AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Skal for 1 gang vaske vil i en vaskehall. Ikke selvvask men med børster. Hvordan betale? I app eller er det betalingautomat foran vaskehallen? Anonymkode: e773f...813
Sunnfjording Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Av og til automat ved porten, av og til inne I kassen. Ville ikke brukt børster alt for ofte 1
TBL12 Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skal for 1 gang vaske vil i en vaskehall. Ikke selvvask men med børster. Hvordan betale? I app eller er det betalingautomat foran vaskehallen? Anonymkode: e773f...813 Varierer fra sted til sted. Bensinstasjoner har mulighet til å betale i kassen og motta en kode som tastes inn. Andre steder har en betalingsautomat. Eller betaling via app der skiltene leses. Ofte er det flere alternativer for å betale.
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli Vasker aldri med børster. Så resultatet på en bil jeg hadde etter første vask med børster. Men kan betale for børsteløsmaskinvask. Anonymkode: d992f...952 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vasker aldri med børster. Så resultatet på en bil jeg hadde etter første vask med børster. Men kan betale for børsteløsmaskinvask. Anonymkode: d992f...952 Bedre med selvvask kanskje? Anonymkode: e773f...813
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli En gang i blant kan man kjøre maskinvask. Jeg liker Circle K sine vaskehaller, der er det betalingsautomat når du står foran porten. Tar kort, så kjører man inn og stopper når maskinen sier stopp. Det har det vært på alle fire ulike stasjoner jeg har brukt vaskehallene på (Østlandet). Jeg pleier skru av automatisk åpning på bakluka, og felle inn speilene. For sikkerhets skyld. Jeg blir veldig stresset av selv-vaskehaller, mtp på tid på boksen og folk som venter i kø. Da liker jeg bedre å vaske bilen på gårdsplassen hjemme, da har jeg god tid og færre ting som stresser meg. Da kan jeg også bruke svanemerket bilpleie, det er det sjeldent i vaskehallene og selvvasken. Anonymkode: f16ca...539
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:12 #7 Skrevet torsdag kl. 11:12 altid best med selvvask om du gjør det riktig. Evt bruk børsteløs. Anonymkode: 8ba23...250 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:09 #8 Skrevet torsdag kl. 16:09 AnonymBruker skrev (På 10.7.2026 den 19.19): Bedre med selvvask kanskje? Anonymkode: e773f...813 Ja, men kan ta i børsteløsmaskin hvis man ikke gidder selvvask. Anonymkode: d992f...952
Bokormsen Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden Børsteløs blir ikke rent. Vask med børster. Om bilen blir veldig matt om noen år kan den poleres. Du betaler ved inngangen. 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Jeg foretrekker vaskehaller hvor man bruker app. Man gjør bare alt klart i app’en og kjører så bort til porten. Veldig enkelt og greit. Anonymkode: 37525...937
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden Hvorfor bruke penger på vaskehall? Har ikke vasket bilen på 10 år, bryr meg ikke om hva naboen synes. Men den er strøken innvendig, er det jeg ser. Anonymkode: 78ee1...16b
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Skrevet 12 timer siden Bokormsen skrev (3 timer siden): Børsteløs blir ikke rent. Vask med børster. Om bilen blir veldig matt om noen år kan den poleres. Du betaler ved inngangen. Lakken får små striper etter børstene. Anonymkode: d992f...952
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor bruke penger på vaskehall? Har ikke vasket bilen på 10 år, bryr meg ikke om hva naboen synes. Men den er strøken innvendig, er det jeg ser. Anonymkode: 78ee1...16b Fordi vask er vedlikehold. Anonymkode: f16ca...539
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi vask er vedlikehold. Hvilken betydning har det utenom nabofaktoren? Anonymkode: 78ee1...16b 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken betydning har det utenom nabofaktoren? Anonymkode: 78ee1...16b Kødder du? Anonymkode: f16ca...539
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kødder du? Beste svaret du klarte? Anonymkode: 78ee1...16b 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beste svaret du klarte? Anonymkode: 78ee1...16b Som nabo bryr jeg meg ikke om hvordan din bil ser ut. Dog har vi noe som heter rust, som kommer på biler. Fortere når den er dårlig vedlikeholdt. Anonymkode: d992f...952
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvilken betydning har det utenom nabofaktoren? Anonymkode: 78ee1...16b Regelmessig utvendig bilvask bidrar til å beskytte lakken og redusere risikoen for rust ved å fjerne salt, skitt og andre forurensninger. Dette gjør at bilen holder seg penere over tid, er enklere å vedlikeholde og kan bevare verdien bedre. I tillegg gir rene vinduer, lykter og speil bedre sikt og økt trafikksikkerhet. Anonymkode: bbb1b...aa8
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Regelmessig utvendig bilvask bidrar til å beskytte lakken Ja, noen uvitende tror det. Maskinvask har ingen positiv virkning utenom å ripe lakken. Men hva gjør man ikke for å prøve å vekke misunnelse.... 😀 Anonymkode: 78ee1...16b 1
Bokormsen Skrevet 6 timer siden #20 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lakken får små striper etter børstene. Anonymkode: d992f...952 Er klar over det, derfor jeg sa man kan polere den etter noen år om det er noe som plager deg. De fleste bryr seg ikke om litt matt lakk på en fem år gammel model y eller enyaq.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå