AnonymBruker Skrevet 16. juli #1 Skrevet 16. juli Folk her sier helt rutinemessig at vi ikke har politi lenger. Innbrudd, råkjøring, saktekjøring, fulle folk i gatene - politiet kommer aldri. Jeg har alltid tenkt at det er en overdrivelse. Men så dukker slikt opp i nyhetsfeeden: Hva skal man liksom gjøre av dét? Politiet har jo fått melding. To. Fins UP eller fins de ikke? Anonymkode: e32f0...0ff
skeiv-ostepop Skrevet 16. juli #2 Skrevet 16. juli Hvorfor tror du UP er nedlagt fordi operasjonssentralen ikke sender politiressurser på dette? Mest av alt handler dette nok om mangel på ressurser totalt, og en uheldig sitat fra operasjonsleder. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli #3 Skrevet 16. juli UP er ikke avskaffet, men politiet har begrenset med folk, fordi de har fått tildelt begrenset med penger fra Staten. Innsparinger over alt, bare fordi de fleste velgere stemmer på politikere som lover lavere skatter. At lavere skatter sammen med økte utgifter til pensjon, syke og uføre, fører til at vi får dårligere offentlige tjenester, som politi, helsevesen, skole osv. tror jeg er en sammenheng som er vanskelig å se for veldig mange velgere. Fordi, hadde folk forstått at lavere skatter slår tilbake på dem selv senere, tror jeg mange velgere hadde stemt annerledes på valgdagen. Anonymkode: a4079...c35 1 1
petterm Skrevet 16. juli #4 Skrevet 16. juli UP finnes, men driftes i en viss grad uavhengig av det lokale politiet. UP har i stor grad planlagte kontroller, enten type laser kontroller eller annen type kontrollvirksomhet. Når man tipser om stygg kjøring er man avhengig av at lokalt politi har tilgjengelige ressurser, evt at UP tilfeldigvis er i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 16. juli #5 Skrevet 16. juli petterm skrev (2 timer siden): UP finnes, men driftes i en viss grad uavhengig av det lokale politiet. UP har i stor grad planlagte kontroller, enten type laser kontroller eller annen type kontrollvirksomhet. Når man tipser om stygg kjøring er man avhengig av at lokalt politi har tilgjengelige ressurser, evt at UP tilfeldigvis er i nærheten. Dette var nytt for meg, så "normal" politi skal ta seg av slikt, ikke UP? Det har vi sannelig ikke, bemanna politikontor er langt fra Evanger, nærmeste er nok Voss eller Evanger. Anonymkode: e32f0...0ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå