AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Skrevet 14. juli En merkelig samtale her, som endte med en aldri så liten tirade. Kom litt uventet på, ble i grunn bare sittende som et spørsmålstegn. Så da sjekker jeg status her. Når noen har på landslagsdrakt og flagget til nasjonen. Er det innafor å si vi? Eller skal man si de? Vi vant? De vant? Vi tapte, de tapte? Jeg er tydeligvis indoktrinert av Wergeland som mener vi er en nasjon. Aldri tenkt tanken at det kan provosere noen å si vi når det er et landslag. Anonymkode: b5705...677
AnonymBruker Skrevet 14. juli #4 Skrevet 14. juli Nei, virkelig ikke, jeg har absolutt ikke spilt noe kamp og vunnet eller tapt. Det har de gjort selv. Anonymkode: fe8b7...630
AnonymBruker Skrevet 14. juli #5 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En merkelig samtale her, som endte med en aldri så liten tirade. Kom litt uventet på, ble i grunn bare sittende som et spørsmålstegn. Så da sjekker jeg status her. Når noen har på landslagsdrakt og flagget til nasjonen. Er det innafor å si vi? Eller skal man si de? Vi vant? De vant? Vi tapte, de tapte? Jeg er tydeligvis indoktrinert av Wergeland som mener vi er en nasjon. Aldri tenkt tanken at det kan provosere noen å si vi når det er et landslag. Anonymkode: b5705...677 Ja. Jeg sier vi. Det er helt naturlig når man er norsk. Det er norges landslag som spiller. Så det er naturlig å si vi dersom man er en del av Norge. Det er ikke bare spillerene ute på banen som vinner kamper. Det er støtteapperat,trenere, familier som har "avlet" frem gode fotballspillere og lignende. Anonymkode: a67f6...24e 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli #6 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En merkelig samtale her, som endte med en aldri så liten tirade. Kom litt uventet på, ble i grunn bare sittende som et spørsmålstegn. Så da sjekker jeg status her. Når noen har på landslagsdrakt og flagget til nasjonen. Er det innafor å si vi? Eller skal man si de? Vi vant? De vant? Vi tapte, de tapte? Jeg er tydeligvis indoktrinert av Wergeland som mener vi er en nasjon. Aldri tenkt tanken at det kan provosere noen å si vi når det er et landslag. Anonymkode: b5705...677 Har alltid sagt vi, men med litt ettertanke så blir det ikke helt rett. Vi har ikke gjort en eneste ting for å vinne, DE har. Det vi har gjort er heie, ro og sy bøttehatter ❤️. Er jo viktige bidrag det så kanskje vi kan si vi likevel ? 🙈 Anonymkode: 642f8...71f
AnonymBruker Skrevet 14. juli #7 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, virkelig ikke, jeg har absolutt ikke spilt noe kamp og vunnet eller tapt. Det har de gjort selv. Anonymkode: fe8b7...630 Takk for at du svarer. Jeg er helt med på at ingen andre enn de på laget har skåret eller spilt. Men oppfatter du det som å sole seg i glansen hvis en sier vi om kampen? Vi er videre, f eks? For meg er det en talemåte. Vi gir alt for Norge, eller vi er en nasjon vi med. Feirer 17. mai selv om jeg ikke skrev grunnloven. Når noen spiller med flagget, tenker jeg de representerer oss, som nasjon. Jeg har ikke tenkt tanken på at det provoserer noen. Akkurat det kom litt overraskende på meg. Anonymkode: b5705...677
AnonymBruker Skrevet 14. juli #8 Skrevet 14. juli Ja. Jeg sier «vi». Folk som måtte utvise så stor vrangvilje at de tolker det som at man tar noen form for ære, fremfor bare er ivrig og glad, bryr jeg meg lite om. Jeg har også opplevd at kona sier «vi kjører hjemmefra nå» i telefonen mens det er jeg som sitter bak rattet, og jeg har av en eller annen grunn aldri skjelt henne ut for det. Anonymkode: 9fb6a...75b 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli #9 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har alltid sagt vi, men med litt ettertanke så blir det ikke helt rett. Vi har ikke gjort en eneste ting for å vinne, DE har. Det vi har gjort er heie, ro og sy bøttehatter ❤️. Er jo viktige bidrag det så kanskje vi kan si vi likevel ? 🙈 Anonymkode: 642f8...71f Nei altså, jeg har ikke gjort noe som helst under kampen, annet enn noen ufrivillige spark med beina som minner om øvelseskjøring med ungdommen. Men jeg har stekt utallige vafler og solgt noen stabler med kaker for å få fotballen i norge til å gå rundt. Så håper jeg at selv om min egen ikke ble et talent, at jeg kanskje har bidratt noe til andre som har det mer i seg fikk det til? Anonymkode: b5705...677 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #10 Skrevet 14. juli Jeg synes "vi" er korrekt - fordi det er landslaget, og i prinsippet er jo "vi" en slags del av laget, som nordmenn. "Vi har slått Brasil" synes jeg er helt innafor... .. det jeg imidlertid synes ekstremt feil er når en Liverpool-supporter fra Norge sier det samme - "Vi har slo Leeds"... Da skurrer det. Anonymkode: 0cd90...813
AnonymBruker Skrevet 14. juli #11 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Jeg sier «vi». Folk som måtte utvise så stor vrangvilje at de tolker det som at man tar noen form for ære, fremfor bare er ivrig og glad, bryr jeg meg lite om. Jeg har også opplevd at kona sier «vi kjører hjemmefra nå» i telefonen mens det er jeg som sitter bak rattet, og jeg har av en eller annen grunn aldri skjelt henne ut for det. Anonymkode: 9fb6a...75b Godt poeng. Anonymkode: b5705...677
AnonymBruker Skrevet 14. juli #12 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi, som i Norge, ja. Anonymkode: 1865f...625 Puh, da er jeg ikke alene ❤️ Anonymkode: b5705...677 1
Perfume Skrevet 14. juli #13 Skrevet 14. juli Ja sier vi. Vi vant! Som I Norge... Men ikke på andre kamper, kun landslaget..
AnonymBruker Skrevet 14. juli #14 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for at du svarer. Jeg er helt med på at ingen andre enn de på laget har skåret eller spilt. Men oppfatter du det som å sole seg i glansen hvis en sier vi om kampen? Vi er videre, f eks? For meg er det en talemåte. Vi gir alt for Norge, eller vi er en nasjon vi med. Feirer 17. mai selv om jeg ikke skrev grunnloven. Når noen spiller med flagget, tenker jeg de representerer oss, som nasjon. Jeg har ikke tenkt tanken på at det provoserer noen. Akkurat det kom litt overraskende på meg. Anonymkode: b5705...677 For meg blir det som å si "vi er gravide", nei, absolutt ikke noe vi der altså. Anonymkode: fe8b7...630
AnonymBruker Skrevet 14. juli #15 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes "vi" er korrekt - fordi det er landslaget, og i prinsippet er jo "vi" en slags del av laget, som nordmenn. "Vi har slått Brasil" synes jeg er helt innafor... .. det jeg imidlertid synes ekstremt feil er når en Liverpool-supporter fra Norge sier det samme - "Vi har slo Leeds"... Da skurrer det. Anonymkode: 0cd90...813 Ser den. Jeg er veldig patriot, kun landslaget med flagg og skjorte når jeg omtaler som vi. Anonymkode: b5705...677 1
Perfume Skrevet 14. juli #16 Skrevet 14. juli (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For meg blir det som å si "vi er gravide", nei, absolutt ikke noe vi der altså. Anonymkode: fe8b7...630 Jeg sa vi var gravide.. For begge ventet barn... Venner kan spørre om vi prøver å bli gravide.... Selv om bare kvinner kan bli gravide... Endret 14. juli av Perfume 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #17 Skrevet 14. juli Perfume skrev (Akkurat nå): Jeg sa vi var gravide.. For begge ventet barn... Veldig stor forskjell på å si vi venter barn, vs vi er gravide. Anonymkode: fe8b7...630 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #18 Skrevet 14. juli Bruker begge deler. Vi vant, de vant, gutta vant, Norge vant. Men synger Vi er røde, hvite, blå, og hele kampen ut skal vi stå på for Norge, vårt fedreland. Ikke De er røde, hvite, blå, og hele kampen ut skal de stå på for Norge, sitt fedreland. Anonymkode: 5e3ba...4f9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #19 Skrevet 14. juli Perfume skrev (3 minutter siden): Ja sier vi. Vi vant! Som I Norge... Men ikke på andre kamper, kun landslaget.. ok, da er jeg ikke eneste 😅 Herlighet for en tirade, jeg turte knapt svare annet enn ok? 🫠 Anonymkode: b5705...677 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #20 Skrevet 14. juli Man synger også seiern er vår, seiern er vår, vi har vinni, seiern er vår. Ikke seiern er deres, seiern er deres, de har vinni, seiern er deres. Anonymkode: 5e3ba...4f9 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå