AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Yay or nay? Er utdannet innen helse, men vurderer å skifte beite. Anonymkode: 29505...e27
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Hva er det som appellerer ved vekterjobben? Anonymkode: a7ba6...739
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Vektere kan jobbe på enormt mange ulike steder. Alt fra konserter og utesteder til adgangskontroll, sikkerhetskontroll, mobilvektere som knapt ser folk og en til en vakt på feks sykehus eller institusjoner. Er det noe spesielt du ønsker å jobbe med innenfor vekteryrket? Om du har anledning til å ta NGV er det gjennomført på noen få uker og du har da en anledning til å teste ut. Om du ikke trives og har utdanning innenfor helse vil du vel alltid få jobb tilbake i helse igjen Anonymkode: 04ec1...b54 1 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva er det som appellerer ved vekterjobben? Anonymkode: a7ba6...739 Mindre stress, ikke fysisk tunge løft (jeg har problemer med å løfte). Kunne tenkt meg å sitte i en resepsjon som vakt eller noe. Anonymkode: 29505...e27
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Sønnen min jobber i PSS ved siden av VGS/Studier. Han fikk dekket vekterkurs mot en binding til x antall måneder i bedriften. Han trives godt men det er en god del dårlig styring av vakter med mye bytting av vakter og sted uten å bli spurt om det passer. Litt cowboy-aktig. Anonymkode: 61c3e...2f3 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Ville ikke gjort det. Sønnen min jobber som vekter. Får ikke nok vakter til å fylle 100% som regel. Har ikke lov til å jobbe for flere vektertjenester så hvis det ikke er vakter blir det heller ingen penger. Anonymkode: fbd3b...4f0
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ville ikke gjort det. Sønnen min jobber som vekter. Får ikke nok vakter til å fylle 100% som regel. Har ikke lov til å jobbe for flere vektertjenester så hvis det ikke er vakter blir det heller ingen penger. Anonymkode: fbd3b...4f0 Om sønnen din har kontrakt på 100% men firmaet ikke klarer å fylle vaktene så skal han fortsatt ha betalt for 100%. Anonymkode: 16838...f36
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Synes selv det er mye jobb for lite betalt. Men selvfølgelig kommer jo helt ann på hvor man er. Man kan få et sted der man passer på en dør, da er det selvfølgelig ikke mye å gjøre. Man kan også havne på et sted der man gjør ekstremt mye hele tiden. Anonymkode: 16838...f36
Plexi Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Vekteryrket kan være så mangt. Selv jobber jeg i en vaktsentral med veldig mange forskjellige oppgaver, rimelig omfattende, men helt ålreit. Jobber kveld/natt turnus med hver tredje uke fri. Tjener rett over 600k. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden Plexi skrev (6 minutter siden): Vekteryrket kan være så mangt. Selv jobber jeg i en vaktsentral med veldig mange forskjellige oppgaver, rimelig omfattende, men helt ålreit. Jobber kveld/natt turnus med hver tredje uke fri. Tjener rett over 600k. Hvordan får du til det? Jobber selv kun natt, 1 uke på 1 av. Sitter da igjen med ca 550. Anonymkode: 16838...f36
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Man bør nesten ha fagbrev på det også for å få fast jobb og god lønn. Anonymkode: b2181...dbc
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man bør nesten ha fagbrev på det også for å få fast jobb og god lønn. Anonymkode: b2181...dbc Tja, fagbrev gir deg 15kr mer i timen. Noe bedre, men god lønn er det uansett ikke. Ikke jobb i det private, sats på stat eller kommune, da kan man begynne å snakke om grei lønn som vekter. Anonymkode: 16838...f36
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden Bli skutt,knivstukket og få juling? Er det i heletatt mulig å få en god yrkesskade forskning? Klart er man en vekter som bare sitter i en bil eller glor på kamera hele døgnet og kun melder i fra uregelmessighete så er det jo trygt og flott. Anonymkode: 583db...593 1
Plexi Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan får du til det? Jobber selv kun natt, 1 uke på 1 av. Sitter da igjen med ca 550. Anonymkode: 16838...f36 Mulig det er ansiennitet og vaksentraltillegget, og det blir en del overtid også da, jeg er ikke så vond å be om ekstravakter ved sykdom.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Om sønnen din har kontrakt på 100% men firmaet ikke klarer å fylle vaktene så skal han fortsatt ha betalt for 100%. Anonymkode: 16838...f36 Vekterfirmaene opererer med 0 kontrakter. De fleste utegående vektere har det. Så ingen jobb, ingen lønn Anonymkode: fbd3b...4f0
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bli skutt,knivstukket og få juling? Er det i heletatt mulig å få en god yrkesskade forskning? Klart er man en vekter som bare sitter i en bil eller glor på kamera hele døgnet og kun melder i fra uregelmessighete så er det jo trygt og flott. Anonymkode: 583db...593 Du har ikke mye kjennskap til vekteryrket, ser jeg. Jeg jobbet som vekter under studiene, både i resepsjon, vikaroppdrag (type passe på brannobjekter eller taxikøer), og på alarmsentral. Alarmsentralen var helt gull. Fikk alltid tilbud om masse ekstravakter, og kunne jobbe så mye jeg ville. Netter, helger og ferier var det godt betalt for å gjøre veldig lite, og det var behagelige lokaler og godt sosialt miljø. Resepsjonsvekter var også chill. Man skriver ut besøkslapper, går låserunder og leverer post, samt tar telefonen. Anonymkode: 4b2dc...162 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vekterfirmaene opererer med 0 kontrakter. De fleste utegående vektere har det. Så ingen jobb, ingen lønn Anonymkode: fbd3b...4f0 Kjenner mange vektere, grunnet jeg jobber som det. Ingen har sånne kontrakter du sier. Mange har fulltid, noen på antall timer. Selv vet jeg enkelte av dem som ikke får den arbeidstiden som står i kontrakten, men dem får uansett betalt for antall timer. Anonymkode: 16838...f36
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Plexi skrev (2 timer siden): Mulig det er ansiennitet og vaksentraltillegget, og det blir en del overtid også da, jeg er ikke så vond å be om ekstravakter ved sykdom. Ja, vaktsentralen har vel et tillegg på 1000kr. Selvfølgelig jobber man mye overtid så er det jo mulig, samt om man treffer på helligdager. Anonymkode: 16838...f36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå