AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Tok en egenmeldingsdag i dag fordi jeg sliten av hersketeknikker og smisking. Når hun går ute blant noen så er samisk og godord mens meg hakker hun bare på og finner bare feil. Har blitt et psykisk problem! Derfor tok jeg fri med god samvittighet idag og det gjorde godt for kropp og hode. Anbefales! Og for å ha sagt det: jobben er i feriemodus og det blir ikke gjort noe stort uansett,så jeg var nok ikke savnet.. Men hvorfor er noen ledere sånn at de hakker på noen og favoriserer andre? Det er så ødeleggende! Anonymkode: 0d0b3...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Kan det ha noe med din manglende arbeidsmoral å gjøre? Anonymkode: 24e24...28b 15 5
rosesandpeonies Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan det ha noe med din manglende arbeidsmoral å gjøre? Anonymkode: 24e24...28b Det nytter ikke å vite, siden vi bare får høre en side av saken. Men ja, boen ledere favoriserer, uansett hvor mye og bra noen jobber finner ledere alltids noe å hakke på....favorittenes feil og mangler smiler de overbærende med....ødeleggende for humør og arbeidsmiljø. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli At du tar deg langhelg ved hjelp av egenmelding kan jo være en av grunnene til at leder ikke er så fornøyd med deg. De kjenner lusa på gangen. Anonymkode: c75a9...f0c 12
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Skjønner det, folk blir jo ofte sykemeldte over lengre tid pga dårlig ledelse. Dersom din side av saken stemmer, at hun bare hakker på deg, så har du et par alternativer - samle bevis og legg det frem for HR, eller bytt jobb. HR hjelper sjelden da, så bytt jobb er vel det eneste reelle alternativet ditt. Anonymkode: 3256a...cfd 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli Så hvordan tenker du dette skal hjelpe på situasjonen? Når du er tilbake på jobb så er jo problemet fortsatt der. Da går du fort tom for egenmelding og hva skal du gjøre da når du faktisk blir syk? Dette er jo å tisse i buksa for å holde seg selv varm. Anonymkode: 00bab...852 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan det ha noe med din manglende arbeidsmoral å gjøre? Anonymkode: 24e24...28b Absolutt ikke. Jeg får topp karakter av ledelsen . Anonymkode: 0d0b3...a9c
AnonymBruker Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Skjønner det, folk blir jo ofte sykemeldte over lengre tid pga dårlig ledelse. Dersom din side av saken stemmer, at hun bare hakker på deg, så har du et par alternativer - samle bevis og legg det frem for HR, eller bytt jobb. HR hjelper sjelden da, så bytt jobb er vel det eneste reelle alternativet ditt. Anonymkode: 3256a...cfd Jeg vurderer sterkt å sende en klage ja. Heldigvis skal vi bytte leder så tidspunktet er bra for å sende en slik. Anonymkode: 0d0b3...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så hvordan tenker du dette skal hjelpe på situasjonen? Når du er tilbake på jobb så er jo problemet fortsatt der. Da går du fort tom for egenmelding og hva skal du gjøre da når du faktisk blir syk? Dette er jo å tisse i buksa for å holde seg selv varm. Anonymkode: 00bab...852 Det hjelper med en dag da man kan puste litt og kople helt ut det negative. Anonymkode: 0d0b3...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Tok en egenmeldingsdag i dag fordi jeg sliten av hersketeknikker og smisking. Når hun går ute blant noen så er samisk og godord mens meg hakker hun bare på og finner bare feil. Har blitt et psykisk problem! Derfor tok jeg fri med god samvittighet idag og det gjorde godt for kropp og hode. Anbefales! Og for å ha sagt det: jobben er i feriemodus og det blir ikke gjort noe stort uansett,så jeg var nok ikke savnet.. Men hvorfor er noen ledere sånn at de hakker på noen og favoriserer andre? Det er så ødeleggende! Anonymkode: 0d0b3...a9c Alle har favoritter. Kanskje de gjør en bedre jobb? Det beste er å gjøre sin del av kontrakten, uten å bli krenket eller selvrettferdig. Anonymkode: 08818...fd7
AnonymBruker Skrevet 10. juli #12 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Absolutt ikke. Jeg får topp karakter av ledelsen . Anonymkode: 0d0b3...a9c Gir ledelsen ut karakterer på jobben din? Det har jeg aldri hørt om. Terningkast eller fra 1 til 10, hvor 1 er dårligst? Hva slags jobb er dette, type VTA? Anonymkode: cfad0...a21 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli #13 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det hjelper med en dag da man kan puste litt og kople helt ut det negative. Anonymkode: 0d0b3...a9c Hvor lenge hjelper det før du føler du trenger en dag til hjemme for å lade opp? Anonymkode: 00bab...852 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #14 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvor lenge hjelper det før du føler du trenger en dag til hjemme for å lade opp? Anonymkode: 00bab...852 Det er så fint med litt forståelse og fordømmelse, det skaper glede og fryd. Jeg er ikke en som har stadige egenmeldinger,dette er den andre siden 2020. Så hva er det du tenker på tro? Anonymkode: 0d0b3...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #15 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er så fint med litt forståelse og fordømmelse, det skaper glede og fryd. Jeg er ikke en som har stadige egenmeldinger,dette er den andre siden 2020. Så hva er det du tenker på tro? Anonymkode: 0d0b3...a9c Ja, jeg fordømmer noen som tar egenmelding når de ikke er syk, og i tillegg skryter av det. Jeg skrev jo i forrige innlegg hva jeg tenkte på, men her er teskje: - Det er dårlig stemning på jobb, noe som gir deg behov for å hente deg inn igjen. - Egenmelding èn dag gjør at du får hentet deg inn igjen. - Men når problemet med dårlig stemning på jobb fortsetter så vil du jo igjen få behov for å hente deg inn igjen. Hva skal du gjøre da? Og gangen etter det? Og gangen etter det? Dette er bare et bittelite plaster på et blødende sår. Anonymkode: 00bab...852 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli #16 Skrevet 10. juli Digg med noen ekstra, betalte fridager før ferien. Anonymkode: 08818...fd7
AnonymBruker Skrevet 10. juli #17 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, jeg fordømmer noen som tar egenmelding når de ikke er syk, og i tillegg skryter av det. Jeg skrev jo i forrige innlegg hva jeg tenkte på, men her er teskje: - Det er dårlig stemning på jobb, noe som gir deg behov for å hente deg inn igjen. - Egenmelding èn dag gjør at du får hentet deg inn igjen. - Men når problemet med dårlig stemning på jobb fortsetter så vil du jo igjen få behov for å hente deg inn igjen. Hva skal du gjøre da? Og gangen etter det? Og gangen etter det? Dette er bare et bittelite plaster på et blødende sår. Anonymkode: 00bab...852 Som jeg sa,vi skifter snart leder og da øyner jeg håp. Og jeg skal til behandling for jeg er jo syk, psykisk. Anonymkode: 0d0b3...a9c
AnonymBruker Skrevet 10. juli #18 Skrevet 10. juli Egenmelding = ekstra feriedager Anonymkode: e8896...4f1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #19 Skrevet 10. juli Er det rart Norge ligger på verdenstoppen i sykemeldinger? Bare surving og syting og offermentslitet alt sammen. Du er ikke syk, kom deg på jobb! Anonymkode: a7816...d51 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #20 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er det rart Norge ligger på verdenstoppen i sykemeldinger? Bare surving og syting og offermentslitet alt sammen. Du er ikke syk, kom deg på jobb! Anonymkode: a7816...d51 Det vet du ingenting om! Hadde en breakdown i går kveld og var helt matt idag tidlig. Og kroppen sier takk for en pause. Anonymkode: 0d0b3...a9c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå