AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Da jeg var tenåring, anbefalte lege å fjerne en stor føflekk/fødselsmerke på halsen min. Fikk en følelse at han hadde lyst til dette- og vise at "dettte kan jeg". (Jeg vet det høres rart ut, men han var lege, og 'anerkjent som mini-kirurg..) Han skar bort et STORT felt på halsen! Midt på, bladformet: typ 15×8cm! Jeg fikk dermed et digert arr, minst 15 cm.. Men problemet nå, 30 år senere, er at huden på halsen er veldig stram, og dratt ned. Det ser ut som jeg har et stramt belte, diagonalt, nedover midt på halsen. Det ser ikke bra ut..... Kan dette være noe jeg har "krav" på å få ordnet? Det plager meg, utseendemessig... Anonymkode: ff6e9...3d7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #2 Skrevet 9. juli Hei. Min gamle fastlege (over 15 år siden) var også kjent som en som likte å skjære bekk føflekker. Arrvev kan endre seg over tid. Kan man mykgjøre det kanskje med noen kremee, laserbehandling eller lignende? Vil anta at en hudlege eller profesjonell hudpleier kan ta en titt ☺️ Anonymkode: f4608...9dd
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli Det er nok ingen her som kan svare deg på det med 100% sikkerhet. Du må ta kontakt med fastlegen din og forklare det akkurat som du gjør her og spør om det er mulighet for at det blir dekt og evt henvisning. Anonymkode: bd00d...c33
AnonymBruker Skrevet 9. juli #4 Skrevet 9. juli Jeg har føflekk på 10× 7 cm og jeg fikk beskjed om at de absolutt ikke ville fjerne den så lenge jeg var ung. De kunne evt vurdere når jeg var 25 og over undommens usikkerhet og huden voksen osv, for de mente arret ville plage meg mer enn føflekken gjennom livet. Som 17 åring var jeg endelig bestemt på at jeg ville hmbeholde føflekken av flere grunner så legene vurderte riktig i mitt tilfelle. Om det er stramt OG ikke ser særlig bra ut hadde jeg bedt om henvisning for vurdering. Anonymkode: 9bbdf...2ce
AnonymBruker Skrevet 9. juli #5 Skrevet 9. juli Kan du snakke med fastlegen din? Kanskje han/hun kan henvise deg videre? Anonymkode: 1dec4...0c4 1
petterm Skrevet 9. juli #6 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Da jeg var tenåring, anbefalte lege å fjerne en stor føflekk/fødselsmerke på halsen min. Fikk en følelse at han hadde lyst til dette- og vise at "dettte kan jeg". (Jeg vet det høres rart ut, men han var lege, og 'anerkjent som mini-kirurg..) Han skar bort et STORT felt på halsen! Midt på, bladformet: typ 15×8cm! Jeg fikk dermed et digert arr, minst 15 cm.. Men problemet nå, 30 år senere, er at huden på halsen er veldig stram, og dratt ned. Det ser ut som jeg har et stramt belte, diagonalt, nedover midt på halsen. Det ser ikke bra ut..... Kan dette være noe jeg har "krav" på å få ordnet? Det plager meg, utseendemessig... Anonymkode: ff6e9...3d7 Siden det er så stramt - plager det deg på andre måter enn det rent kosmetiske? Er noen bevegelser ubehagelige? Kan du bevege hodet i alle retninger uten at det er ubehagelig? Jeg tror terskelen for å gjøre noe er lavere hvis du har den typen plager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå