AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Skrevet 14. juli Jeg har jobbet innen salg og hadde tidligere en kles stil som var litt stram og pen. Elsket å ta på meg jobbklær, og følte meg alltid vel i det. Så ble jeg alvorlig syk og noen år etter, ufør. Nå går dagene med sofa og joggebukse. Savner så inderlig å kunne gå på jobb og være MEG. Pynte meg og føle meg fin. Har i lange perioder forsøkt å ta på meg de samme klærne, sminke meg og sette opp håret. men det sklir ut etter noen dager, for det gir liksom ingenting når jeg ikke er utenfor døren en gang 😕 Identiteten min er liksom forsvunnet. Hvordan får dere andre til å ivareta identitet og stil når de fleste dagene foregår hjemme alene? Anonymkode: 292e8...94f 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #2 Skrevet 14. juli Hadde litt penere "lounge"-klær, kledde meg opp når jeg skulle ut på noe, fant på ting hjemme. Anonymkode: 8e937...2f1 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli #3 Skrevet 14. juli Jeg er utenfor døren hver dag. Stilen min har alltid vært slik den er nå. Eneste som er endret er aktivitetsnivå og hjernekapasitet. Må leve på en viss måte for å ikke trigge sykdommen. Laget meg ett trivelig liv med de forutsettningene jeg nå har. Trodde arbeid var livet før, men viste seg jeg lever godt uten arbeid også. Man må finne den man har blitt. Og lære seg å like den greit nok til at livet blir meningsfult. Anonymkode: 97537...3b1 2
Daria Skrevet 14. juli #4 Skrevet 14. juli Jeg har mye hjemmekjoler i trikot og myke materiale - sofavennlige og behagelige, samtidig som jeg føler meg velstelt og noenlunde presentabel. Steller håret, bruker smykker (sminke har jeg uansett aldri brukt) hver dag selv om jeg ikke skal noe sted pg bli sett av noen, fordi det er viktig for mitt velvære og selvfølelse. Dessuten blir enhver hendelse, sosial eller medisinsk, en anledning til å kle seg opp - MR i kjole og gastroskopi i paljetter har skjedd 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli #5 Skrevet 14. juli Da jeg var mye hjemme pga sykdom, kjøpte jeg meg koseklær som var myke og pene. Anonymkode: f2833...7a2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #6 Skrevet 14. juli Slutt å kjøpe inn daffeklær og velg heller komfortable bukser o.l. som ser fine ut. Chinos over joggebukse f.eks. Jeg kjenner meg igjen pga år med mye hjemmekontor og så ble jeg utbrent. Fort gjort å havne i slaffetilstand. Det hjelper også å komme seg ut om ikke daglig, så flere ganger i uken. Også du bare skal på biblioteket, på butikken, på kafé, frivillig innsats, kjøpesenteret osv. Årsaken til at du blir gående i daffeklær er mild depresjon over at du ikke lenger har en daglig rutine slik som f.eks du hadde med jobb. Anonymkode: 4d242...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #7 Skrevet 14. juli Jeg bruker mye yogabukser og loungebukser med sleng. Så jeg føler meg ofte fin i klærne hjemme, selv som uføretrygdet. Men ikke sikkert de passer alle, er K30. Disse tre er noen av de jeg har i skapet. Liker ikke vanlige joggebukser. Anonymkode: 94bd8...6d4
AnonymBruker Skrevet 14. juli #8 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bruker mye yogabukser og loungebukser med sleng. Så jeg føler meg ofte fin i klærne hjemme, selv som uføretrygdet. Men ikke sikkert de passer alle, er K30. Disse tre er noen av de jeg har i skapet. Liker ikke vanlige joggebukser. Anonymkode: 94bd8...6d4 Hvor har du kjøpt dette antrekket, veldig fint og avslappet.😊 Anonymkode: 2996c...8c2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #9 Skrevet 14. juli Hjemme bruker jeg tynne bomulls pysj. Men det er og grunnet eksem, så huden skal få luft. Men ute så bruker jeg alltid kjoler, og kjøper fine kjoler. Så jeg kler meg pent ute. Anonymkode: 5ff72...2a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå