Gå til innhold

Smertestillende spania

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen kjennskap til Spania og utskriving av smertestillende? Har kronisk leddsmerter som også står dokumentert. Jeg er i Benidorm nå og har gått tom for tramadol som jeg noen ganger tar. Har paracet, men det tar ikke de værste toppene. 

hvilke lege kan dere anbefale som skriver ut tramadol/smertestillende? Har også helsenorge app og oversikt over alle mine medisiner. Inkludert tramadol..

eller er det mulig å hente ut På apotek uten å måtte gå via lege først? Regner med det er like strengt her i Spania (Benidorm) som i Norge da det er b preperat.. 

jeg tar imot ALT råd og tips!!

jeg skal være her i to uker til og har ikke mulighet til å reise hjem til Norge å hente ut..

Hilsen en kroniker❤️

Anonymkode: 0e522...80d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med apoteket der nede? De er flinke til p hjelpe deg

Eventuelt snakk med lege på Hotel du er pp

AnonymBruker
Skrevet

Her er din første tråd.

Anonymkode: ca6e1...72f

• Liker 1
Skrevet

Samboeren min var på det norske legesenteret i Albir når han hadde tatt med for lite av en medisin. Fikk time på kort varsel og fikk resept. Hentet ut på apoteket, akkurat som vi gjør her. Kosta litt, men gikk fort og greit. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her er din første tråd.

Jeg er ny her inne. Hvordan finner jeg det eldre innlegget mitt? Jeg finner det ikke når jeg trykker på «mine innlegg». Men det funka nå med dette innlegget..

Skrevet (endret)

Enkelte apotek var man litt rundhåndet med resept/ikke resept. eks. Paralgin Forte før. Men de siste årene har man skjerpet inn dette.

Tror ikke Helsenorgeapp hjelper mye ved apoteket, men kan jo kanskje legges fram ved et spansk legekontor 

Endret av test1e
AnonymBruker
Skrevet

Altså hvor hjelpeløs er du egentlig? Som jeg skrev i den andre tråden kan du google «norsk lege benidom» og få opp flust med klinikker du kan kontakte for hjelp. Kan ikke være så fryktelig ille når du ikke har giddet å fikse ila dagen. 

Anonymkode: 4bc4d...3c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er ny her inne. Hvordan finner jeg det eldre innlegget mitt? Jeg finner det ikke når jeg trykker på «mine innlegg». Men det funka nå med dette innlegget..

Når du velger å lage tråd som anonym så får du ikke opp varsel om nye svar automatisk. Du må klikke på "favoriser" øverst på siden der denne tråden er, det er en grå boks på samme linje som tittelen på tråden din. Og da vil det dukke opp under "mine innlegg". :)

Anonymkode: c91a0...524

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Når du skriver som AB kommer de ikke under mine innlegg.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså hvor hjelpeløs er du egentlig? Som jeg skrev i den andre tråden kan du google «norsk lege benidom» og få opp flust med klinikker du kan kontakte for hjelp. Kan ikke være så fryktelig ille når du ikke har giddet å fikse ila dagen. 

Hva er poenget med å kalle andre hjelpeløse? Har du det bra med deg selv? Du kunne fint ha skrevet et innlegg uten å ta med denne biten. Hadde du likt hvis noen skrev dette til deg i en sårbar situasjon? Reflekter litt da.

Anonymkode: c4468...f71

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har bodd i Spania (ikke Benidorm da), men når jeg hadde behov for sterkere smertestillende, så bestilte jeg time hos norsk lege. Ingen problem å få resept. Apotekene leverer ikke ut kodein/tramadol osv uten resept lengre, det er en del år siden de sluttet med det. Så du må bestille en legetime, også får du helt sikkert resept. De er ikke så strenge på det i Spania, etter min erfaring. 

Anonymkode: a696c...fa4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei! Jeg har bodd i Spania (ikke Benidorm da), men når jeg hadde behov for sterkere smertestillende, så bestilte jeg time hos norsk lege. Ingen problem å få resept. Apotekene leverer ikke ut kodein/tramadol osv uten resept lengre, det er en del år siden de sluttet med det. Så du må bestille en legetime, også får du helt sikkert resept. De er ikke så strenge på det i Spania, etter min erfaring. 

Anonymkode: a696c...fa4

Tusen takk for svar❤️ det skal jeg gjøre. Nå fikk jeg varsel her. Skrev et innlegg tidligere, men fant det aldri igjen, så skrev et nytt innlegg her. 

Da skal jeg gjøre noen søk og dra til en lege imorgen.

tusen takk for godt svar❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Når du skriver som AB kommer de ikke under mine innlegg.

Hva er poenget med å kalle andre hjelpeløse? Har du det bra med deg selv? Du kunne fint ha skrevet et innlegg uten å ta med denne biten. Hadde du likt hvis noen skrev dette til deg i en sårbar situasjon? Reflekter litt da.

Anonymkode: c4468...f71

Tusen takk for at du skrev dette❤️Jeg har vært sengeliggende i hele dag med feber og smerte. Kunne heller ikke finne igjen mitt tidligere innlegg som jeg skrev her. Derfor laget jeg et nytt innlegg her med spørsmål i god tro om å få litt råd/tips. Jeg fant igjen mitt tidligere innlegg når en la igjen en kommentar her. 

men planen er at jeg imorgen skal innom lege å høre. Evnt ta noen prøver for å se om det kan bære en infeksjon🥰 Å bære kronisk syk er ikke noe å spøke med. Også blir man veldig sårbar når man ikke er hjemme i det «trygge» liksom❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Beklager beklager. Du kan ikke ha det mye greit med deg selv? Veldig så hårsår du var.. Jeg har vært sengeliggende i hele dag med feber og smerte. Kunne heller ikke finne igjen mitt tidligere innlegg som jeg skrev her. Derfor laget jeg et nytt innlegg her med spørsmål i god tro om å få litt råd/tips. Jeg fant igjen mitt tidligere innlegg når en la igjen en kommentar her. 

men planen er at jeg imorgen skal innom lege å høre. Evnt ta noen prøver for å se om det kan være en infeksjon Å være kronisk syk er ikke noe å spøke med. Også blir man veldig sårbar når slike som du pøser på med så mye negativt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Her er din første tråd.

Tusen takk for det. Jeg kunne ikke finne igjen min forrige tråd, så trodde ikke den var publisert. Tusen takk som sendte. Da blir det visst publisert alikevel. Jeg er ny her, så beklager dette❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Når du velger å lage tråd som anonym så får du ikke opp varsel om nye svar automatisk. Du må klikke på "favoriser" øverst på siden der denne tråden er, det er en grå boks på samme linje som tittelen på tråden din. Og da vil det dukke opp under "mine innlegg". :)

Anonymkode: c91a0...524

Tusen takk du🥰❤️ Ikke alltid like lett når man er nye på slikt som dette.

AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (29 minutter siden):

Enkelte apotek var man litt rundhåndet med resept/ikke resept. eks. Paralgin Forte før. Men de siste årene har man skjerpet inn dette.

Tror ikke Helsenorgeapp hjelper mye ved apoteket, men kan jo kanskje legges fram ved et spansk legekontor 

Takk for tips❤️

AnonymBruker
Skrevet

Dere.. Beklager at dette innlegget ble publisert to ganger.. jeg er helt ny her, og kunne ikke finne igjen mitt tidligere innlegg før en av dere kommenterte og la igjen innlegget her. Tusen takk for det❤️

jeg har vært sengeliggende i hele dag, så jeg skal komme meg til legen imorgen. 

tusen takk til dere som ha holdt en fin tone her selv om jeg med en feil klarte å lage to og samme innlegg på samme dag.

ønsker dere alle en fin sommer❤️☀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...