Eva-Lena Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Jeg ser den er lagt til på Netflix nå. Det er mange år siden jeg så den serien, så skal begynne å se den igjen nå. Det jeg husker om den serien er at Ingalls familien er så perfekte. Snille barn, masse kjærlighet til hverandre og alt er bare fint og flott. Husker også den familien som eier en butikk, husker ikke navnet på de. Moren og datteren der er skikkelig snerper. Det blir gøy å se serien igjen. Er det flere som skal se den? Vi kan evt skravle litt om serien her etter hvert 😊 1
Kålrota Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli Det er en nyinnspilling, er det ikke? Det vet jeg ikke om jeg gidder. 1
Snok1 Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli Funfact: Jeg har besøkt barndomshjemmet til Laura Ingalls Wilder. Det ER et lite hus på prærien. 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli Det er nyinnspilling ja. Jeg syntes den var ganske ok, koselig og "snill". Dynamikken mellom søstrene er litt mer reell i denne utgaven. Anonymkode: 2c50b...171 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #6 Skrevet 15. juli Jeg forstår ikke poenget med en nyinnspilling av noe så vellykket. Men de kan eventuelt velge å gjøre den mer realistisk, da. Mary Ingalls ble vel verken lærer eller fant kjærligheten etter hun ble blind. Anonymkode: e9e21...56d 3
LilleMy_09 Skrevet 15. juli #7 Skrevet 15. juli Den originale utgaven går hverdager på Tv6. Mener også den ligger på Viafree 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg forstår ikke poenget med en nyinnspilling av noe så vellykket. Men de kan eventuelt velge å gjøre den mer realistisk, da. Mary Ingalls ble vel verken lærer eller fant kjærligheten etter hun ble blind. Anonymkode: e9e21...56d Da har du jo misforstått poenget med serien og hva "based on" betyr. I selv bøkene var ting pynta på. Anonymkode: b60db...70b
AnonymBruker Skrevet 16. juli #9 Skrevet 16. juli Hun som spiller moren er jo en så deppa kvinne. Man blir sliten av å se henne spille. Savner den gamle alltid blide mamman. Anonymkode: 616f6...df1 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli #10 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (På 15.7.2026 den 22.47): Da har du jo misforstått poenget med serien og hva "based on" betyr. I selv bøkene var ting pynta på. Anonymkode: b60db...70b Jeg misforsto ikke poenget, jeg bare så ikke verdien av en ny sukkerspinnvariant når den gamle var så bra. Men nå etter å ha sett et par episoder funker det ikke noe særlig med mer realisme heller. Jentene er jo helt blottet for sjarm i forhold til de opprinnelige skuespillerne. Og Ma Ingalls en sur padde og rasist. Ikke har de prøvd å gjøre det mer korrekt heller, Carrie er jo ikke en gang født enda. Hun var bare tre år yngre enn Laura. Anonymkode: e9e21...56d 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #12 Skrevet 20. juli Det er den koseligste serien jeg vet om. De. kan jeg se om igjen og om igjen og elsker den fine, gode følelsen denne serien gir meg. Anonymkode: fd4c6...e38
AnonymBruker Skrevet 20. juli #13 Skrevet 20. juli Jeg syns bøkene var veldig spennende da jeg var barn. Og den nye serien ligner mer på romanene, en det den gamle gjør. Så sa langt syns jeg de her gjort en god jobb, og setter pris på den. Men dette er jo en serie basert på barnebøker og fortellerstemmen er jo et barn som ser det med sine barneøyne. Så jeg syns det er fint de har holdt seg tro til det. Anonymkode: dbcb0...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #14 Skrevet 20. juli Likte godt den nye versjonen. Gleder meg til sesong 2 Anonymkode: 61a92...a3e
AnonymBruker Skrevet 20. juli #15 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2026 den 19.26): Jeg misforsto ikke poenget, jeg bare så ikke verdien av en ny sukkerspinnvariant når den gamle var så bra. Men nå etter å ha sett et par episoder funker det ikke noe særlig med mer realisme heller. Jentene er jo helt blottet for sjarm i forhold til de opprinnelige skuespillerne. Og Ma Ingalls en sur padde og rasist. Ikke har de prøvd å gjøre det mer korrekt heller, Carrie er jo ikke en gang født enda. Hun var bare tre år yngre enn Laura. Anonymkode: e9e21...56d Du hadde kanskje vært en sur padde du også om familien din ble dradd gjennom ukjent land med mini alt med ressurser og du måtte bo i telt med slanger og ulver utenfor og ikke vite om dere overlevde vinteren Anonymkode: dbcb0...bcb 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #16 Skrevet 25. juli Jeg storkoser meg med denne nyinnspillingen. Den minner meg så veldig om bøkene jeg elsket som barn. Elsket den gamle serien også, selv om et par av episodene der nærmest ga meg traumer. Neida, de gjorde ikke det, men de var sterk kost for et barn og sitter litt i fortsatt. Anonymkode: 7fc60...aed
AnonymBruker Skrevet 25. juli #17 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2026 den 14.04): Hun som spiller moren er jo en så deppa kvinne. Man blir sliten av å se henne spille. Savner den gamle alltid blide mamman. Anonymkode: 616f6...df1 Deppa? Hun er gravid.... Anonymkode: 68b9b...651
piggrokken Skrevet 25. juli #18 Skrevet 25. juli Huset på prærien var en av de tv seriene jeg synes alltid ble sendt da jeg var ungdom. Likte serien, men tror aldri jeg så hele. Leste bøkene da jeg ble eldre, og anbefaler å lese Willa Cathers prærie triologi om du liker huset på prærien. Tror aldri serien ble sendt i Norge, men har noen sett "the Waltons"? Mye av det samme som overnevnte, men lagt til østkysten i 1930 åra. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå