Gå til innhold

Riga/Jurmala

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva ville dere anbefalt? Bo i Riga noen dager,med dagstur til Jurmala, eller motsatt? 

Anonymkode: d24c6...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er formålet med turen? Vi bodde i Riga og reiste til Jurmala på SPA.

Fikk ikke sett så mye av Jurmala, men synes huske det var fine strender der. Så om det er sol og bad som er målet, er det et fint sted.

Inntrykket jeg satt igjen med etter Riga var at det er et ganske "dystert" sted. Vi fikk kjeft på bussen fordi vi lo. Folk så veldig mutte ut, og det var mange tiggere. På kjøpesenteret vi var på, var det ganske dyrt.

Mye billig å kjøpe på markedet, jeg kjøpte en del strikkevarer (ull-lugger). 

Ellers satt folk å solgte alt fra bær til små blomsterbuketter av villblomster.

Husk at du må bestille tilbehør når du kjøper noe på restaurant. Bestiller du biff, får du kun ett kjøttstykke på tallerkenen. Gikk meg på en smell der første kvelden 😅

Dette er 20 år siden. Skulle jeg reist i dag, ville jeg bodd i Jurmala og tatt en dagstur til Riga 🙂 

Anonymkode: 2821b...8a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er formålet med turen? Vi bodde i Riga og reiste til Jurmala på SPA.

Fikk ikke sett så mye av Jurmala, men synes huske det var fine strender der. Så om det er sol og bad som er målet, er det et fint sted.

Inntrykket jeg satt igjen med etter Riga var at det er et ganske "dystert" sted. Vi fikk kjeft på bussen fordi vi lo. Folk så veldig mutte ut, og det var mange tiggere. På kjøpesenteret vi var på, var det ganske dyrt.

Mye billig å kjøpe på markedet, jeg kjøpte en del strikkevarer (ull-lugger). 

Ellers satt folk å solgte alt fra bær til små blomsterbuketter av villblomster.

Husk at du må bestille tilbehør når du kjøper noe på restaurant. Bestiller du biff, får du kun ett kjøttstykke på tallerkenen. Gikk meg på en smell der første kvelden 😅

Dette er 20 år siden. Skulle jeg reist i dag, ville jeg bodd i Jurmala og tatt en dagstur til Riga 🙂 

Formålet er jo forsåvidt bare å komme seg litt bort noen dager. Vi liker både by og strand,men siden Riga er såpass liten ,kanskje det er nok med en dag der. Ser jo veldig koselig ut i Jurmala,med strand,restauranter,parker osv. 

Anonymkode: d24c6...36c

Skrevet

Da jeg var i Riga for to år siden, var tilbehøret inkludert, altså! 
Synes det var dyrt der-norske priser og vel så det på hotell, spaet var enda dyrere. Taxiene er bare ute etter å lure deg, brukte Bolt i stedet og det var latterlig billig. Ca ingen av sjåførene snakket engelsk. Alkohol var billig, da. 

Var der i forbindelse med jobb, føler ingen trang til å dra dit igjen på egen regning. 

Anonymkode: 4802e...59d

Skrevet

Man trenger ikke veldig mange dagene i Riga for å bli fornøyd, jeg følte meg ihvertfall relativt ferdig etter to dager, da hadde jeg sett, spist og vandra meg gjennom størsteparten av severdighetene. Akkurat denne turen var jeg ikke innom et eneste museum og savna det ikke men jeg kunne fint brukt en dag til i Riga for det formålet.
Jeg reiste til Jurmala på dagstur og ble egentlig godt fornøyd med det også, det er en badeby så det er jo det som er greia, jeg bada og spaserte langs stranda i 3-4 timer, tok et par drinker, tusla rundt en stund, spiste, spaserte litt til og dro tilbake til Riga. 
Om en liker å ligge på stranda så bør en jo være mer på stranda enn jeg var, den er flott og selv om den er folksom i høysesongen så kan du bare vandre oppover eller nedover til du finner en roligere plass. Byttepodder er det med jevne mellomrom begge veier om du ønsker å benytte de.

Anonymkode: bbe21...a6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2026 den 20.34):

Ja, da er jo kommentaren din kjemperelevant for hvordan det er i Riga i dag.

Anonymkode: f417f...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...