Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen tips til bukser som sitter godt? Lang og tynn, så de fleste bukser blir altfor stor i livet.

Anonymkode: e0ccf...ea8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi var så heldig å ha en liten lokal klesbutikk som tok inn klær i mange syr i livet og i lengder. Synd det ikke fins slike over alt.

Men sjekk namit

Anonymkode: 38e09...75d

AnonymBruker
Skrevet

Alder? Type bukser? Kjønn? 
min 6-åring elsker joggebuksene til name it med justerbar strikk i livet.

Han har også en del levis jeans med samme type strikk i livet kjøpt i usa. 

Anonymkode: 98902...12b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper alltid bukser som kan strammes i livet, mange bukser i dag har det (strikk inni du kan justere). De fleste kjedene har det, bla Lindex, Kapphal, Cubus, Namr it, Polarn O Pyret etc. 

Anonymkode: 1a73d...dbb

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjøper alltid bukser som kan strammes i livet, mange bukser i dag har det (strikk inni du kan justere). De fleste kjedene har det, bla Lindex, Kapphal, Cubus, Namr it, Polarn O Pyret etc. 

Ja. Knapphullstrikj er det også endel som har, ihvertfall kvalitetsmerker. I siden inni linningen er det en strikk med flere knapphull og en knapp så man kan stramme eller løsne i livet

Her er et eksempel på en slik bukse hvor det er bilde av hvordan det ser ut:

https://www.barnashus.no/lil-atelier/lil-atelier-ryansomba-cordbukse-sepiatint?srsltid=AfmBOopR1uYrZU5_rLv6Uo1JZcHAXBxlp0QvvQBipDg3bnVv_SXliQOOuoQ

Anonymkode: ec5ef...f6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Levis, min var lang og tynn. Og de har en type levis bukse som passer de ekstra tynne. Kjøpte ellers mye Levis klær, da de passet bedre til en som var lang og tynn.

Anonymkode: f7e1f...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Våre lange jenter har brukt mye levisbukser da de var små. Eneste som satt greit.

Anonymkode: c27c7...65a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja. Knapphullstrikj er det også endel som har, ihvertfall kvalitetsmerker. I siden inni linningen er det en strikk med flere knapphull og en knapp så man kan stramme eller løsne i livet

Her er et eksempel på en slik bukse hvor det er bilde av hvordan det ser ut:

https://www.barnashus.no/lil-atelier/lil-atelier-ryansomba-cordbukse-sepiatint?srsltid=AfmBOopR1uYrZU5_rLv6Uo1JZcHAXBxlp0QvvQBipDg3bnVv_SXliQOOuoQ

Anonymkode: ec5ef...f6b

Ja det er slik jeg mente, ser ganske mange bukser fra forskjellige merker har det nå. Veldig kjekt å kunne justere livet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesten alle bukser har da strikk på sidene så man kan stramme inn ? Har også en lang pipestilk her . 

Anonymkode: f1c87...121

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utfordringen er vel at disse «pipestilkene» må ha buksene enda strammere enn disse knappene med strikk tillater, og dessuten blir buksa veldig klumpete rundt livet når man snurper den helt inn.

Anonymkode: 2a873...83d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til problemet, så pleier å se etter såkalt slimfit-bukser eller tights. Har også brukt en del selebukser og hatt buksesele liggende til bukser som bare faller av.

Med shorts/kortbukser løser jeg problemet med å gå ned i størrelse, så det er mye enklere.

Erfaringsmessig er klær fra f.eks. Frankrike og Italia gjerne smalere i passformen. Nordiske klær pleier å være relativt romslige i størrelsen.

Anonymkode: d077e...48b

AnonymBruker
Skrevet

Name it har  hatt smale modeller, men nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet ditt er da.

Anonymkode: 5b127...e26

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det gjorde jeg og. Brukte mye Lindex og Polarn da barnet var lite. 
Joggebukser ble for vide og Jeans likte jeg ikke å bruke så lenge de var barnehagebarn 

Anonymkode: f4ee9...b4e

AnonymBruker
Skrevet

carlings er veldig lange i beina, jeg har helt normal høyde og måtte legge dem opp når jeg fikk bukser derfra 

så er det noen nettsider hvor det er 2 lengder på buksene som zalando og bonprix 

Anonymkode: 7dbd3...8bd

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært fint å vite om det er småbarn eller ungdom vi snakker om, samt hvilket kjønn.

Men yngre barn: Cubus

Ungdom/tenåringer gutter: Superdry skinny, Levis 510 og Lager 157 sin Slimmy.

Ungdom/tenåringer jenter: Lager 157 har mange, de er helt supre. Eller er Abercrombie & Fitch, Hoolister og Aerpostele populært her i huset, men de er det ikke lett å få tak i i Norge.

Anonymkode: 67882...f2a

Skrevet

Min ekstra smale 7 åring kjøper bukser på name it. De har ekstra slim med knappehullsstrikk. 

AnonymBruker
Skrevet

Barn vokser konstant. Det er like vanskelig å kjøpe klær til dem alle. Alt vokses ut av innen ett år.

Anonymkode: d3f8a...60f

AnonymBruker
Skrevet

Min 14-åring, jente, med laaange ben fant noen fra Cheap Monday som passet i lengden og ikke kostet skjorta. Hun opplever ellers at 34 blir for kort. De har dem på Weekday i hvert fall. Hun måtte litt opp i tommer, 27 mot sine normale 25 (hvordan kan tommer være ulik fra merke til merke? 😅). Hun er slank og 176 høy. 

Anonymkode: ef52c...58f

AnonymBruker
Skrevet

Guttungen er tynn som en strek, må ha 116-122 i bukser men kan fremdeles bruke boksere i 98/104 🙈

Vi er kjempefornøyde med buksene til Trollkids og turbuksene til Gullkorn. Har et par vanlige bukser og jeans fra Nameit.

Anonymkode: 002f3...26d

AnonymBruker
Skrevet

Har en lang og slank 7 åring, vi bruker mest de tynne dongeritightsene fra hm. Vanlig denimbukser funker ikke fordi de blir så klumpete i livet når de må snurpes så godt inn. Hun er opptatt av hva hun har på seg, så vanlige tights blir ikke alltid godtatt. Så bukser som er litt tynne i stoffet og ikke er plagsomt rundt livet når hun har de på funker godt. Har egentlig bare prøvd de fra hm og er fornøyd.

Anonymkode: a5ce6...4fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...