AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Hei, vi skal besøke familie en uke i Troms fylke i sommer. Har lyst å gå til Blåisvannet i Lyngen. Fra der vi skal være er det en 3 times kjøretur til Lyngseidet sentrum. Vi kommer ikke med fergen fra Tromsø men har 3 timers kjøring til Lyngseidet via Storfjord. Er det noen lokale som vet hvor langt det er fra Lyngseidet Sentrum til parkeringsplassen der man starter turen til Blåisvannet, altså I Sør-Lenangsbotn? Jeg har lest beskrivelse på ut.no så vet hvor man skal kjøre og hvilke skilt vi skal se etter, men lurer på avstand fra sentrum til parkeringsplassen slik at vi kan beregne tidsbruken. Adressen til parkeringen finner jeg ikke noen plass. De vi skal besøke er ikke turvante og vet ikke hvor parkeringen er, og de kjenner heller ikke noen i Lyngen som vi kan spørre. Takk på forhånd! 🙏 Anonymkode: df541...7b8
AnonymBruker Skrevet 9. juli #2 Skrevet 9. juli Et raskt googlesøk sier 36,8 km og at det tar 36 minutter. Og ja jeg er lokal og tenker det stemmer bra🫡 Anonymkode: 62cee...647
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Takk for svar. kan jeg spørre hva du googlet for å komme fram til det, er det evt en gateadresse til parkeringa? Leser også ganske motstridende beskrivelser av turen; noen hevder at det er sreinur hele veien, andre mener det er bare litt av veien. Noen skriver det er hardt for knær og rygg, andre sier motsatt. Også angående å ha med hund er folk veldig delte. Har du gått turen og kan du si noe om det? Vi har med hund, og en tur dit vil ta en hel dag inkl kjøring til og fra, ønsker ikke å måttw kjøre 6 timer for å innse etter 300 m at stien ikke er gående. Hvor stor er parkeringen? I Nord er det ganske dårlige beskrivelser av turmålene, virker som de som oppdaterer turene tror at alle er lokalkjente og har vært der 5 gabger før.., Anonymkode: df541...7b8
AnonymBruker Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli Googlet avstand fra Lyngseidet til sørlenangsbotn Regnes som en lett tur som passer for barn, vi bruker ca 1 time hver vei. I begynnelsen er det tilrettelagt sti og etterhvert går over i steinete lett terreng som er helt flatt. Kun helt på slutten opp mot vannet er det ur, ca 100 meter. Man kan unngå mye klyving i stein dersom man holder godt til høyre (ved elvemunningen) når man nærmer seg vannet Har møtt mange med hund på turen der og aldri hørt at det skulle være et problem om man er litt forsiktig ved steinrøyspartiet på slutten Parkeringen er svær, men det er også masse biler. Turister går i kø opp der hele sommeren Info her og Her med bilder Anonymkode: 62cee...647 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå