AnonymBruker Skrevet 12. juli #1 Skrevet 12. juli Min venninne har pusset opp og har svart matt kjøkken, men benkeplate i lyst tre. Gulvene i lyst tre. Og veggene i lys beige. Detaljer er i sort og lyst tre. Det er altså så fint og gjennomført, og jeg blir så inspirert. Vårt kjøkken er hvitt og kun 10 år gammelt, fortsatt nytt. Men gud så lyst jeg har på et slikt kjøkken. Men bortkastet penger når vårt er så nytt som det er. hvilke kjøkken har dere? Og er dere fornøyd? Anonymkode: 5257b...32f 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #2 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min venninne har pusset opp og har svart matt kjøkken, men benkeplate i lyst tre. Gulvene i lyst tre. Og veggene i lys beige. Detaljer er i sort og lyst tre. Det er altså så fint og gjennomført, og jeg blir så inspirert. Vårt kjøkken er hvitt og kun 10 år gammelt, fortsatt nytt. Men gud så lyst jeg har på et slikt kjøkken. Men bortkastet penger når vårt er så nytt som det er. hvilke kjøkken har dere? Og er dere fornøyd? Anonymkode: 5257b...32f Min erfaring etter +/- 20 år med ulike stiler er: Jo mattere eller jo mer høyglans = jo mer rengjøring kreves. Jo mer naturlig dagslys = jo mer behagelig, men jo mer synes støv, skitt og smuss. Absolutt ingenting varer. Trender holder seg i 3-5 år. INGENTING er «tidløst» Jeg har hatt heltre, høyglans, grått med speil, grått uten speil, blått, hvitt, osv. Anonymkode: cd72d...4d3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Sorte treskap med eik benkplater. Hatt det nå i 10 år. Like fint enda synes jeg. Anonymkode: 07950...c3e
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Jeg skal pusse opp kjøkkenet nå, og det blir i hvitt. Nordic Breeze på veggene og eik laminat på gulvet. Jeg synes svart kjøkken gjør rommet mørkt/dystert og mindre, - vil heller ha noe lyst og lett. Selv om man har lyse vegger, så dominerer jo innredningen. Om du ønsker svart, så kan du jo male frontene, evt. bytte de ut. Anonymkode: 3c481...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Synes svarte kjøkken er lekkert hvis det er store kjøkken. Dessverre er det ikke enkelt å holde fint. Min venninne kjøpte matt svart selv om hun var skeptisk, fordi selger sa overflaten var behandlet med noe som gjorde at merker ikke satte seg lett, og det var bare å tørke lett over med en fuktig klut om det dukket opp noe. Det er merker over alt, hele tiden. Ikke lett å holde. Mørke benkeplater også, så alt støv vises 😅 Jeg følger ikke trender selv, men har etter hvert hatt så mange ulike kjøkken at jeg har lært hva jeg vil ha og ikke, og hva som er praktisk. Når vi pusset opp valgte jeg glatte skap, fordi støv legger seg mer i de profilerte. Jeg valgte en nøytral beige nyanse, fordi de hvite vi hadde ALLTID hadde en flekk et sted og ble så stygge rundt håndtakene. Beige viser mindre på, og det er ikke en så mektig farge at man blir lei. Grått var for kaldt, og selv om jeg synes dus grønne kjøkken er helt nydelig så ville jeg ikke ha det for det gjør det vanskeligere å bytte veggfarge like fritt. Vi prioriterte at skapene skulle gå helt til taket for å unngå all den skitten som samler seg på toppen og for å få mest mulig plass. Gode hjørneskap 3 plasser som rommer store maskiner, for det hadde vi ikke i det hele tatt i det gamle. Stekeovn opp i høyden og vask med uttagbart hode sånn at man kan løfte den ned og spyle rundt. Kun skuffer nede utenom hjørneskap som gjør det lettere å se hva man har. Bakplate og benkeplate i en nøytral farge slik at støv ikke viser i det øyeblikket man har tørket over. Elsker kjøkkenet vi har nå og ville ikke endret en ting. Vet jeg hadde angret om kort tid om jeg falt for mer farge. Har svarte håndtak, stekeovn, vask, sånn at vi likevel får den kontrasten, og dempet blågrønn på veggene. Anonymkode: 99207...04b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå