Kathri Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Vi skal gifte oss i sommer og har i november/desember tenkt å legge turen til Vietnam, Kambodsja og evt Laos. Er det noen som har gode forslag til steder som vi må ha med oss? Tenker å bruke 3-4 uker på turen.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Har skrevet om turen vår til Singapore, Vietnam og Kambodsja tidligere. Hvis du søker får du sikkert opp mye. I Vietnam vil jeg anbefale Ho Chi Minh og Hanoi inkludert Halong Bay. Nha Trang er et skikkelig turistfestested, så hvis dere liker sånt er det et forslag. I Kambodsja må man jo få med seg Ankortemplene. Vi leide en maxitaxi med sjåfør til å kjøre fra Phnom Penh (hovedstaden) til Siem Reap (der Ankor ligger.) De fleste tar båt den veien, men det var kjempespennende å kjøre i 7-8 timer på en landsens vei med små landsbyer på veien.
afr0dite Skrevet 25. april 2006 #3 Skrevet 25. april 2006 Åååh! Vietnam! Var der i tre måneder og traff mannen i mitt liv! (som jeg gifter meg med til sommeren!) (Viste seg at vi hadde vært nesten naboer i flere år i Oslo, uten å vite det! ) Du kan ikke dra til Vietnam uten å dra til Hoi An! Men, ikke glem at regntiden er fra november og noen måneder utover! Det blir jo ikke KALDT sånn vi kjenner det, men jeg ville uansett anbefalt å vente litt. Reiser dere i midten av februar får dere med dere Têt (deres nyttårsfeiring som går over en uke), i tillegg til Lotusblomstringen! GOD TUR!!! (send meg gjerne en pm hvis du lurer på noe, eller bare legg igjen en meldig i dagboken min!)
Kanebo Skrevet 25. april 2006 #4 Skrevet 25. april 2006 "That Luang" tempelet i Laos er utrolig flott
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Svært anbefalte steder å reise.. Men abisiøst å rekke alle disse landene på 3-4 uker. Vi forsøkte på 5 uker og syntes det ble veldig stress. Husk at det å forflytte seg tar ca 3 ganger så lang tid pr strekning som det vi forventer at det skal ta ut i fra norsk kollektivtransport. Jeg vil foreslå at dere konsentrerer dere om ett (evt to) av disse landene. Vietnam i seg selv har mer enn nok for 3-4 uker.. Ha det kjempekos..
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #6 Skrevet 26. april 2006 Svært anbefalte steder å reise.. Men abisiøst å rekke alle disse landene på 3-4 uker. Vi forsøkte på 5 uker og syntes det ble veldig stress. Husk at det å forflytte seg tar ca 3 ganger så lang tid pr strekning som det vi forventer at det skal ta ut i fra norsk kollektivtransport. Jeg vil foreslå at dere konsentrerer dere om ett (evt to) av disse landene. Vietnam i seg selv har mer enn nok for 3-4 uker.. Ha det kjempekos.. ← Egentlig enig i dette. Vi hadde 4 uker til Singapore, Vietnam og Kambodsja, og hadde dårlig tid, enda vi fløy mellom de fleste lange avstandene.
Dixi_ Skrevet 26. april 2006 #7 Skrevet 26. april 2006 Jeg har vært og reist rundt i Vietnam i 1 mnd og synes dere absolutt må få med dere Saigon med Cu Chi Tunnels like utenfor byen. Badebyen Nha Trang, "skredderbyen" Hoi An, storbyen Hanoi og ikke minst nydelige Halong Bay. Jeg ville helt klart konsentrert meg om ett land med den tiden dere har. Det blir bare stress med flere land på 3-4 uker. Vietnam har utrolig mye å by på. Jeg skulle helst hatt bedre tid når jeg var der hvertfall. Som nevnt tidligere....det tar tid å forflytte seg uansett om man velger fly, buss eller tog. God tur!
Kathri Skrevet 29. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2006 Tusen takk for gode tips! Setter stor pris på det!! Dere har kanskje rett i at det blir litt vel travelt å rekke over vietnam, kambodsja og evt laos... Vi får gå litt i tenkeboksen og se litt på hva som virker mest spennende. Det er jo tross alt bryllupsreisen vår så det kan jo være kjekt å ha litt tid til bare å slappe litt av også
Frøken Pus Skrevet 30. april 2006 #9 Skrevet 30. april 2006 Anbefaler Luang Prabang i Laos. Her kan dere bo noen dager på et fint hotell som heter Pansea www.pansea.com og nyte hvetebrødsdagene. Dere kan dra og besøker små landsbyer via et elvecruise på Mekong elven, samt dra og se på den vakre fossen som ligger like utenfor Luang Prabang. Her er det et slags "basseng" midt i fossen et stykke opp i fjellsiden. Superromantisk! Ellers så tror jeg dette er det roligste stedet jeg noen gang har vært. Man går inn i en slags simple living dvale. Herlig. Vi brukte 5 uker på Kambodsja, Vietnam og Laos, men hadde klart det på fire. Brukte veldig mange dager i Saigon uten mye mål og mening. Send gjerne PM hvis du lurer på noe konkret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå