AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Hei! Jeg vurderer å reise på solo chartertur til Kreta en uke i august. Jeg har reist mye alene i Norge før, men aldri i utlandet. Dette er jo ikke en kjempecrazy måte å reise alene på, det er ikke det haha. Jeg er bare litt ubesluttsom for tiden, og sliter med å committe til et valg 😂 Ender derfor sjeldent med å planlegge frem i tid og tar ting på sparket. Har vært et meget stressende studieår, har sommerjobb og en solseng pluss bading i varmt hav høres helt sinnsykt deilig ut. Samtidig er jeg litt "redd" for at kveldene skal bli ensomme. Har vært i Hellas mange ganger, men aldri alene. Fant hotell (stort rom med havutsikt) + fly med bagasje og transport til/fra flyplassen til 24000 kr. Ja, det er jo litt dyrt, men har lyst på litt luksus hvis jeg først skal dra. Ser veldig fint ut. Samtidig er det jo mye penger. Ferie i Norge hadde vært billigere, men jeg er ikke garantert det været vi har nå. Trenger noen motiverende ord og et spark i ræva! Anonymkode: 401cd...2ec 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Jeg har reist på flere soloferier, riktignok bare i storbyer (fordi det naturlige reisefølget elsker sydentur og hater storbyferie), men det føles godt. Skuldrene har sunket etter første kvelden, og den ensomheten jeg også har fryktet at jeg vil kjenne på har bare aldri truffet. Høres jo ut som du er skikkelig lysten på å teste om dette er en reisemåte du synes er okay også til sydenland, ikke bare fikk et innfall akkurat nå. Den grublingen og nysgjerrigheten kommer ikke til å gi deg uten at du hopper i det og prøver, og da kan du like gjerne gjøre det nå. Jeg tenker også at det, så lenge økonomien tillater det, er lurt å legge opp til å ha alt du ønsker og vel så det første gang. Absolutt verste som kan skje er at du har fint vær og god mat og får avklart om dette var noe du vil gjenta eller ei. Anonymkode: 48899...fca 3 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Reiser flere aleneturer hvert år. Man blir lett kjent med noen hvis du ønsker det. Selv drar jeg for en mye rimligere penge enn det. Har max 5000kr jeg bruker til selve reisen ( pluss baggasje og transport). Vil reise så mye jeg kan om sommeren da saltvannet, sola og atmosfæren gjør meg godt. Jeg vil være alene. Ikke alltid lett å få til. Anonymkode: 73cda...987
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Jeg reiste alene på chartertur til Mallorca for noen år siden. Det var herlig! Kos deg 🥰 Anonymkode: ecb2d...73e
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Hadde droppet charter og bestilt fly og hotell hver for seg. Som er måten jeg alltid reiser på. Anonymkode: 38b38...f73 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde droppet charter og bestilt fly og hotell hver for seg. Som er måten jeg alltid reiser på. Anonymkode: 38b38...f73 Forskjellen er ? Pakkereiseloven er vel eneste forskjell. De samme hotellene og samme fly bare man kjøper alt hos en leverandør i stedenfor 2. Anonymkode: 73cda...987 1 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forskjellen er ? Pakkereiseloven er vel eneste forskjell. De samme hotellene og samme fly bare man kjøper alt hos en leverandør i stedenfor 2. Anonymkode: 73cda...987 Som regel billigere, mer fleksibelt, lettere å velge antall dager, lettere å slippe unna andre nordmenn straks flyet lander. Anonymkode: 38b38...f73 1 2
starken Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden For to år siden var jeg på samme plass som deg: Sliten student som hadde jobbet masse ved siden av studiene. Jeg bestilte meg chartertur alene til Kreta, og var utrolig nervøs og usikker. Det ble en kjempefin tur, og jeg angret ikke! Kommer til å ta flere slike turer 😄 Det var utrolig deilig å kunne gjøre akkurat som jeg ville i ei hel uke, og jeg tror jeg aldri har følt meg så uthvilt før som etter den ferien 🤭 Jeg syns det ble litt merkelig å spise alene på kvelden i den typiske middagstiden - da alle vennegrupper og familier drar ut for å spise. Jeg spiste litt tidligere middag, rundt 17-18-tida, fordi det føltes mer bekvemt ut. Skal sies at jeg aldri har spist middag ute alene tidligere. Ellers så la jeg meg tidlig de fleste dagene, og sto opp tidlig. Jeg blir sliten av varmen. Da ble ikke kveldene så lange og ensomme, men jeg trives i eget selskap. Håper du drar! 2 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Som regel billigere, mer fleksibelt, lettere å velge antall dager, lettere å slippe unna andre nordmenn straks flyet lander. Anonymkode: 38b38...f73 Kun antall dager jeg klarer å se er anderledes. Chartet kan være ekstremt billig. Nordmenn ser jeg sjeldent på noen ferier. Anonymkode: 73cda...987 2
Leppeblomst Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden Jeg har reist masse alene. Middagstid tidligere enn barnefamiliene er et godt tips. Det er også lov med take away og Netflix på rommet et par kvelder 🥰 Klart du skal dra!
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden Har reist alene på charter flere ganger,til Mallorca ,Kreta og Gran Canaria.Kreta er favoritten.Herlig å kunne gjøre akkurat som en vil! Har alltid leilighet med kjøkken så jeg kan lage mat sjøl.Er ikke så glad i å spise ute alene..Vil absolutt anbefale å reise alene,det er ikke skummelt,men en lærer å stole på seg sjøl og får nye erfaringer. Anonymkode: 454b1...c89
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden Jeg reiste alene til Santorini for flere år siden. Litt rart å sitte på charterflyet med kjærestepar og barnefamilier, men det gikk bra det også. Sørget for å bestille hotellrom ved stranda. Jeg var den første på stranda hver morgen 😅 Jeg hadde med en tube Nugatti fra Norge og kjøpte ferskt brød og juice hver morgen. Grei, men usunn frokost på solsenga der altså. Jeg var på en middag arrangert av reiseselskapet, det traff jeg en annen kvinne som reiste alene også. Vi spiste middag sammen to kvelder. Meldte meg også på en guidet tur lokalt, en busstur til Oia og en seiltur. Hadde EN ubehagelig opplevelse på tur hjem fra middag til hotellet. Gikk langs stranda og tok så veien opp til hotellet (det lå i enden av stranda). Akkurat der var det litt øde, og plutselig kommer det en ekkel mann mot meg som ble innpåsliten. Jeg kjente igjen ham fra en restaurant, han jobbet som kelner der. Jeg sa "I'm in a hurry, a friend of mine is waiting for me at det corner!" Phuu... Men det var absolutt en mestringsfølelse å ta den turen, angrer ikke på det. Anonymkode: 66128...c4d
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Jeg elsker å reise alene. Er noe helt spesielt med å kunne gjøre akkurat hva man vil når man vil, og slippe å ta hensyn til andre. Blir også ofte kjent med andre om jeg ønsker det. Men bare husk at dersom du ender opp med å drikke alkohol, så må du være ekstra forsiktig når du er ute. Man er ekstra sårbar når man reiser alene. Jada, det går som oftest bra og Kreta regnes som et veldig trygt sted. Men bare ha det i tankene. Anonymkode: c093e...d9d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå