Gå til innhold

Jernlagrene er tomme, triks?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Triks for bedre jernlager? 

Anonymkode: 80f83...2e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tomat/ syre baserte sauser i jerngryte 

Anonymkode: b45cc...1f0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jerntabletter og appelsinjuice sammen hver dag.

IMG_8312.jpeg

Anonymkode: 36cfb...390

AnonymBruker
Skrevet

Niferex.

Mat alene får ikke opp tomt lager. 

Tok et år for meg med Niferex 🫠

Anonymkode: 5f78d...238

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har genetisk lavt jern nivå. Og blodtype 0 om det betyr noe.. burde spist rødt kjøtt oftere men tar heller tilskudd når jeg kjenner det blir for lavt.. ikke-hemjern mat, tar jeg ikke så lett opp jern av.. dessverre 

Anonymkode: 12cc0...d73

AnonymBruker
Skrevet

Leverkapsler og tilskudd. 

Anonymkode: b4a7f...a43

AnonymBruker
Skrevet

Av preferanse tar jeg flytende jern. Floradix formula. En stor flaske jeg kjøpte på apotek 1. 

Begynte nylig, så har ikke fylt opp lagrene enda.

Det er også svakere dose å tar sikkert lengre tid. Samtidig kan tabletter være hardt for magen? Og at det er flytende og du må ta det to ganger daglig kan kanskje være gunstig igjen? Men veldig usikker.

Tar det i et høyt glass med mango saft fra fun uten sukker og har noen små spruter sitron dråper for c vitamin. Siden jern trenger c vitamin for opptak. Det skal ikke taes med mat. Sånn en time for eller etter eller noe. Å det er også ting som krangler med opptak av jern så uansett hvilket tilskudd du velger må du kanskje passe på å ikke ta for eksempel noe med magnesium samtidig. 

Det kan misfarge tenner så jeg drikker det med sugerør og skyller munnen med vann etterpå.

PS: Det er brennesle/otto i det, den planten. Det var skummelt for meg, for blir bare skeptisk på slike ting. Det står ikke noe om allergi osv på pakken. Men sikkert greit å huske om man har hatt allergisk reaksjon på det før eller ikke.

Anonymkode: 06ea4...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...