Gå til innhold

Allergimedisin

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvor mye dyrere er det å kjøpe allergimedisin uten resept enn med? Og må man vite nøyaktig hva man er allergisk for før man prøver en type medisin?

Lurer på om jeg trenger å dra til legen.. Vet jeg er allergisk mot en type pollen, men det har ikke begynt å spre seg enda, så det er nødt til å være noe mer.. Har ikke brukt medisiner for det tidligere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det er mye dyrere, dessuten får du ikke ført det opp på noe egenandelskort hvis du ikke har resept...

Fex så koster en nesespray nærmere 150 kroner uten respet, mens denkoster bare en tredjedel med resept.

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet

Jeg kontaktet legekontoret forrige uke for å få vite hva min datter er allergisk for. Visste at det bl.a var burotpollen, men hun har ikke hatt noen reaksjoner de siste årene.

Det ble anbefalt at vi tok en ny allergitest siden det var 4 år siden sist, så vi fikk en legetime, tok testen og fikk med blå resept på allergimedisiner siden hun allerede har begynt å reagere med rennende nese å kløe i øynene.

Siden pollensesongen er på vei nå, fikk vi anbefalt å begynne medisinering med en gang for å forebygge plagene.

Har ennå ikke fått svar på hva hun reagerer på, men medisinene hun fikk brukes på alle typer pollenallergi.

Dette var første legebesøket til min datter i år, å jeg ble gledelig overrasket over at man ikke betaler noe for barn under 12 år hos lege, dette er nytt i år.

Medisiner på blå resept for barn under 12 år skal man heller ikke betale for.

Skrevet

Kort fortalt...

For voksne blir det litt billigere med respet.

For barn med resept blir medisin helt gratis!

Lege er også greit uansett!

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for svar dere! Har enda ikke helt bestemt meg, mulig jeg kjøper noe uten resept, litt dyrere, men da slipper jeg jo å betale lege.. ;)

Skrevet

MYE, MYE dyrere....

F.eks. de allergipillene jeg tar, de koster ca 50 kr for en eske med 7 piller reseptfritt. Mens jeg betaler ca 23 kr for en eske med flere hundre piller på blå resept... Ergo lønner det seg absolutt å gå til legen og ta allergitest først. Så får du riktig medisin, og mye rimeligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...