Gå til innhold

hvorfor er det slik at tykke kvinner og ..........

Gjest Lottemor

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor

Har lenge lurt på dette og nå manner jeg meg opp og spør...

Ser rundt meg når jeg går på gaten og det jeg blir mest nyskjerrig på er dette med at tykke skandinaviske kvinner som regeler gift eller sammen med negre......

da mener jeg negre som kommer rett fra afrika ikke de som er født og oppvokst i USA....

Hvorfor?

vet at i mange deler av afrika så sees fedme på som velstand og det er status å være sammen med den feiteste kvinnen....

Mener jeg leste at det at konen var feit viste at mannen var rik som kunne fø henne til å bli slik eller forsette å være slik....

Så har jeg lest at enkelte stammer i afrika har elefanten som sexgud,og de liker feite kvinner fordi at rompen dere svaier som en elefants rompe og ganngen er mye lik.....

Oki så hvist den innfoen som jeg har fått og delt med dere over er sann,så kommer det store spørsmålet.....

Er det kvinner som er sammen med disse mennene ,som blir smigret når de hører om sagnene eller kulturen?

Og blir feite kvinner sammen med negre fordi at de føler de ikke har sjangs på skandinaviske menn....

Sier ikke at alle som er sammen med en neger er feit og at alle negre tenner på feite kvinner.....

Eller at alle som er feit er sammen med negre....

Bare lurer på dette.....

(kansje spørsmålet er litt på kanten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Og blir feite kvinner sammen med negre fordi at de føler de ikke har sjangs på skandinaviske menn....

Modig spørsmål men jeg kan ikke si meg helt uenig, for det er påfallende mange tykke kvinner- og mindre pene som er sammen med innvandrere. Jeg ser dem jo på gaten og jeg har faktisk lagt merke til det jeg også.

Jeg husker jeg leste i KK for noen år siden som at bøttevis av Europeiske kvinner reiste til Ghana for å finne seg ektemenn. Og disse kvinnene var noen skikkelig burugler (for å si det pent). De ble behandlet som Gudinner av sine kurtisaner og det var mildt sagt er grufullt syn- disse stakkers unge guttene som måtte smøre inn damer i 150 kilos klassen med solkrem for småpenger. Kvalmende!!

I enkelte deler av Afrika er fedme sett på som ett tegn på fruktbarhet (medisinsk sett burde ikke sterkt overvektige kvinner bli gravide), det finnes sågar egne stammer som har "fetehytter" hvor jenter blir buret inne og må stappe innpå kjernemelk, brød og grøt for å fete seg opp slik det de kan bli giftet bort.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor
Lottemor skrev:  

Modig spørsmål men jeg kan ikke si meg helt uenig, for det er påfallende mange tykke kvinner- og mindre pene som er sammen med innvandrere. Jeg ser dem jo på gaten og jeg har faktisk lagt merke til det jeg også.  

ser selv at jeg var litt dristig som spör om dette,men jeg lurer faktisk på det....

Fant ut at det var bedre å skrive det inn här enn å stoppe en overvektig dame som går hånd i hånd med en afrikaner.....kunne blitt helsefarlig det kan jeg tenke meg......

I enkelte deler av Afrika er fedme sett på som ett tegn på fruktbarhet (medisinsk sett burde ikke sterkt overvektige kvinner bli gravide), det finnes sågar egne stammer som har "fetehytter" hvor jenter blir buret inne og må stappe innpå kjernemelk, brød og grøt for å fete seg opp slik det de kan bli giftet bort.  

Ja det er rart hva mennesker som bor i mindre siviliserte og lite kunskaps rike land kan tro på og leve etter.....

Håper det er noen som er modig nokk til å kunne svare meg på spörsmålene min da ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*målløs*

ps. Kjenner forresten kun slanke damer som er sammen med utenlandske menn, med unntak av en.

*fremdeles målløs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o

Jeg er også målløs..........

Lurer på om ikke det er bedre å ha litt tjukk kropp - enn å være "tjukk i hue". ......... :roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lottemor

var ikke snak op hoved gruppen utenlanske menn men Afrikanske,da som jeg vet er det mest vanelig at det er fra Gna ol.....

hva er det som er å bli måløs over ?

Stillet et spørsmål og ikke er jeg dømmende for da hadde jeg sakt at det var slik noe jeg ikke gjør......

Huff....no er det jeg som er målløs ....snakk om å overreagere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat Lottemor:

Ja det er rart hva mennesker som bor i mindre siviliserte og lite kunskaps rike land kan tro på og leve etter.....

Blir forskrekket.. :o

Og sint... :evil:

Og egentlig mest lei meg :cry:

Lottemor, kan ikke du svare meg på følgende:

Er det ikke rart at mennesker som bor i siviliserte og kunnskapsrike land, kan tro og leve etter et kroppsideal som fører til at jentene sulter seg og spyr, og nærmest alle kvinner er misfornøyde med sin egen kropp??

Sia :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Grynter til Starfish*

Og untaket er meg det da? Grrrrr :evil:

Ja jeg er feit, og ja jeg er gift med en araber... Jeg var feit da jeg traff han også. Men han fikk ikke opphold pga meg, men han ble alikevel ;) Så noe må det jo være da.

Kanskje mange utenlandske menn er flinkere enn norske menn til å oppdage den indre skjønnhet? Eller som Profeten Mohammed (saws) sa, Gift dere med kvinner av 4 grunner, religion, kunnskaper, status eller utseende. De beste av dere er de som velger på grunn av Religion. Kanskje var det derfor han valgte meg? ;) Vet ikke.... Men vi elsker hverandre fordet vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor
Sitat:  

Blir forskrekket..  

Og sint...  

Og egentlig mest lei meg  

Lottemor, kan ikke du svare meg på følgende:  

Er det ikke rart at mennesker som bor i siviliserte og kunnskapsrike land, kan tro og leve etter et kroppsideal som fører til at jentene sulter seg og spyr, og nærmest alle kvinner er misfornøyde med sin egen kropp??  

vet du at det var snakk om at de så på fedme som frukbahet jeg snakket om ikke at de liker Overvektige damer ellerser på elefanten som sex gud........Om de gjør det......

Det er slik at i mange tilfeller så blir det bevist at menneske grupper som ikke er kommet like lang i den modernene utviklingen som de fleste europeiske land har mange vrangforestillinger eks: i slutten av 1950 årene var det kanibaler i asia som et par forskere fra england komm over...de spiste sine gene etter de var død som en del av begravelsen....

Mange av barna og voksne i stammen ble syk og fikk reumatiska lidelser som følget med døden.....

Etter staten hadde lagt et forbud mot spisingen av de døde og kanibalismen forsvant de reumatiske lidelsene og stammen har aldrig vært friskere......

de fleste av oss vet at det ikke er sundt å spise kjøtt fra dyr som dør av sykdom og eller alderdom og det gjeller velk menneske kjøtt også,men denne stammen menglet kunskap om det og mente det var uten risk å spise sine døde.....

det var det jeg ville frem til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

ja de spiste sine egne det vilsi at de spiste sin mor eller fra etter de var dør....som en del av begravelsen......

ble du klokere no ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det vrangforestillinger å ha mennesker med mer kjøtt på kroppen enn den europeiske kvinnen, som ideal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg leste i KK for noen år siden som at bøttevis av Europeiske kvinner reiste til Ghana for å finne seg ektemenn. Og disse kvinnene var noen skikkelig burugler (for å si det pent). De ble behandlet som Gudinner av sine kurtisaner og det var mildt sagt er grufullt syn- disse stakkers unge guttene som måtte smøre inn damer i 150 kilos klassen med solkrem for småpenger. Kvalmende!!Milla

Har aldri tenkt over det. Men om ei tjukk dame bli behandlet som Gudinner av Afrikanske menn, så kan jeg godt forstå de heller vil velge det. Da blir de verdsatt for sitt ytre, som de er. Og ikke sånn som "de kunne sett ut", om de slanka seg x antall kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo hende at menn som kommer fra en annen bakgrunn enn "våre " bortskjemte tannpirkerelskere er i stand til å se andre kvaliteter i et menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg ser poenget ditt, Lottemor, men jeg tror ikke du så mitt. Så sivilserte og kunnskapsrike som vi faktisk tror vi er, så er det jo utrolig hvor mange vrangforestillinger vi har i vår kultur også!

En her nevnte at et mulig svar på spørsmålet ditt er at utenlandske menn ser indre kvaliteter som norske menn ikke ser. Jeg vet ikke om det stemmer, men det er i hvert fall liten tvil om at det "siviliserte og kunnsskapsrike" samfunnet også er et ekstremt utseendefiksert samfunn.

At skjønnhet kommer foran indre kvaliteter, er jo en eneste stor vrangforestilling! Og særlig sivilsert er det IKKE å spy.. Faktisk vil jeg si tvert imot: Vi som faktisk HAR kunnskap, må være ekstremt usiviliserte og dumme for ikke å benytte oss av den!

Tenk deg at en av disse afrikanerne kom til Norge og ble møtt av narkomane og prostituerte på åpen gate i Oslo, sykelig tynne fjortisjenter som mener de kan klare seg uten mat i ukesvis, men som ville dø om de ikke fikk dusjet på en dag? (= fakta hentet fra en undersøkelse), damer med silikonpupper og silikonlepper og masse annet som ville fremstå som totalt latterlig og ubegripelig for en som ikke tilhører vårt samfunn.. Tror du HAN ville beskrevet oss som kunnskapsløse? Kunnskapsrike? Siviliserte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor, jeg syns det var veldig modig gjort å spørre!

Dere andre, det var bare et spørsmål! Vi kan ikke være så innmari smale i hue at vi ikke gir rom for funderinger en gang?

Hvis det er feil så er det feil, da får dere heller svare henne saklig i stedet for å begynne å snurre med øyer og bein.

Nei, jeg er ikke sint på noen. Jeg bare tenker på alle spørsmålene jeg selv ikke tør spørre fordi jeg er engstlig for at folk skal synes jeg er dum i stedet for å svare meg.

Lottemor, til spøsmålet ditt. Jeg har observert det samme sjøl (ikke entydig; i antall prosenter fins det sikkert flere feite jenter sammen med skandinaver, de syntes bare ikke så godt). Og jeg har fundert litt på det. I vårt samfunn hvor jenter passer på andre jenters vekt (gutter tør jo ikke si noe om jenters vekt mens jenter er tilstede) går det ikke en dag uten at vi tenker på kroppen vår. Vi våkner om morran, tenker at NÅ må vi ikke spise det eller det, aller helst bør vi ikke spise noe i det hele tatt før vi sprekker like fullt ved lunsj og er kjempesultne til middag ... men i morgen, da ...

Det er ikke mye rom for slappe mager og dissende lår i vårt samfunn.

Akkurat som en del menn syns det er lettere å leve ut sånn de er, for eksempel at de syns det er greit med tradisjonelle kjønnsroller og gjerne gifter seg med jenter fra Østen, Russland, -- så er det lettere for enkelte jenter som ikke orker det kroppsmaset å finne seg nisjer (for de får jo ikke bare en afrikansk mann, de får hele familien hans også, trinne, runde, noen feite søstre, mødre, nieser etc.) og rom nok til seg selv og sin kropp. Og - hos oss litt trinne er kroppen også bare en del av oss sjøl. Problemet er at akkurat den delen syntes så godt.

Jeg håper ingen mener jeg skjærer alle over én kam, jeg tror det fins mange forskjellige motiver, men at dette kan være ett av dem. Plass, både til hue, kropp og sjel. Jeg skulle gjerne vært så modig for det er klart HUN skiller seg ut og får mange blikk :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lyst til å understreke at jeg syns spørsmålet til Lottemor var helt kurrant, og det er klart at det må være lov å spørre om sånt. Det var det andre innlegget hennes som provoserte meg - der hun omtaler vrangforestillinger i usiviliserte kulturer.

Jeg oppfattet det som om hun mente at afrikanerne hadde vrangforestillinger som falt for tykke norske damer. Selv om også en slik oppfatning må være lov å ytre - er det såpass trangsynt at det må være lov å himle med øynene. (Hun ryddet litt opp etterpå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...