AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Hei! Jeg ser etter vogn til babyen som kommer i august, og lurer på om disse vognene er gode kjøp. Vognen skal hovedsakelig brukes til turer til helsestasjon/lege, kjøpesenter og kanskje en tur til byen. Den skal ikke brukes så mye i skogen eller på ulendt terreng. Hva synes dere om disse to vognene? Hvilken ville dere valgt? https://www.finn.no/462637491 https://www.finn.no/467131928 Anonymkode: 1d7e0...363
Misanthropis Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Jeg har god erfaring med emmaljunga vognene, selv i litt ulendt terreng er det god demping i begge disse. Så her har du en vogner som dekker fint behovene dine fra 0-3år i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli De er nok solide og sånn sett gode, men hvis du primært skal bruke de i byen og på senter, er det veldig upraktisk at hjulene foran ikke svinger. Gamle emmaljungavogner er også kjent for å være veldig tunge å dra inn og ut av bilen. Anonymkode: 9dc4b...d5e 1 1
hjärterdam Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli Har hatt denne typen til mine yngste. Gått mye i byen, i skogen (på stier/(skogsveier) og eller langs landevei med dem. Er så lite som mulig på senter, så det plagde ikke meg, men de fungerer nok ikke så godt på senter som mange av de med små/svinghjul Det er stødige og solide vogner som kan brukes lenge. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli Til en såpass rimelig pris hadde jeg gått for det. Hvis du synes det blir for tungt i bil kan du ha en enklere vogn i tillegg. Jeg hadde faste hjul til førstemann og tenkte aldri over at det skulle være en ulempe. Til nestemenn (tvillinger) ble det med sving og det var noe skikkelig dritt på vinterføre. Hjulene kunne låses til å ikke svinge men det var allikevel ikke bra nok hvis det hadde hopet seg litt opp med snø (og folk skuffer jo som de vil). Ble faste hjul på vogn nr to. Anonymkode: eadfc...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De er nok solide og sånn sett gode, men hvis du primært skal bruke de i byen og på senter, er det veldig upraktisk at hjulene foran ikke svinger. Gamle emmaljungavogner er også kjent for å være veldig tunge å dra inn og ut av bilen. Anonymkode: 9dc4b...d5e Enig med dette. skal du ha den inn og ut av bil? Da ville jeg prøvd å finne noe som er lettere å få inn og ut av bilen. Har du romslig bagasjerom og ikke alt for lav (jeg er ikke veldig lav, men vi hadde stor og klumpete barnehagevogn og skulle gjerne vært lenger med lengre armer for å få den inn og ut av bilen), eller vogna hovedsakelig ikke skal i bil, er ikke det så viktig 😊 inne i trange butikker er det veldig behagelig med svingbare hjul. Anonymkode: 7e9b1...da2
kjærring Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Jeg ser etter vogn til babyen som kommer i august, og lurer på om disse vognene er gode kjøp. Vognen skal hovedsakelig brukes til turer til helsestasjon/lege, kjøpesenter og kanskje en tur til byen. Den skal ikke brukes så mye i skogen eller på ulendt terreng. Hva synes dere om disse to vognene? Hvilken ville dere valgt? https://www.finn.no/462637491 https://www.finn.no/467131928 Anonymkode: 1d7e0...363 Ville ikke ha valgt noen av de. De er store og tunge. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli Emmaljunga vognene er svensk og er designet for nordisk vær. De er solide og veldig gode vogner. Jeg hadde emmaljunga til mine barn og det er 20 år siden, de var så solide at jeg solgte den videre etter 2 barn og den er brukt av mange har i bygda. Du kan bruke både bag vogn og setet etter hvert. I tillegg kan du bruke vogna som sovevogn i barnehage når den tid kommer. At den er stor er bare bra, for da får du god plass i vogna, og godt med pose til vinteren. Det er bare en periode de bruker vogn, så å kjøpe billig er lurt Anonymkode: 665e2...ad1 3
RaraA Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli Jeg har en slik, og brukte den mye i starten da jeg bor i gangavstand til mye. Dessverre så er vognen stor og tung så det var altfor tungvindt å drasse på i bil eller på kollektiv, i tillegg til at den ikke fikk plass i bagasjerommet på «konebilen». Følte heller ikke den var så god i snøvær da den var tung å trille. Men har enda vognen som sovevogn hjemme.
IkkeHeltBaloo Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli Emmaljungavognene er jo solide og gode, men hadde sett etter en med svingbare forhjul. Den er også ganske stor og klumpete hvis den skal mye inn og ut av bil. Hør også med kjøper hvordan den er oppbevart. Disse vognene begynner å bli noen år. Hvis de er oppbevart feil blir det fort mugg og jordslaglukt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli Jeg hadde Emmaljunga City Cross til begge mine barn, de hadde faktisk hver sin. Mest til bruk på asfalt og grusveier, og så til bruk til soving i barnehagen. Jeg tenkte aldri over at vognene var for store eller for tunge å ta inn og ut av bilen, hadde dem stadig i stasjonsvognen - begge to samtidig😅 Anonymkode: 18c85...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #13 Skrevet 11. juli pippeli skrev (6 minutter siden): Svingbare hjul er et must!!! Heldigvis ikke Anonymkode: d6304...d85 2
Surriball Skrevet 11. juli #14 Skrevet 11. juli Jeg hater svingbare hjul. Foretrekker traktoren min av en Emmaljunga, den har aldri vært noe problem å trille på kjøpesenter, du bare presser litt på styret for å løfte framhjula hvis du vil snu på en femøring. Har hatt flere vogner og ingen som kan måle seg på trillekomfort og plass. Når det blir slaps og snø ute er det Emmaljungaen med store hjul som kommer seg fram. Ulempen er at de er store og tar en del plass i bilen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #15 Skrevet 11. juli Ville hatt både svingbare hjul og lufthjul. Og en som veier endel mindre. (Sjekk bugaboo foreks.) Anonymkode: c2db6...ea9
AnonymBruker Skrevet 11. juli #16 Skrevet 11. juli Ville hatt svingbare hjul, og hjul med luft eller noe slikt. Vi hadde city cross til eldstemann for 11 år siden og byttet den raskt ut. Hatet de punkteringsfrie hjulene. De ødela mye av dempingen i vogna. Nå gikk vi for en større modell, mondial eller edge som den heter nå. Men jeg gikk mye på landevei, helsestasjon og senter. Elsket vognen og det at den hadde stor bag. Anonymkode: 86dec...44e
AnonymBruker Skrevet 16. juli #17 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (På 10.7.2026 den 9.02): Hei! Jeg ser etter vogn til babyen som kommer i august, og lurer på om disse vognene er gode kjøp. Vognen skal hovedsakelig brukes til turer til helsestasjon/lege, kjøpesenter og kanskje en tur til byen. Den skal ikke brukes så mye i skogen eller på ulendt terreng. Hva synes dere om disse to vognene? Hvilken ville dere valgt? https://www.finn.no/462637491 https://www.finn.no/467131928 Anonymkode: 1d7e0...363 Jeg ville valgt nummer 2😃 Eneste virkelige grunner til ikke å velge noen av dem, må enten være at du ikke får plass til dem i bilen, eller at de er for tunge til at du greier å få dem med deg inn og ut av kollektivtransport eller inn og ut av butikker/kafeer/lokaler med et par trappetrinn foran. Anonymkode: d87b9...7a1
AnonymBruker Skrevet 16. juli #18 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (På 11.7.2026 den 21.43): Ville hatt svingbare hjul, og hjul med luft eller noe slikt. Vi hadde city cross til eldstemann for 11 år siden og byttet den raskt ut. Hatet de punkteringsfrie hjulene. De ødela mye av dempingen i vogna. Nå gikk vi for en større modell, mondial eller edge som den heter nå. Men jeg gikk mye på landevei, helsestasjon og senter. Elsket vognen og det at den hadde stor bag. Anonymkode: 86dec...44e Jeg elsket punkteringsfrie dekk (så lenge de likevel hadde en viss demping) fordi jeg da slapp å bekymre meg for lapping av dekk når det gjerne passet aller dårligst. Ellers enig i at stor bag er en kjempefordel. Anonymkode: d87b9...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli #19 Skrevet 18. juli Ville aldri valgt emmaljunga- alt for store og tunge. Har hatt en i bhg som sovevogn, noe den funker fint til, men hadde den ikke kunne stått der på permanent basis ville jeg aldri hatt den til det heller😮💨 Anonymkode: 37399...ec7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå