AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Jeg spiser en del riskaker, og mine foreldre skulle handle til meg når jeg var syk. Jeg ba de kjøpe en pakke med vanlige riskjeks, og de hadde vært på Kiwi, Extra og Bunnpris og spurt etter riskjeks, og ingen ansatte visste hva det var. Jeg synes dette er veldig merkelig og en ansatt må jo skjønne at det ikke er noe som heter riskjeks, men at mine foreldre mente riskaker? Anonymkode: 61eca...08d
Brunhilde Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Hvorfor må den ansatte skjønne at de skal ha noe helt annet enn det de ber om? Kunne de ikke bare ha spurt etter riktig være? 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiser en del riskaker, og mine foreldre skulle handle til meg når jeg var syk. Jeg ba de kjøpe en pakke med vanlige riskjeks, og de hadde vært på Kiwi, Extra og Bunnpris og spurt etter riskjeks, og ingen ansatte visste hva det var. Jeg synes dette er veldig merkelig og en ansatt må jo skjønne at det ikke er noe som heter riskjeks, men at mine foreldre mente riskaker? Anonymkode: 61eca...08d Hvordan skal de skjønne det? Jeg hadde ikke forstått det, og det er noe som heter riskjeks og det er ikke samme som riskaker https://notteblanderen.no/nb/riskjeks-chili-300g Anonymkode: 8c2a3...8cc
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli Jeg skrev feil i hovedinnlegget. Jeg ba de kjøpe RISKAKER, men de hadde spurt etter RISKJEKS Ts Anonymkode: 61eca...08d
Beneath the Moon Skrevet 11. juli #5 Skrevet 11. juli Men det er jo den samme tingen, noen kaller de for riskaker og noen kaller de for riskjeks 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli Jeg har aldri hørt benevnelsen riskjeks om riskakene, så jeg hadde heller ikke skjønt det. Mulig jeg hadde spurt om de mente riskaker. Likevel skjønner jeg ikke hvorfor de ikke ringte deg og spurte når de ikke fikk tak i. De visste jo du hadde fått kjøpt det. Anonymkode: c7d59...c14
AnonymBruker Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli Skjønner ikke hvorfor du ikke forklarte foreldrene dine hva du vill ha og hvor de finner det i butikken (sammen med kjeks og knekkebrød), evt sendt dem et produktbilde, fremfor å la dem løpe rundt og lete, og så klage på de ansatte i butikken når de ikke visste hva det heter? Anonymkode: bb0f5...8da
Daisy-love Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli Jeg ønsket meg ullshorts av min mor et år. Hun gikk på Cubus og spurte etter mammelukker og de unge der visste selvsagt ikke hva det var, og det er ikke det ullshortsen deres selges under. Hun gikk med uforrettet sak, og klagde til meg om at de ikke hadde. Fikk beskjed fra meg om å gå tilbake å be om ullshorts, og hun fikk hjelp til å finne og julegaven i boks. En kan håpe de ansatte kan gjette og koble, men enda mer i ferietid må en be om det det faktisk heter for å få hjelp. Riskjeks er for meg noe annet enn riskaker, og det er ikke alle som vil tenke det er det samme.
Gunstein123 Skrevet 11. juli #10 Skrevet 11. juli Beneath the Moon skrev (3 timer siden): Men det er jo den samme tingen, noen kaller de for riskaker og noen kaller de for riskjeks Det er nok en viss forskjell, og det har med størrelsen å gjøre.
NoaideBiehtar Skrevet 12. juli #11 Skrevet 12. juli Jeg hadde skjønt det fint, men noen vet vel ikke en gang hva riskaker er. 1 1
Ullvott Skrevet 12. juli #12 Skrevet 12. juli Jeg er enig med trådstarter. Hadde jeg hørt noen spørre etter riskjeks i en butikk ville jeg umiddelbart gjettet på at det var riskaker de egentlig mente. Joda, det finnes produkter som selges under betegnelsen riskjeks, men de er i prinsippet akkurat det samme. Jeg vil påstå at man enten er skikkelig vrang eller har utrolig umoden språkforståelse hvis man ikke klarer å tenke ut alternative forståelser i denne sammenhengen. Når sant skal sies er jo riskakene egentlig mer kjeks enn kake, i og med at de er tørre og sprø. 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #13 Skrevet 12. juli Jeg sender alltid bilde av det jeg ønsker. Det er lettere for alle parter. Anonymkode: 482f8...1ad 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #14 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har aldri hørt benevnelsen riskjeks om riskakene, så jeg hadde heller ikke skjønt det. Mulig jeg hadde spurt om de mente riskaker. Likevel skjønner jeg ikke hvorfor de ikke ringte deg og spurte når de ikke fikk tak i. De visste jo du hadde fått kjøpt det. Anonymkode: c7d59...c14 De var ikke klar over at de spurte etter riskjeks istedenfor riskaker Ts Anonymkode: 61eca...08d
AnonymBruker Skrevet 12. juli #15 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg sender alltid bilde av det jeg ønsker. Det er lettere for alle parter. Anonymkode: 482f8...1ad Jeg sendte min mor et bilde av First Price riskaker som hun sier at hun hadde vist på en kiwi butikk Ts Anonymkode: 61eca...08d
AnonymBruker Skrevet 12. juli #16 Skrevet 12. juli Daisy-love skrev (19 timer siden): Jeg ønsket meg ullshorts av min mor et år. Hun gikk på Cubus og spurte etter mammelukker og de unge der visste selvsagt ikke hva det var, og det er ikke det ullshortsen deres selges under. Hun gikk med uforrettet sak, og klagde til meg om at de ikke hadde. Fikk beskjed fra meg om å gå tilbake å be om ullshorts, og hun fikk hjelp til å finne og julegaven i boks. En kan håpe de ansatte kan gjette og koble, men enda mer i ferietid må en be om det det faktisk heter for å få hjelp. Riskjeks er for meg noe annet enn riskaker, og det er ikke alle som vil tenke det er det samme. Men det er jo veldig stor forskjell på ordet mamelukk og en ullshorts. Ts Anonymkode: 61eca...08d
AnonymBruker Skrevet 12. juli #17 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Skjønner ikke hvorfor du ikke forklarte foreldrene dine hva du vill ha og hvor de finner det i butikken (sammen med kjeks og knekkebrød), evt sendt dem et produktbilde, fremfor å la dem løpe rundt og lete, og så klage på de ansatte i butikken når de ikke visste hva det heter? Anonymkode: bb0f5...8da Gjorde det Ts Anonymkode: 61eca...08d
AnonymBruker Skrevet 12. juli #18 Skrevet 12. juli Beneath the Moon skrev (På 11.7.2026 den 20.11): Men det er jo den samme tingen, noen kaller de for riskaker og noen kaller de for riskjeks Nei det er ikke det samme. Og det blir heller ikke det samme bare fordi noen ønsker å bruke feil navn på produktet. Anonymkode: c4d18...794
AnonymBruker Skrevet 12. juli #19 Skrevet 12. juli Hvis du googler riskjeks er dette de første bildetreffene. De som ikke greier å koble riskjeks til riskaker vet sannsynligvis ikke hva riskaker er i det hele tatt. Anonymkode: a293c...0a2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #20 Skrevet 16. juli Brunhilde skrev (På 11.7.2026 den 16.25): Hvorfor må den ansatte skjønne at de skal ha noe helt annet enn det de ber om? Kunne de ikke bare ha spurt etter riktig være? Hvis den ansatte hadde noenlunde omløp og litt refleksjonsevne så hadde hen klart å dra den koblinga at kan det hende de mener ruskaker og henvist til hylla der de finner det… Men i disse ferietider så ser man dessverre at ikke alle som er på jobb har evne og vilje til å gjøre jobben skikkelig. Anonymkode: c2a12...ac0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå