AnonymBruker Skrevet 17. juli #1 Skrevet 17. juli Hei! jeg var med skolen jeg jobber på på leirskole, og etter dette har jeg oppdaget stikk på kroppen.. Først tenke jeg mygg, da vi var masse i skog, men nå har det gått en uke og har forsatt utslett.. Er usikker på om noen har oppstått etter dette eller ikke.. Det var også oppservert fuglereir på taket i 2 hjørner.. Nå er da spm, ble jeg bitt av veggdyr eller lopper?😭Håper noen kan gjøre meg klokere, og kanskje mindre redd? Har noen stikk på arm, lår og legg. Anonymkode: d09df...852
Evot_i_skogen Skrevet 17. juli #2 Skrevet 17. juli Hei. Lit vanskelig å si uten mer informasjon eller bilde av stikkene. Loppebitt kan klø mer enn veggdyrbitt (men dette varierer fra person til person). Loppestikk kommer gjerne i flere bitt formet som en halvsirkel eller en strek for loppen testbiter gjerne flere ganger for å sjekke om du er fugl. Fuglelopper rundt fuglereir er veldig vanlig og jeg har opplevd bitt av disse flere ganger. Utslettet fra loppebittet kan vare i et par uker. Fugleloppene kan bite overalt siden de går under dynen. Veggdyr biter som oftest kun på områder som stikker utenfor dynen om natten, som hode, hals, nakke og armer/legger. Det første du gjør nå er å sjekke sengen din nøye. Se etter små prikker med avføring i madrasskanter. Søk på nettet for å finne eksempelbilder av hvordan det ser ut. Sjekk også sengene på leirskolen. Finner du ingen tegn på veggdyr så var det mest sannsynligvis loppe som beit deg. Loppene er mulig å se med det blotte øye, de ser ut som en liten svart halvmåne ( ca 1,5-5mm i lengde) og hopper noe sinnsykt hvis du prøver å ta på de. Veggdyr er veldig vanskelig å se med det blotte øyet, der er det enklere å finne avføringen fra de. Det finnes også andre insekter som biter, klegg biter og de bittene kan klø i mange dager til flere uker. Hjortelusflue er de verste, de biter og stikket kan klø i månedsvis. Det finnes også fuglelusflue, men det er sjeldent de biter mennesker. Hvis de biter så kan det stikket også klø i månedsvis. Det positive er at bittene fra alle disse insektene jeg har nevnt er ikke farlige, bare irriterende. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #3 Skrevet 17. juli Siden det var fuglereir der, så var det mest sannsynlig lopper. Anonymkode: 8b0d0...5ab
AnonymBruker Skrevet 17. juli #4 Skrevet 17. juli Loppebitt kan klø leeenge, tipper det er det du har fått. Anonymkode: f8b06...453 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #5 Skrevet 17. juli Fikk fugleloppebitt. Tror jeg klødde i 3 uker. Anonymkode: 0e2b3...4eb
AnonymBruker Skrevet 17. juli #6 Skrevet 17. juli Ville i hvert fall sagt fra til leirskolen, for dette er direkte utrivelig. Jeg bodde på et kjent hotell i Oslo for noen dager siden, og oppdaget sølvkre på badet der. Sa fra, og de har kontaktet skadedyrfirma for å forsøke å bekjempe. Anonymkode: ceed3...000
AnonymBruker Skrevet 19. juli #7 Skrevet 19. juli Du fikk noen gode svar over her. Legger til, ta bilde av stikkene og hold øye med om det kommer nye eller det er de gamle. Kattene her tar med lopper av og til, de kan klø en stund. Nå reagerer jeg veldig på det meste av stikk, ikke sikkert jeg er helt normen på dette. Tar alltid allergipille når jeg blir stukket av mygg, knott eller loppe. Da gir kløen seg raskere og jeg «holder de ikke i livet» like lenge ved å klø på de i søvne f eks. Uten kan jeg ha stikkene i ukesvis. Anonymkode: 95a88...2e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå