Gå til innhold

hvorfor er det slik at tykke kvinner og ..........

Gjest Lottemor

Anbefalte innlegg

Tja... Jeg har egentlig ikke tenkt over det, jeg...

Men jeg velger faktisk å tro at det kanskje er fordi afrikanske menn greier å se kvinnens indre kvaliteter mer enn de skandinaviske, jeg... Jeg tror iallfall IKKE at det er fordi de feite kvinnene tror de ikke har sjans på andre. Hvorfor skulle de ha mer sjans på en Afrikaner enn på en skandinaver, hvis det ikke var for de indre kvalitetene? (I mine ører ble akkurat det der med "har ikke sjans på bedre" hørendes litt rasistisk ut)

Men jeg tror nok at det er en del tilfeldigheter med også.. Kanskje disse feite kvinnene som dere snakker om, var tynne da de ble sammen med afrikanerne? Men at disse afrikanske mennene er superkokker og feter opp kvinnene sine? Alle vet jo at afrikansk mat er veeeeldig fett....Og veldig godt, for de som har smakt det! :P

Men, hva spiller det for noen rolle? Det er vel det samme hvem som er sammen med hvem så lenge folk har det bra...

Man kan jo stille et litt annet spørsmål også, men i samme sjangeren....

Hvorfor er alle de kjekkeste guttene enten homse eller sammen med ei sylslank dolleberte? DET er noe å tenke på det.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir litt paff av spørsmålet jeg jenter. Men, klart det er lov å spørre....

Jeg kan ikke huske å ha erfart å se "feite" skandinaviske damer med utenlandske menn stikke seg så ut. Tror utenlandske menn velger den de liker uansett kropp. Men kanskje jeg tar feil ?

Dessuten liker jeg ikke formuleringen til en av brukerne her - sammenlikne feite damer med stygge ? De ordene ble brukt i sammenheng, ikke sant ? Dessuten har ordene overvekti/stor/feit en mer og mer negativ klang. Er det så mye bedre å være FOR TYNN ? (sporer kanskje litt av men....)

For øvrig synes jeg Lillian sa det bra! *Go girl*!

Fortryllende aften til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

takk for innspill og ærlige svar alle sammen :)

Det var ingen fakta opplysning jeg kom med rund spørsmålet mitt,hadde jeg visst at det ver slik hadde jeg konstantert og ikke spurt....

Kan oppfattes som at jeg sier at Norske menn ikke vill ha de overvektige damene og derfor løper de til afrikanerene.....

Var ikke slik....

Grunnen til jeg spurte var vel egentlig for å vite hva syn de tykke damene har på seg selv og om de tar til takke med det de får og ikke tørr tro at de er bra nokk og stiller på lik linje med andre kvinner

Med de samfunns idealene vi har i sammfunnet som ble nevnte over så er det jo ikke helt umulig at det slike tanker snurrer i hodene på disse kvinnene.....

Nemmelig at norske menn ikke vil ha en kvinne som har litt mer enn hva idealen tilater....

Og med denne tanke gangen kommer vel spisevegring og selvmords tanker

sier ikke at overvektige tar livet av seg for at de ikke får en norsk type,men at om man føler at man ikke er bra nokk og ikke kan måle opp mot det sammfunnet hele tiden gir oss beskje på at er idealene.

og bare for å ha sakt det høyt og tydelig så ser jeg ingenting galt i at noen er sammen med en utenlansk eller overvektig,tynn eller "stygg" person....

Mennesker er mannesker uansett hvileken form eller farge de har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til jeg spurte var vel egentlig for å vite hva syn de tykke damene har på seg selv og om de tar til takke med det de får ..........

"Tar til takke med det de får" - :evil:

Tror vel ikke at tykke damer har andre typer følelser og tanker enn tynne damer..... :roll: Fettet sitter nemlig utenpå kroppen - ikke inni hodet!!!!

Mennesker er mannesker uansett hvileken form eller farge de har....
Helt enig - men jeg vet ikke helt om du mener det - utifra det du ellers har skrevet på denne tråden???

Ellers synes jeg at vi mennesker er litt for kjappe til å dømme etter det ytre - istedenfor det indre! :(

Må si denne tråden provoserer meg. Mulig jeg er sår på dette feltet - jeg har nemlig noen kilo for mye....... :cry: :( :cry: :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

kjære usikker :)

Hadde jeg ment at det var slik at tykke kvinner tok til takke med det de får så hadde jeg skrevet at de gjore det....

Bare spørr....

kan ta et eksempel til med samme mening om det kan hjelpe.... :)

er det slik at enslige mødre ikke føler at de er aktuelle etter de har fått barn og at de da ikke har samme mulighetene som en enslig kvinne uten barn når det kommer til å finne seg en partner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

HERRE GUD dette var litt av en debatt dere. :-? Jeg har sett tynne og litt mer runde være sammen med afrikanere.Det finnes vel ikke mer grasiøse flotte damer som de afrikanske selv om de er runde beveger de seg meget grasiøst som en gaselle.Jeg synes mennesker fra andre lender er flotte og er glad for at jeg kjenner folk fra andre land.Da forstår jeg og lærer mer av dem.

Min mann tok ikke meg fordi jeg hadde et pent utseende,men han så hva som bodde i mitt hjerte og indre egenskaper teller mer. :D

Vi er ikke flinke til å godta at vi er forskjellige av utseende og hvorfor skal alle passe i den samme forma?

Jeg synes ikke det er pent at alle skal se ut som anoreksi offer og hvis en mann ikke kan godta en er en ikke verd kjærligheten min mener nå jeg.

:evil:

Jeg tror jeg sporet av litt dere må ha meg unnskyldt

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det slik at enslige mødre ikke føler at de er aktuelle etter de har fått barn og at de da ikke har samme mulighetene som en enslig kvinne uten barn når det kommer til å finne seg en partner ?

Jeg har ikke det inntrykket etter å ha vært enslig mor i cirka ett år. Mulig man har mindre sjangs på de overfladiske, umodne mennene, men de vil jeg ikke ha uansett så det gjør i grunnen ikke noe. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli ganske provosert, men har ikke tenkt å dra den noe lenger fordi det er igrunnen utdebattert som det er...

Men en ting jeg reagerer ganske sterkt på er at det alltid blir dratt paralellen overvektig = stygg. Ganske hjerterått sagt da!

sitat:

for det er påfallende mange tykke kvinner- og mindre pene som er sammen med innvandrere. Jeg ser dem jo på gaten og jeg har faktisk lagt merke til det jeg også.

Hvorfor være så fryktelig opptatt av utsiden!? er vi virkelig så overflatiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa-Beth, uinnlogget

Herregud for en spekulativ og hjernedød debatt. Sier som Synnøve Finden; -Folk lurer på så mye rart...........

Lisa-Beth

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Lionda....

Jeg har selv vært enslig forsørger et år og jeg vet det ikke stemmer ,men jeg fikk spørsmålet.....

Netopp fordi at jeg som de fleste andre ensligeforsørgere så er man litt mer kresen og tenker litt lengre frem enn hva jeg gjorde og hva mine venner og bekjennt gjør som singel uten barn.....

De som kom og fortalte meg dette og påsto at det var slik at enslige forsørgere følte at de hadde mindre sjangs for å finne seg en partner enn hva de uten barn har......

De var dømmende , men ulikt de så siden jeg ikke vet om det er slik at de kvinnene (som somregel er overvektig siden menn fra enkelte deler av afrika ser på fyldighet som posetivt og derfor ikke skygger unna som mange overfladiske mennesker fra den nordelige delen av kloden gjør) føler at de ikke har sjangs på lik linje med smale jenter når det kommer til skandinaviske menn.....

Så spør jeg og får negative svar og respons fordi at jeg spør om noe jeg ikke vet eller har en aning om.....

Hadde jeg vist hadde jeg ikke spurt,og jeg har lært at det finnes veldig ofte ikke dumme spørsmål (med unntak selfølgelig) ,mener der i mot dumme svar.......

Dumt at mange tar dette som om jeg er dømmende og kritiserer mot kvinner som har kilo over dagens sammfunns "ideal" kvinne....

det gjør jeg ikke og ikke er jeg rasistisk i min utalelse og ikke sier jeg at en mann fra et land med andre kulturer og skikker og eller kvinnesyn ikke er en bra make.....

det er jo opp til de som er i et forhold med menn fra en annen verdens del og si om de har en bra mann eller ikke hva jeg syntes er vel ræ**** likegyldig.....

ser ikke ut til at flertallet er moden for et slikt spørrsmål og det må jeg jo bare akseptere.......

takk til dere som kunne svare meg uten å dømme meg til å brenne på båle....

godt å vite at det ikke bare jeg som har opservert dette fenomenet,og er lurende.....

Selv tor jeg at det har mye med at ja de blir verdsatt for sitt inndre og ytrre og at disse mennene får dem til å føle seg som prinsser,noe alle kvinner har en rett å oppleve uansett form og farge.....

Og selvfølgelig vil man velge en mann som setter pris på oss akurat slik vi er.....

vem vil ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny
Bli ganske provosert, men har ikke tenkt å dra den noe lenger fordi det er igrunnen utdebattert som det er...

Men en ting jeg reagerer ganske sterkt på er at det alltid blir dratt paralellen overvektig = stygg. Ganske hjerterått sagt da!

sitat:

for det er påfallende mange tykke kvinner- og mindre pene som er sammen med innvandrere. Jeg ser dem jo på gaten og jeg har faktisk lagt merke til det jeg også.  

Hvorfor være så fryktelig opptatt av utsiden!? er vi virkelig så overflatiske?

Hei Madden

Jeg tror motebransjen har den skylda fordi de lager ikke klær for kvinner men mer for små guttekropper.Det er jo mest homofile menn som er klesskapere og derfor er det blitt slik at alle skal passe den samme formen.Ung jenter blir jo anoreksi offer og bullemi offer av det.Vi kvinner er jo jævlige og dømme jenter etter utseendet da.Nå dro jeg det litt lenger ut her det var jo ikke meningen da .

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo flott at de i den sivilisasjonen faktisk LIKER kvinner med mer kjøtt på beina. men det er spiseforstyrrleser i den delen av verden også, og de går MOTSATT vei, som det med fetetelt og at de som er tynne må spise seg fete for å i det hele tatt få seg en mann. tenk om det hadde vært her i skandinavia? at vi måtte bli tynnest mulig for å få LOV til å gifte oss.....

og på Jamaica (tror det var der) må man også være fetest mulig (og hvitest mulig)for å få mannfolk. der spiser de proteinpiller som er beregnet på å få kyllinger til å vokse i rekordfart, for å bli fete, og mange blir skikkelig syke av dem. men alt for å få seg mannfolk. så det går begge veier. er ikke sunt.

men det er jo sant også, at mange fete har utenalndske menn, det er ikke å se bort fra, kjenner selv endel meget overvektige kvinner som har utenlandske menn, rett og slett fordi disse mennene liker fete kvinner. se også på marit christesen hehe. russiske menn elsker også fete damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner flere som er gift med utlendinger, er det selv og, og kan ikke se at de norske kvinnene som velger utlendinger til mann skiller seg ut på noen som helst måte fra andre. Der er tykke, tynne, pene og mindre pene. Tykk og mindre pen henger foresten ikke sammen i det hele tatt. Vet om mange tykke damer som er vakre. Om det så stemmer at afrikanere generelt velger tykkere damer, er det vel ikke så rart siden de (noen av de) har et annent skjønnhetsideal hvor de kommer fra. Han velger den han synes er vakker. Selv er jeg slank (og pen om jeg skal si det selv) og valgte min mann fordi jeg syntes han var vakker på alle måter- utvendig og innvendig. Det samme gjorde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja min forlovede er italiensk, og han sier selv han ikke liker tynne jenter. han kunne godt falt for ei tynn, men ikke pga kroppen. han liker frodige jenter sier han selv. så det at jeg nå går på grete roede for å få ned fett % litt iallefall, er ikke så gøy for han hehe. men han vil at jeg skal være fornøyd selv. bare jeg ikke blir FOR tynn sier han. det har jo med skjønnhetsidealene der de kommer fra å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla skrev:

Sitat

Og disse kvinnene var noen skikkelig burugler (for å si det pent).

Litt av et menneskesyn som her blir lagt for dagen, på trykk, i full

offentlighet......Ja, ja, sier vel d meste.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest sexysadie

Denne MoskvaMarit og hennes utenlandske menn - debatten suger virkelig...........

Hun som la inn hovedinnlegget er virkelig ute på bærtur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som la inn hovedinnlegget er virkelig ute på bærtur!!!

Sånne innlegg skjønner ikke jeg. Kan du forklare meg hvorfor du bruker tid på å snu debatten til en personlig greie der du karakteriserer motdebattanten i stedet for å forklare og debatterehvorfor du mener det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...