Gå til innhold

Infeksjon et halvt år etter operasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brakk ankel i vinter, og ble operert. Alt har gått veldig fint, har ingen plager. Men nå begynner arret å bli rødt, også rødt litt rundt arret. Kan det bli infisert så lenge etterpå? Jeg trodde faren var over for lengst.

Anonymkode: 82509...fd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har operert ankel og den ble rød og klødde noe veldig etter ca et halvt år til et år. Fikk beskjed om at det var helt vanlig og ufarlig, det var tilheling av nerver eller noe sånt.

Men det er greit å få det sjekket.

Anonymkode: 42a91...a69

AnonymBruker
Skrevet

Det minner mer om utslett enn tilheling igrunn

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke ha en sammenheng, og har det mest sannsynlig ikke. men traumatiserte områder med vevsskader kan ha større sannsynlighet en friske områder til å være et sted bakterier som kommer med blodet slår seg ned. Ta det med lege om det blir varmt/ hovent. 

Anonymkode: 1f445...2d1

AnonymBruker
Skrevet

Har du metall i ankelen etter operasjonen? Alle fremmedlegemer er sårbare for infeksjon, og den kan komme i etterkant. Eller kan det være en skrue på vei ut?

Anonymkode: 9a242...1ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er verken vondt eller spesielt hovent. Bare rødt utslett liksom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er verken vondt eller spesielt hovent. Bare rødt utslett liksom.

Det kan være at du reagerer på varmen, er 1/2 år gammelt arr tåler sol og varme dårligere enn din friske hud.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (10 minutter siden):

Det kan være at du reagerer på varmen, er 1/2 år gammelt arr tåler sol og varme dårligere enn din friske hud.

Hihi, det er ikke særlig varmt her jeg bor.

AnonymBruker
Skrevet

Alle mine operasjonsarr har blitt røde før de har blitt hvite. Det er vel bare den naturlige utviklingen i arrvev?

Anonymkode: ea1e8...293

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde å bli operert uten at det ble noe arr i det heletatt. Er det spesielt?

Anonymkode: 5cad8...6b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...