AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Noen voksne damer som har dratt til syden på ferie aleine? Er det noe dere vil anbefale? Er ikke interessert i uteliv og drikking. Kunne tenkt meg en tur til varmere strøk, ikke nå i skoleferien - men når det er litt rimeligere igjen. Enten jan/feb eller på høsten. Bør være mulig å både i sjøen (saltvann og sol hjelper på psoriasisen) og gjerne en naturiststrand, eventuelt naturistresort (og nei, det er ikke for sex men for å slippe badetøy). Noen som kan anbefale noe for en dame som reiser på egenhånd? Anonymkode: 5b10c...394
AnonymBruker Skrevet 9. juli #2 Skrevet 9. juli Reiser alene de fleste ganger. Reiser 4 ganger mellom mai og oktober. Utrolig godt for psyken. Skal du bade i sjøen er nok oktober siste sjanse (middelhavet), ikke så varmt i vannet rundt kanariøyene. Kypros er har det reneste vannet. Er rimelig å reise til. Kan ingenting om naturister, så der må du bruke google. Anonymkode: 47b45...ec7 1
Pawn Hearts Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli Den nordlige delen av sandstranda i Paleokhora (sørkysten av Kreta) er naturiststrand. September/oktober er fine måneder, men husk at prisene alltid går opp i høstferien (gjelder for så vidt alle reisemål, iallfall i "Syden"). https://barefoot.holiday/directory/paleochora/ 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #4 Skrevet 9. juli Jeg (kvinne 59) reiser mye alene, men svært sjeldent til «syden». Men har vært alene på Kreta og Alicante. Helt ok begge plasser. Greit å ligge på stranda, greit å finne steder å spise. Skulle jeg valgt, ville jeg valgt Kreta. Aner ikke noe i forhold til naturiststrand 😊 Anonymkode: 40aad...202 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #5 Skrevet 9. juli Dro alene for første gang i år, K45. Det var kjempedeilig. Fikk hvile, sol og varme. Anonymkode: 4c015...e31 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Pawn Hearts skrev (22 timer siden): Den nordlige delen av sandstranda i Paleokhora (sørkysten av Kreta) er naturiststrand. September/oktober er fine måneder, men husk at prisene alltid går opp i høstferien (gjelder for så vidt alle reisemål, iallfall i "Syden"). https://barefoot.holiday/directory/paleochora/ Er det et type sted det man kan få ligge i fred for innpåslitne menn? Anonymkode: 5b10c...394
AnonymBruker Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli Ville heller valgt fastlandet i Spania eller Italia. Anonymkode: 7208d...042
AnonymBruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg (kvinne 59) reiser mye alene, men svært sjeldent til «syden». Men har vært alene på Kreta og Alicante. Helt ok begge plasser. Greit å ligge på stranda, greit å finne steder å spise. Skulle jeg valgt, ville jeg valgt Kreta. Aner ikke noe i forhold til naturiststrand 😊 Anonymkode: 40aad...202 Kreta kan være et godt alternativ 🙂 Regner med at det finnes litt andre ting å oppleve der enn bare strand og uteliv 🙂 Anonymkode: 5b10c...394
AnonymBruker Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 9.7.2026 den 2.05): Noen voksne damer som har dratt til syden på ferie aleine? Er det noe dere vil anbefale? Er ikke interessert i uteliv og drikking. Kunne tenkt meg en tur til varmere strøk, ikke nå i skoleferien - men når det er litt rimeligere igjen. Enten jan/feb eller på høsten. Bør være mulig å både i sjøen (saltvann og sol hjelper på psoriasisen) og gjerne en naturiststrand, eventuelt naturistresort (og nei, det er ikke for sex men for å slippe badetøy). Noen som kan anbefale noe for en dame som reiser på egenhånd? Anonymkode: 5b10c...394 Hei 🙂 Jeg reiser mye alene. Jeg reiser oftest til badebyen Argeles sur mer i sørfrankrike. Greit at du kan kjøre bil hvis du drar dit. Ta fly til Montpellier, og så leier du bil fra flyplassen, evt kjører selv fra Norge. Uteliv og drikking finner man nok over alt, men om du ikke oppsøker det så merker du ikke noe til det i denne byen. Jeg pleier bo på Mer et golf port Argeles, et leilighetshotell som ligger fint plassert ved havna. Rolig sted, flest pensjonister som bor der. Det er badebasseng på hotellet, og bare et par hundre meter til nærmeste strand. Restauranter og en liten dagligvarebutikk samt bakeri finner man rett utenfor porten fra hotellet på sjøsiden. Det er også en naturiststrand i byen. Men Cap d Agde litt lenger nord er bedre kjent for naturister. Så vidt jeg vet har de også naturistrestauranter der, men har ikke vært i Agde selv. Månedene jeg syns det er greiest å reise dit er mai og september. Jeg skal dit i september / oktober selv. Anonymkode: 96d78...7da
Pawn Hearts Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det et type sted det man kan få ligge i fred for innpåslitne menn? Anonymkode: 5b10c...394 Jeg har aldri badet der selv, men i lenken jeg la ved, står det at stranden er "very relaxed". Paleokhora var et populært reisemål blant hippier i 60- og 70-årene, og naturiststranden er en arv fra den tiden. Og skal jeg dømme etter den generelle stemningen i byen/landsbyen, vil jeg tro du ikke har noe å frykte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå