Gå til innhold

Smertestillende spania

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen kjennskap til Spania og utskriving av smertestillende? Har kronisk leddsmerter som også står dokumentert. Jeg er i Benidorm nå og har gått tom for tramadol som jeg noen ganger tar. Har paracet, men det tar ikke de værste toppene. 

hvilke lege kan dere anbefale som skriver ut tramadol/smertestillende? Har også helsenorge app og oversikt over alle mine medisiner. Inkludert tramadol..

eller er det mulig å hente ut På apotek uten å måtte gå via lege først? Regner med det er like strengt her i Spania (Benidorm) som i Norge da det er b preperat.. 

jeg tar imot ALT råd og tips!!

jeg skal være her i to uker til og har ikke mulighet til å reise hjem til Norge å hente ut..

Hilsen en kroniker❤️

Anonymkode: 0e522...80d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med apoteket der nede? De er flinke til p hjelpe deg

Eventuelt snakk med lege på Hotel du er pp

Skrevet

Samboeren min var på det norske legesenteret i Albir når han hadde tatt med for lite av en medisin. Fikk time på kort varsel og fikk resept. Hentet ut på apoteket, akkurat som vi gjør her. Kosta litt, men gikk fort og greit. 

Gjest test1e
Skrevet (endret)

Enkelte apotek var man litt rundhåndet med resept/ikke resept. eks. Paralgin Forte før. Men de siste årene har man skjerpet inn dette.

Tror ikke Helsenorgeapp hjelper mye ved apoteket, men kan jo kanskje legges fram ved et spansk legekontor 

Endret av test1e
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har bodd i Spania (ikke Benidorm da), men når jeg hadde behov for sterkere smertestillende, så bestilte jeg time hos norsk lege. Ingen problem å få resept. Apotekene leverer ikke ut kodein/tramadol osv uten resept lengre, det er en del år siden de sluttet med det. Så du må bestille en legetime, også får du helt sikkert resept. De er ikke så strenge på det i Spania, etter min erfaring. 

Anonymkode: a696c...fa4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei! Jeg har bodd i Spania (ikke Benidorm da), men når jeg hadde behov for sterkere smertestillende, så bestilte jeg time hos norsk lege. Ingen problem å få resept. Apotekene leverer ikke ut kodein/tramadol osv uten resept lengre, det er en del år siden de sluttet med det. Så du må bestille en legetime, også får du helt sikkert resept. De er ikke så strenge på det i Spania, etter min erfaring. 

Anonymkode: a696c...fa4

Tusen takk for svar❤️ det skal jeg gjøre. Nå fikk jeg varsel her. Skrev et innlegg tidligere, men fant det aldri igjen, så skrev et nytt innlegg her. 

Da skal jeg gjøre noen søk og dra til en lege imorgen.

tusen takk for godt svar❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (29 minutter siden):

Enkelte apotek var man litt rundhåndet med resept/ikke resept. eks. Paralgin Forte før. Men de siste årene har man skjerpet inn dette.

Tror ikke Helsenorgeapp hjelper mye ved apoteket, men kan jo kanskje legges fram ved et spansk legekontor 

Takk for tips❤️

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og innlegg tilknyttet dette.

veronica<3, mod. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusentakk for all hjelp her🥰Det ordna seg hos legen og jeg fikk ordna smertestillende for siste dagene her. Sovet mye bedre de to siste nettene nå🥰

Takk for  tips gode folk❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...