun de de kjenner godt, er ikke så inkluderende. Det er kjipt! Vet ikke om det kan hjelpe om du inviterer de en gang? Syns sånt er vanskelig selv.. Prøver å initiere til ting for å bli bedre kjent, så faller det mer naturlig å bli invitert. Anonymkode: c159f...802 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:43 #9 Skrevet søndag kl. 20:43 Uten å lyve virk litt mer utilgjengelig enn du er. Anonymkode: b93f7...1f2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:55 #10 Skrevet søndag kl. 20:55 Føler med deg,jeg har det akkurat på samme måte.Jeg har 2 gode venniner.Hun ene ser jeg ikke så ofte,men vi reiser på turer og er på festivaler sammen.Jeg føler meg også veldig usynlig.Dårlig på small talk ,er introvert og blitt mye mobbet på skolen men også av vilt fremmede.Derfor er jeg redd for kontakte folk.Har gode kollegaer men jeg liker ikke dra på sommerfester/julebord. Anonymkode: 0c6eb...23a 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:04 #11 Skrevet søndag kl. 21:04 Det er litt vanskelig å hinte om å få bli med når jeg ikke finner ut av ting før etter det har skjedd. jeg føler meg veldig fort masete og til bry og tør ikke så ofte å invitere andre med på ting. Men det er de tingene der når alle andre i samme miljø eller setting er invitert jeg kjenner på at jeg føler meg feil eller dum eller hva det nå enn er. Ellers har jeg mer eller mindre akseptert å være den som er alene mye. ts. Anonymkode: 46f68...2c6 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:05 #12 Skrevet søndag kl. 21:05 Jeg er også veldig introvert, og føler jeg må invitere meg med på alt eller være den som inviterer til noe for å kunne være sosial med mine venner. Når vi treffes er det kjempehyggelig, men er noe sårt ved å ikke bli tenkt på og invitert uten å invitere seg selv. Anonymkode: 54291...6d7 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:15 #13 Skrevet søndag kl. 21:15 Jeg har en venn som heller ikke skjønner hvor hn aldri blir invitert. God tvers igjennom og sosial. Vi andre rundt har nevnt forsiktig om personlig hygiene men kommer ikke gjennom. Det er ganske ekkelt at vi kun foretrekker å møtes ute. Aldri hjemme hos hverandre. Anonymkode: 51e2f...92e 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:21 #14 Skrevet søndag kl. 21:21 Hvis du er kvinne, kan jeg anbefale å oppgradere utseende. Fra en som var "den stygge" i klasserommet, på jobb osv., til en av "de pene", er virkelig størsteparten av forskjellen i hvordan du ser ut. Og man trenger ikke nødvendigvis være objektivt stygg, men hvis stilene deres er veldig forskjellige kan det også spille inn. Jeg er mer clean girl/blond med blonder type stil, mens de som aldri svarte meg på snap eller inviterte meg på ting var typ goth eller mer promiskøse i stilen. Bare food for thought. Anonymkode: 53443...04d 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:27 #15 Skrevet søndag kl. 21:27 Ved sosiale anledninger vil man ha det gøy, så å skape smil, latter, tull og fjas er gjerne en bedre måte å bli invitert med enn å være god på samtaler. Kan du klare å slippe deg litt mer løs angående slikt? Utseende har lite å si, det er å være kjekk å være sammen med som teller mest. Hygiene er nevnt, og det bør man selvfølgelig være nøye på. Dårlig ånde og kroppslukter er ikke folk glad i. Anonymkode: 187e7...56a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:38 #16 Skrevet søndag kl. 21:38 Skift folk. Jeg tar mye initiativ og inviterer mye, og noterer at det er en god del som gjerne kommer men aldri inviterer på noe tilbake. Så da er det en observasjon av hvor jeg har dem. Andre inviterer tilbake, og da er det dem jeg prioriterer høyest. Oppsøk gjerne en forening eller et miljø hvor de gjør noe du er interessert i, så får du utvidet kretsen litt. Det er ganske mange bekjente som står mellom hver venn man eventuelt finner. Har selv få venner men et hav bekjente. Mange bekjente fader ut over tid. Anonymkode: f4a10...635 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:03 #17 Skrevet søndag kl. 22:03 Jeg er i flere sosiale sirkler, og det er jo noen ting som går igjen hos de som inviteres minst. Det ene er at noen alltid forventer at andre skal ta initiativ, organisere og fikse ting, de bidrar svært sjelden eller aldri selv. Det er ikke folk man orker å invitere uten at det går ut felles invitasjon til mange, type alle 70 på avdelingen, eller hele koret på 40 stk. Hvis du ikke tar initiativ til konsert, restaurant, tur, foredrag, vinkveld eller hva som helst, så kan du ikke forvente at folk skal invitere deg med til evig tid. Hvis alle tar med noe til felles bord og du kommer tomhendt legges det også merke til, da inviteres du ikke igjen. Det andre er at en del mennesker er dørgende kjedelige, virkelige helt urolig kjedelige. De klarer å snakke, men ikke å føre en samtale. Det de snakker om er bare så ufattelig uinteressant, og det er ikke joe man kan holde en samtale om. Prøver man å dra i gang en samtale mellom flere så blir de helt stille. Man er jo sosial med folk man trives med, da inviteres ikke disse kjedelige folkene. Men så er de jo en del andre momenter her, hvem er disse du vil inviteres med? Er det venner? I så fall er det jo naturlig at du tar initiativ innimellom, enten til å møtes flere eller en og en. Anonymkode: 053aa...901 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:47 #18 Skrevet søndag kl. 22:47 Tar du noen gang initiativ? Anonymkode: a7fa4...cd5
Laraa Skrevet søndag kl. 22:54 #19 Skrevet søndag kl. 22:54 Det er en forferdelig følelse og jeg kan relaterte. Jeg har av akkurat samme grunn ingen gjeng, men jeg har en håndfull nære venner som betyr mye for meg som jeg har bygget gjennom flere år. Jeg har bare et råd, velg de som velger deg. Det kan ta mange år å bygge nære relasjoner, men på et eller annet tidspunkt finner du de du klaffer med. 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:10 #20 Skrevet søndag kl. 23:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en venn som heller ikke skjønner hvor hn aldri blir invitert. God tvers igjennom og sosial. Vi andre rundt har nevnt forsiktig om personlig hygiene men kommer ikke gjennom. Det er ganske ekkelt at vi kun foretrekker å møtes ute. Aldri hjemme hos hverandre. Anonymkode: 51e2f...92e Kanskje på tide å si det rett ut siden vedkommende ikke tar hint? Anonymkode: a7fa4...cd5 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå