Gå til innhold

Slankemedisin erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags bivirkninger hadde dere? Din erfaring og var noen av bivirkningene farlige? Lever/galle/bukspyttkjertel?

Anonymkode: b9efb...c37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bivirkninger :)

Gikk på Wegovy i 6 mnd. Gikk ned 25 kilo. Det er 3 år siden. Har gått ned flere kilo etter jeg slutta. Bare gode erfaringer med Wegovy.

Anonymkode: 11c29...e41

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen bivirkninger :)

Gikk på Wegovy i 6 mnd. Gikk ned 25 kilo. Det er 3 år siden. Har gått ned flere kilo etter jeg slutta. Bare gode erfaringer med Wegovy.

Hvordan spises du anderledes enn før?

Anonymkode: 837e1...15f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan spises du anderledes enn før?

Anonymkode: 837e1...15f

Det meste lå i motiavsjon og i hodet mitt. Jeg endret spisemønster, spiste mindre (fordi slankemedisinen fungerer slik), jeg begynte å trene / mosjonere, og søtsuget ble sakte men sikkert borte. Det var som om "mat- og snopstøy" forsvant. Jeg sluttet å tenke på mat, snop og sukker. Helt fantastisk!

Har holdt på dette etter jeg slutta på Wegovy. Fortsatt med å spise mindre, trene, holde meg unna snop og gotteri, og vært fast bestemt på at alle pengene jeg brukte på det ikke bare skulle bli kasta ut av vinduet. Å gå opp i vekt igjen var fir meg ikke et alternativ. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk gallestein. Har forsøkt alle slankemedisinene på markedet, ingen av de har hatt noe særlig effekt på meg. 

Anonymkode: 1d588...52a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brukte lavdose (0,5 mm på det meste) Wegovy i 6 uker for 2 år siden, gikk ned 10 kg - skulle på ferie og sprøyta på holdes kjølig, så kutta den ut på dagen. Fortsatte å gå ned 15 kg til uten medisinen.

De første 10 kg ga meg motivasjon til å fortsette. Spiste sunnere, mindre måltider og bevegde meg mer. Mye lettere å bevege seg jo mer jeg gikk ned. 

Merket ingen bivirkninger av sprøyta.

Anonymkode: cc048...561

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt Ozimpec i 1,5  år nå - først 1 mg dose, og så opp til 2 mg siste halve året. Har gått ned ca 20 kg til sammen - 16-18 med første dose, og kanskje 2-4 etter dobling av dosen. Beste er lavere blodsukker og kontroll på blodtrykk, som nok skyldes vektnedgangen i all hovedsak. Mest positive effekt er å føle seg mer "normal" vektmessig - 20 kg er ganske mye, selv om jeg er mann på 184. 

Men har dessverre en del negative effekter - i starten var det kvalme og oppkast, dette er det slutt på - men ofte veldig følelse av forstoppelse og at magen/tarmen føles full. Det er jo noe av hele konseptet med medisinen, så forståelig - mest plagsomt når dette er fremtredene på dager der jeg f.eks. skal være sosial og spise hos venner/familie og ikke minst på restaurant. Jeg har måttet ut for å spy to ganger på restauranter med mange retter...  Ikke ideelt, for å si det forsiktig. Det verste her er at det også gjelder selv om jeg har tatt dosen mange dager før - pleier å ta den søndager, men lørdager er like ille som andre dager. 

Ettersom jeg er så matglad, så er dette et klart minus - så jeg har lyst til å trappe ned, hvis jeg klarer å holde vekta. Men i valget mellom å holde vekta og disse bivirkningene, velger jeg bivirkningene. 

Anonymkode: 549b4...519

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren til min venninne ble blind som bivirkning. På jobb har vi sett flere tilfeller av pankreatitt som bivirkning.  

Anonymkode: d26b9...808

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...