Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er gravid i uke 28 og venter en liten gutt. I dag når jeg åpnet kjøleskapet falt det ned en flaske Pepsi Max (1,5 liter) fra øverste hylle og traff meg på magen litt over navlen. Det gjorde litt vondt og er ømt nå, men har merket litt bevegelse i etterkant.  Jeg ble uansett livredd og ringte føden, som sa det mest sannsynlig har gått bra. Men det svaret gjorde meg egentlig mer redd. 

Tåler lille gutten dette? Jeg er så lei meg og sint over at den flasken lå akkurat der. Samboer mener jeg er helt hysterisk og må roe meg kraftig ned.

Har noen opplevd noe lignende?

Anonymkode: 0376c...f6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, det går helt fint, han er godt beskyttet inni der :) 

Anonymkode: eba48...8eb

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, fosteret tar ikke skade av dette.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den tåler nok mer enn det. Bestill time til privat ultralyd hvis du ikke får fred i tankene dine, hvis du ikke får en sjekk på føden. 

Anonymkode: e2ee2...39f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den ligger godt inni der. Nesten som om du hopper og går og bøyer deg og er i bevegelse ellers. 

Anonymkode: b6df5...aff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De tåler masse, de ligger godt beskyttet inni magen. Vet du hvor du har morkaken?

Anonymkode: b62bb...4c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var nok verst for deg, for barnet gikk det nok helt fint. Får du sterke kramper eller blødninger kontakter du føden, akkurat som ellers. Det er jo ofte løsning av morkaken man er redd for ved fall etc, ikke barnet. 

Anonymkode: f2e96...9f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg løp i full fart og datt rett på magen som høygravid. Var sikker på det ville drepe barnet, men alt gikk bra og jeg har en flott ungdom nå som er både smart og sterk 😃 

Magen tåler mye mye mer enn man tror

Anonymkode: 4f9aa...45a

• Liker 4
Skrevet

Har nok gått helt fint. Fortsett å kjenn etter liv som normalt, og ved mindre liv, smerter eller blødning kontakter du føden. De er godt beskyttet i magen. Min 1,5 åring på 10-11 kg hoppa i sofaen og ramla over magen min og det har gått helt fint ☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, er det her vi er kommet? Før var kvinner gravide og jobbet i åkere, kjernet smør, melket kyr, ble stange av en geit og hogde ved, det gikk fint med graviditeten likevel. Nå er det «buhu, pepsiflasken, unnskyld pepsi MAX flasken, flalt på magen min, blir det abort og hjerneskade nå?». Altså skjerpings, virkelig. Ikke rart føden ha mange telefoner når dette tøyset er det de må forholde seg til. Babyer en fødsel, som er en hard påkjenning fysisk, selvfølgelig tåler de sammen støt med en jævla brusflaske utenpå magen!! 

Anonymkode: e448a...a6c

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at første tanke er «herregud, barnet!», men det skal mye til for å skade barnet i magen og føden sier det neppe er grunn til bekymring. Helt, helt enig med mannen i at du må roe deg kraftig ned når du «er så lei deg og sint» over hvor en flaske lå i kjøleskapet. 

Anonymkode: 4026b...6d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Assa. Du kan ikke stole på hva noen skriver her. Fall eller trykk mot magen kan gi morkake blødning. Har en venninne det skjedde med som også ble øm og tenkte pytt pytt. Fikk likevel en ultralyd som måtte følges opp til den sluttet å blø. Kan ikke sammenligne med kvinner var i krigen. Utrolig mange kvinner som døde under fødsel eller fikk barn som døde i magen. 

Anonymkode: 84cad...082

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud, er det her vi er kommet? Før var kvinner gravide og jobbet i åkere, kjernet smør, melket kyr, ble stange av en geit og hogde ved, det gikk fint med graviditeten likevel. Nå er det «buhu, pepsiflasken, unnskyld pepsi MAX flasken, flalt på magen min, blir det abort og hjerneskade nå?». Altså skjerpings, virkelig. Ikke rart føden ha mange telefoner når dette tøyset er det de må forholde seg til. Babyer en fødsel, som er en hard påkjenning fysisk, selvfølgelig tåler de sammen støt med en jævla brusflaske utenpå magen!! 

Du er ei ræv.

Anonymkode: 1a118...647

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt på sykehuset for å få en sjekk jeg da.

Og tatt oppfølgende UL.

Mannen hadde jeg bedt dra en viss plass - det koster veldig lite å ta en ekstra sjekk når man er bekymret. Og det koster ham veldig lite å gi deg beroligende ord fremfor sure. 

Men sannsynligheten for at ting ikke er iorden er jo lav :) 

Mja, nå døde jo langt flere kvinner og barn da - så tenker vi skal være glade for fremskritt. 

Anonymkode: 8b10c...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du helt dust eller? Vet du hvor mange som døde før i tiden, enten barnet i magen eller under fødsel? Akkurat disse holdningene du har er jo helt idiotiske. Det ER tilfeller hvor det gir blødning i morkaken og en burde heller oppfordre gravide til å sjekke. Man vet aldri. 
Er du en jordmor eller lege siden du kommer med disse utsagnene du åpenbart ikke kan noe om, og oppfordrer gravide til å roe ned hvis det skjer uhell eller andre bekymringer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Assa. Du kan ikke stole på hva noen skriver her. Fall eller trykk mot magen kan gi morkake blødning. Har en venninne det skjedde med som også ble øm og tenkte pytt pytt. Fikk likevel en ultralyd som måtte følges opp til den sluttet å blø. Kan ikke sammenligne med kvinner var i krigen. Utrolig mange kvinner som døde under fødsel eller fikk barn som døde i magen. 

Og det var fare for å miste barnet hvis morkaken ikke sluttet å blø. Dette var da i uke 18 så var ikke mulig å redde. Du er heldigvis ett godt stykke på vei. Men ville absolutt sjekket at alt er bra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er ei ræv.

Nei det er hun ikke. Trenden nå er å sette seg ned, bli sykmeldt og syns synd på seg selv i 9 måneder. Men egentlig så er det sundt både å løpe, løfte vekter, gå lange turer og bruke seg selv fysisk. Men damer må til dags tåler jo ikke noe og er hysteriske aspeløv. 

Anonymkode: f4ad1...158

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at «herregud, før gjorde man x og y» er et håpløst argument. Veldig mye «det gikk jo bra med oss» som bare ignorerer at folk døde som fluer, og at de det ikke gikk bra med sjelden uttaler seg fordi de døde. 

Men TS har jo snakket med føden, med den enheten som trolig er best rustet til å gjøre og de faglig funderte vurderingene her. De har konkludert med at dette ikke krever videre oppfølging. 

Jeg er helt enig i at det er fornuftig å ta en avsjekk med noen som kan sette når man er i tvil. Så tenker jeg også det er naturlig å legge deres medisinskfaglige vurderinger til grunn.

Anonymkode: 4026b...6d6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei.

Jeg er gravid i uke 28 og venter en liten gutt. I dag når jeg åpnet kjøleskapet falt det ned en flaske Pepsi Max (1,5 liter) fra øverste hylle og traff meg på magen litt over navlen. Det gjorde litt vondt og er ømt nå, men har merket litt bevegelse i etterkant.  Jeg ble uansett livredd og ringte føden, som sa det mest sannsynlig har gått bra. Men det svaret gjorde meg egentlig mer redd. 

Tåler lille gutten dette? Jeg er så lei meg og sint over at den flasken lå akkurat der. Samboer mener jeg er helt hysterisk og må roe meg kraftig ned.

Har noen opplevd noe lignende?

Anonymkode: 0376c...f6e

Samboeren din har helt rett. 

Anonymkode: c45b9...52a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei det er hun ikke. Trenden nå er å sette seg ned, bli sykmeldt og syns synd på seg selv i 9 måneder. Men egentlig så er det sundt både å løpe, løfte vekter, gå lange turer og bruke seg selv fysisk. Men damer må til dags tåler jo ikke noe og er hysteriske aspeløv. 

Anonymkode: f4ad1...158

Det er forskjell på å tåle noe og ha en genuin bekymring, som TS har. Og hun jeg siterte sammenlikner det med damer som fødte med en dødelighet på sånn… 20 %. Det er så anekdotisk diskusjonsteknikk at jeg kan LUKTE den lave IQen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...