Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Kom på venteliste nummer 24 på et studie med 275 plasser.. Veldig kjipt og hadde troen egentlig på å komme inn. Var 0,4 poeng unda snitt. Hvor stor sannsynlighet er det jeg kommer inn, er det håp?🙃

Anonymkode: 0ee0e...f27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt umulig for oss å vite noe om. Ikke vet vi hvilket studie det er, ikke vet vi hvor mye de overbooker.

Anonymkode: 1c0c4...488

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes studier hvor mange dropper ut, og det finnes studier hvor nærmest alle fullfører løpet. Noen overbooker, andre har mange plasser til etterfyll. I et studie kan venteliste nr. 24 være sikret plass, mens i et annet studie er ikke engang venteliste nr. 1 sikret studieplass. Hvor og hva har du søkt på?

Anonymkode: 35b63...72c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er selv på venteliste for organisasjon og ledelse, deltid nettbasert innlandet. Plass 45 😭 Kjipt, da jeg ikke kan flytte på meg eller studere fulltid grunnet barn og sykdom. Er ufør, men vil så gjerne tilbake i arbeidslivet og må da bytte yrke. 

• Hjerte 1
Skrevet

Gått fra 45 - 35, men det er vel bare folk som har takket nei til å stå på ventelisten kanskje.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
pårørendesøster skrev (1 time siden):

Gått fra 45 - 35, men det er vel bare folk som har takket nei til å stå på ventelisten kanskje.

Jeg har gått fra 33 til 27. Studiet blir trolig ikke etterfylt, og jeg tror det er usannsynlig at 28 flere personer takker nei.

AnonymBruker
Skrevet

Fått melding, men ikkje sjekket opptaket. Har ferie, og vil ikke irritere meg nå.

Anonymkode: b872a...8ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har gått fra 33 til 27. Studiet blir trolig ikke etterfylt, og jeg tror det er usannsynlig at 28 flere personer takker nei.

Står det hos deg? Hos meg står det ikke noe om det, at det ikke blir etterfylt eller at de har gitt tilbud til flere enn de har plasser til. 

AnonymBruker
Skrevet
pårørendesøster skrev (1 time siden):

Står det hos deg? Hos meg står det ikke noe om det, at det ikke blir etterfylt eller at de har gitt tilbud til flere enn de har plasser til. 

Følgende står hos meg:

«Venteliste. Studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det.»

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Følgende står hos meg:

«Venteliste. Studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det.»

Dette stod det hos meg i 2019, jeg var nr 1 på venteliste. Jeg takket ja til venteliste og kom inn på suppleringsopptaket i slutten av juli. Men, jeg var nr 1 på lista så det var nok grunnen. 

Anonymkode: ee150...418

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mye kan skje med studieplasser. Viktig at folk svarer når de får tilbud! Enten ja eller nei, så de som venter kan få svar. 

Folk kan si ja og likevel velge (å gjøre) noe annet, skolen kan omfordele plasser mellom fag eller få tilleggsbevilgning. Dessuten skal man være klar over at det kan være ledige plasser i det som har LOKALT opptak på universitetet. F.eks. har Universitetet Innlandet som det vises til over ledige plasser på en rekke studier og enkeltemner i ledelse.

Anonymkode: ef2f5...6ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
pårørendesøster skrev (9 timer siden):

Har du sjekket ut de ledige plassene på lokalt opptak? Innlandet har ledige plasser på en rekke ledelses-studier og enkeltemner som er å nett, samlingsbasert osv. Tror de plassene nå etter 1. juni fylles på «først til mølla»?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du sjekket ut de ledige plassene på lokalt opptak? Innlandet har ledige plasser på en rekke ledelses-studier og enkeltemner som er å nett, samlingsbasert osv. Tror de plassene nå etter 1. juni fylles på «først til mølla»?

(Lokalt opptak er på skolens egen nettside)

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når jeg filtrerer på enkeltemner og nettstudier kommer det ikke opp noen som har med organisasjon og ledelse å gjøre. Jeg bor for langt fra til å kunne ha samlingsbasert dessverre.

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring og tilsvar til dette. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2026 den 22.10):

Hei! Kom på venteliste nummer 24 på et studie med 275 plasser.. Veldig kjipt og hadde troen egentlig på å komme inn. Var 0,4 poeng unda snitt. Hvor stor sannsynlighet er det jeg kommer inn, er det håp?🙃

Anonymkode: 0ee0e...f27

Hatt noe bevegelse på ventelisten?

Anonymkode: a8c26...aae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte mail til aktuell skole og fikk beskjed om at de kommer til å etterfylle, så jeg har stadig håp om å komme inn 🤞🤞 Gått fra 45 - 33 på de som har takket nei til å stå på ventelisten, spent på om det går eller ikke. Long shot, men er lov å håpe 😬😊

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sendte mail til aktuell skole og fikk beskjed om at de kommer til å etterfylle, så jeg har stadig håp om å komme inn 🤞🤞 Gått fra 45 - 33 på de som har takket nei til å stå på ventelisten, spent på om det går eller ikke. Long shot, men er lov å håpe 😬😊

Dette var meg😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...