AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Litt seint på året men tenkt å prøve og få tak i likevel... Jeg savner å ha rabarbra i hagen, men det finnes jo mange varianter. Vil gjerne ha en med tykke stilker med god lengde på og gir god avling. Hvilken sort anbefaler dere? Anonymkode: 77ec7...fbb
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Spør om du kan få av noen som har. De kan lett deles. Da vet du jo hvilken du liker. Prøvd å bli kvitt min, men det nytter ikke. Gror og gror selv om jeg trodde jeg fikk bort hele rota Anonymkode: 8e19b...c26
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Kjenner dessverre ingen i nærheten som har.... Anonymkode: 77ec7...fbb
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Aldri høst rabarbra etter st hans hvertfall. Da har de for mye oksalsyre og er ikke bra å spise Anonymkode: 042c1...0c1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aldri høst rabarbra etter st hans hvertfall. Da har de for mye oksalsyre og er ikke bra å spise Anonymkode: 042c1...0c1 Spørs hvor man bor. Her kom den 1 juni i år, var ikke ferdig til 24 juni. Dårlig og sen vår ga sen rabarbra. Anonymkode: 8e19b...c26 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Litt seint på året men tenkt å prøve og få tak i likevel... Jeg savner å ha rabarbra i hagen, men det finnes jo mange varianter. Vil gjerne ha en med tykke stilker med god lengde på og gir god avling. Hvilken sort anbefaler dere? Anonymkode: 77ec7...fbb Anbefaler også en sort som ikke er så sur, finnes milde varianter. God avling gir alle etterhvert som de vokser til. Her har vi altfor mye! 😅 Anonymkode: 4df7f...d76
Mrs Robinson Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Aldri høst rabarbra etter st hans hvertfall. Da har de for mye oksalsyre og er ikke bra å spise Anonymkode: 042c1...0c1 Så lenge man høster jevnlig og det kommer nye skudd, er det ikke noe problem å spise etter sankthans. Det er når de blir stående for lenge og blir tjukke at de får økt mengde oksalsyre. Gammel myte... 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Aldri høst rabarbra etter st hans hvertfall. Da har de for mye oksalsyre og er ikke bra å spise Anonymkode: 042c1...0c1 Dette er en gammel myte. Rabarbraen er ikke god om den går i stokk/blomst, men det har ingenting med St.Hans å gjøre. Høst flere ganger i løpet av sesongen, så er rabarbra god hele vokseperioden ☀️ Anonymkode: 5977a...25c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Victoria har tykke stilker😊 Jordbærrabarbra/champagne har tynnere stilker og rødere farger. Victoria er mer grønnaktig. Og jeg er enig med dem som også høster etter st hans, må bare høste jevnlig😊 Anonymkode: 37bfe...1ea 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå