Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er der faktisk så lukket og klikket som ryktene sier. Det er jo selvfølgelig utfordring i alle byer, at innfødte holder seg til sine , men har forstått det sånn at  Stavanger utpreger seg spesielt her, mer enn Kristiansand. At det er lukket og ugjestmilde. Kanskje Oslo er den eneste plassen folk virkelig vil treffe nye?

Hva mener dere som bor eller har bodd i Stavanger?

Anonymkode: d45e7...a4a

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2026 den 5.13):

Er der faktisk så lukket og klikket som ryktene sier. Det er jo selvfølgelig utfordring i alle byer, at innfødte holder seg til sine , men har forstått det sånn at  Stavanger utpreger seg spesielt her, mer enn Kristiansand. At det er lukket og ugjestmilde. Kanskje Oslo er den eneste plassen folk virkelig vil treffe nye?

Hva mener dere som bor eller har bodd i Stavanger?

Stavanger er en by som har hatt tilflyttere siden tidlig på 70-tallet pga oljeindustrien. Det er langt fra en lukket by. 

Anonymkode: 7f027...0d7

• Liker 1
Skrevet

Vil si det er ganske vanskelig å komme innpå de som er her fra ja, utenom overfladiske relasjoner. 

Men jeg har bodd mange steder og sånn er det nesten over alt. Bor jo mye folk i Stavanger som ikke er herfra. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan det er nå, men jeg bodde i Stavanger fra 2010- 2016. Fikk venner via en hobby jeg holdt på med, og et par mødre til barnas venner. Så ble jeg jo da kjent med flere av deres venner etterhvert. Hyggelige kollegaer, men jeg ble ikke personlig venner med noen av de, det falt seg bare ikke slik. Jeg opplevde det ikke som lukket nei. At mange voksne allerede har en lokal vennekrets er jo ganske naturlig, og det tar vel litt tid som innflytter de fleste steder å finne noen man trives med? Hobbyer eller fritidsaktiviteter er nok enklere generelt enn å satse på kollegaer vil jeg påstå, og så er det en hyggelig bonus dersom du tilfeldigvis også blir omgangsvenn med en kollega 😊 Kommer også litt Ann på alder her, er man ung med unge kolleger er det noe annet. 

Anonymkode: 2d4d7...194

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (På 13.8.2026 den 18.17):

Vil si det er ganske vanskelig å komme innpå de som er her fra ja, utenom overfladiske relasjoner. 

Men jeg har bodd mange steder og sånn er det nesten over alt. Bor jo mye folk i Stavanger som ikke er herfra. 

I  Oslo er vel folk mer åpne? Trodde folk fra Stavanger er spesielt lukket

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2026 den 20.56):

Vet ikke hvordan det er nå, men jeg bodde i Stavanger fra 2010- 2016. Fikk venner via en hobby jeg holdt på med, og et par mødre til barnas venner. Så ble jeg jo da kjent med flere av deres venner etterhvert. Hyggelige kollegaer, men jeg ble ikke personlig venner med noen av de, det falt seg bare ikke slik. Jeg opplevde det ikke som lukket nei. At mange voksne allerede har en lokal vennekrets er jo ganske naturlig, og det tar vel litt tid som innflytter de fleste steder å finne noen man trives med? Hobbyer eller fritidsaktiviteter er nok enklere generelt enn å satse på kollegaer vil jeg påstå, og så er det en hyggelig bonus dersom du tilfeldigvis også blir omgangsvenn med en kollega 😊 Kommer også litt Ann på alder her, er man ung med unge kolleger er det noe annet. 

Anonymkode: 2d4d7...194

Så du fikk ekte venner der , ut i fra hva jeg forstår ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I  Oslo er vel folk mer åpne? Trodde folk fra Stavanger er spesielt lukket

Jeg syns ikke de er mer lukket enn andre nei, og jeg har bodd rundt om i hele landet, men ikke Oslo. 

Nordmenn er jo et lukket folk. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...