Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt seint på året men tenkt å prøve og få tak i likevel... 

Jeg savner å ha rabarbra i hagen, men det finnes jo mange varianter. Vil gjerne ha en med tykke stilker med god lengde på og gir god avling. Hvilken sort anbefaler dere? 

Anonymkode: 77ec7...fbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør om du kan få av noen som har. De kan lett deles. Da vet du jo hvilken du liker. 

Prøvd å bli kvitt min, men det nytter ikke. Gror og gror selv om jeg trodde jeg fikk bort hele rota 

Anonymkode: 8e19b...c26

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner dessverre ingen i nærheten som har.... 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri høst rabarbra etter st hans hvertfall. Da har de for mye oksalsyre og er ikke bra å spise 

Anonymkode: 042c1...0c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aldri høst rabarbra etter st hans hvertfall. Da har de for mye oksalsyre og er ikke bra å spise 

Spørs hvor man bor. Her kom den 1 juni i år, var ikke ferdig til 24 juni.

Dårlig og sen vår ga sen rabarbra.

Anonymkode: 8e19b...c26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Litt seint på året men tenkt å prøve og få tak i likevel... 

Jeg savner å ha rabarbra i hagen, men det finnes jo mange varianter. Vil gjerne ha en med tykke stilker med god lengde på og gir god avling. Hvilken sort anbefaler dere? 

Anbefaler også en sort som ikke er så sur, finnes milde varianter. God avling gir alle etterhvert som de vokser til. Her har vi altfor mye! 😅

Anonymkode: 4df7f...d76

Skrevet

Så lenge man høster jevnlig og det kommer nye skudd, er det ikke noe problem å spise etter sankthans. Det er når de blir stående for lenge og blir tjukke at de får økt mengde oksalsyre. 

Gammel myte... 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en gammel myte. 

Rabarbraen er ikke god om den går i stokk/blomst, men det har ingenting med St.Hans å gjøre. Høst flere ganger i løpet av sesongen, så er rabarbra god hele vokseperioden ☀️

Anonymkode: 5977a...25c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Victoria har tykke stilker😊 Jordbærrabarbra/champagne har tynnere stilker og rødere farger. Victoria er mer grønnaktig. Og jeg er enig med dem som også høster etter st hans, må bare høste jevnlig😊

Anonymkode: 37bfe...1ea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...