Gå til innhold

Prosjekt hekling for helt nybegynner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter og lærer meg disse forskjellige teknikkene for hekling på youtube og har kommet så langt som å lære meg

luftmaske, kjedemaske, fastmaske og nå til slutt halvstav.  Altså jeg har begynt denne uka og er ikke kjent for å ta dette med håndarbeid veldig kjapt :)

Det- neste er at jeg skal lære meg dobbel og trippelstav i løpet av ferien. Hva kan jeg lage som helt fersk nybegynner? Jeg tar imot alle forslag og oppskrifter :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fin post, håper du får spennende svar. Jeg kan ikke hekle, hvilke kontoer følger du som du har lært av? 

Anonymkode: c03da...0e1

Skrevet

Grytekluter og kjøkkenkluter er enkelt å starte med. Her er det ikke så viktig å holde heklefastheten heller. Tonnevis av gratis oppskrifter på garnstudio.no Kos deg med heklinga, det er kjempegøy! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan alle maskene du trenger allerede, dobbelt og trippelstav er jo bare en og to ekstra snurr rundt nåla😊

Du kan i grunn hekle akkurat hva du vil nå, men jeg ville kanskje anbefalt å starte med en gryteklut med litt "mønster", tungerv osv for å øve på teknikk. Vesker er heller ikke så innviklet. 

Hva ønsker du å hekle? Så lenge man er nøye på å hekle jevnt og følger oppskriften, kan du klare stort sett hva du vil. Det er enklere med litt tykkere garn i starten og nål 3 og oppover. 

Anonymkode: 649c4...068

Skrevet

To helt forskjellige forslag til første prosjekt: 

Julehjerter: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=11192&cid=1

Involverer mange av masketypene du kan, og du ser om det blir riktig. Og det er raskt å bli ferdig. De første du lager kan godt være i tykkere garn - det er for trening, mer enn resultatet. Finnes også mange andre oppskrifter på småpynt.

Bestemorsruter: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=12562&cid=1

Kan bli et stort prosjekt, og kan brukes til alt fra teppe til cardigans. Luftmasker og staver, men mye trening.

Det kan være lurt å først begynne på noe som ikke er så avhengig av at du får riktig størrelse / heklefasthet først. Så heller et teppe/veske enn en tettsittende topp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...