Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har nå møtt en mann 4-5 ganger. Jeg har merket meg at han hverken bruker deodorant eller parfyme (muligens deo uten parfyme.) Han lukter ikke direkte vondt, men klærne hans lukter «har ligget for lenge i vaskemaskinen eller tørket for sakte» også lukter han ingenting mer enn det. Så lukten er litt små sure klær, ingen godlukt. Jeg er veldig glad i en mann som lukter godt (uten å overdrive parfyme bruken.) 

Kroppslukten hans er ok, helt nøytral. 

Er dette noe jeg kan ta opp med han, i såfall hvordan? Vil ikke påtvinge parfyme om han er en som ikke bruker det, men synes nå at det er litt rart, eller er det ikke det? Vi er i slutten av 30 årene. 

Anonymkode: 3d194...3ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en stund en mann som luktet støv. Da jeg besøkte ham hjemme var det helt åpenbart hvorfor. Når de har blitt voksne uten å lære seg grunnleggende renhold og vedlikehold av klær, så er det bare å gi opp med en gang. 

Anonymkode: 5c2cd...242

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dropp han. Om klærne hans lukter kan du jo tenke deg hva snoppen hans lukter…

Anonymkode: d3551...fae

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dropp han. Om klærne hans lukter kan du jo tenke deg hva snoppen hans lukter…

Anonymkode: d3551...fae

Den lukter helt nøytralt ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om han må lære seg å rense maskinen, og henge klærne ute for tørk. 

Anonymkode: 1093c...01d

• Liker 7
Skrevet (endret)

Kan være at klærne tørker for sakte. F.eks. fordi det er dårlig utlufting eller veldig rå luft inne hos ham. Eller henger klærne for tett sammen på snora/overlapper hverandre, el.l.

Jeg har en kollega som luktet forferdelig av sure klær/tørket for sakte. Tror han bodde i en liten leilighet. Da han flyttet til et ganske nytt hus, sluttet det. Antar det var dårlige tørkeforhold der han bodde tidligere.

Endret av Sniff76
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså om du var gira nok til å hive deg på snoppen, så takler du helt sikkert lukten av klærne hans helt fint og når forholdet blir mer trygt kan du være behjelpelig med maskinens, oppheng av klær osv. 

Anonymkode: c92e0...846

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den lukter helt nøytralt ;) 

Du har ikke høyere standard nei....

Anonymkode: 7342b...85a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Typisk ungkar. Min forrige hadde en stank på sengetøyet som var så åpenbar at vi begge kommenterte det en gang vi hadde lagt oss. Det var fordi han var litt for kjapp med å brette det sammen og legge det bort før det var helt tørt. 
Lukt fra kropp og klær er absolutt turn-off, men jeg synes ikke det trenger å være total deal-breaker. Ta det forsiktig opp at KLÆRNE lukter litt innestengt. Unngå å bruke ord som vondt, surt, gammelt, råttent, skittent. 

Anonymkode: fa242...01f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men dere, det er altså ikke bare lukten av klærne som er kjip, jeg kunne ønske at han brukte litt parfyme, såpe med parfyme, deo med parfyme. Jeg vil at han skal lukte litt mann! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men dere, det er altså ikke bare lukten av klærne som er kjip, jeg kunne ønske at han brukte litt parfyme, såpe med parfyme, deo med parfyme. Jeg vil at han skal lukte litt mann! 

Ja så si det til han da, hva skal KG gjøre med saken? 

Enten så tar du opp direkte både hva som plager deg med tanke på videre forhold for å se hva han svarer, eller så finner du deg en mann som fra før av lukter godt. 

Anonymkode: c92e0...846

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo kjøpe en lukt som du liker til ham og si at du ønsker at han bruker denne når dere skal møtes. 

Anonymkode: 11bc4...23a

AnonymBruker
Skrevet

Han lukter vel mann hvis han er mann. 😉

Anonymkode: 18c86...117

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå plages 1 av 4 av dette - så her har du et krav som er plagsomt for endel. 

Her får du nesten legge inn i bio at du ikke liker folk med parfymefrie produkter og at parfymeduft betyr mye for deg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han lukter vel mann hvis han er mann. 😉

Anonymkode: 18c86...117

Nei, han lukter sure klær, helt naken lukter han absolutt ingenting ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Nå plages 1 av 4 av dette - så her har du et krav som er plagsomt for endel. 

Her får du nesten legge inn i bio at du ikke liker folk med parfymefrie produkter og at parfymeduft betyr mye for deg.

Legge inn i bio? Møtte han ikke på Tinder liksom 

AnonymBruker
Skrevet

Han kan ikke grunnleggende hygiene !

Æsj

Anonymkode: 1b29c...a4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du kan gjerne si hva du ønsker, men deo og parfyme SKJULER lukten av mann. Det du lukter er kjemikalier. Hvis du vil kjenne lukten av en mann, be han gjøre litt fysisk aktivitet først.

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Heter han Ronny? 🤣

Anonymkode: 88375...6c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, han lukter sure klær, helt naken lukter han absolutt ingenting ;) 

Kanskje du må hjelpe han å vaske klær, og gjerne bruke vaskemiddel med endel duft, så lærer han ihvertfall det. Han tørker nok klærne på et sted med lite utlufting. Jeg er glad det er sommer og kan henge de ut.

En mann som lukter helt nøytralt må da være greit, - da lukter han ihvertfall ikke svette. Endel menn bruker jo bare parfyme om de skal bort/i selskap. 

Anonymkode: a29c3...46c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...