AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Hei, Er det noen som har hatt anoreksi og blitt helt frisk? Eller dom kjenner noen som faktisk har blitt helt bra? ❤️ Anonymkode: 2b392...b4b
AnonymBruker Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Ja, min herlige leietaker hadde anoreksi. Hun var så tynn at hun ble innlagt på sykehus. Hun sleit med depresjon. Idag er hun tykk og fornøyd 😊 Anonymkode: 931e6...5a0
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Vet om noen som fikk det svært ung som er helt frisk i dag, men ingen som fikk det i voksen alder. Anonymkode: 95a02...6c7
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Hadde det i 20 år, helt til jeg ble hektet på friluftsliv i midten av 30-årene. Innså da at jeg måtte ha nok kalorier til å klare å bære tung sekk, nok fett på kroppen til at sekkestroppene ikke gnagde rett på skjelettet, samt nok kalorier om dagen til å ikke besvime på milelange turer. Nå er jeg slank, men sterk og sunn, og jeg har det veldig fint med meg selv og kroppen min🥰 Anonymkode: b89ff...e18 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #5 Skrevet 8. juli Jeg vet egentlig ikke om jeg ble helt frisk da jeg hadde anoreksi fra jeg var 13 til langt ut i 20-årene. Jeg har ingen reell referanse sånn sett. Men jeg har matfrihet, matglede og har holdt stabil vekt i mange år. Jeg taper fortsatt vekt dersom mentale påkjenninger blir stor nok. Anonymkode: f2070...c18 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet egentlig ikke om jeg ble helt frisk da jeg hadde anoreksi fra jeg var 13 til langt ut i 20-årene. Jeg har ingen reell referanse sånn sett. Men jeg har matfrihet, matglede og har holdt stabil vekt i mange år. Jeg taper fortsatt vekt dersom mentale påkjenninger blir stor nok. Anonymkode: f2070...c18 Har du problemer med å spise eller spise kaloririk mat? Anonymkode: bc6a1...852
AnonymBruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hadde det i 20 år, helt til jeg ble hektet på friluftsliv i midten av 30-årene. Innså da at jeg måtte ha nok kalorier til å klare å bære tung sekk, nok fett på kroppen til at sekkestroppene ikke gnagde rett på skjelettet, samt nok kalorier om dagen til å ikke besvime på milelange turer. Nå er jeg slank, men sterk og sunn, og jeg har det veldig fint med meg selv og kroppen min🥰 Anonymkode: b89ff...e18 Hvor lang tid tok det før du fikk tilbake menstruasjon? Anonymkode: d789a...46f
AprilLudgate Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli Maria Mena har hatt alvorlige spiseforstyrrelser - mener også det var anoreksi? Hun sier nå hun er frisk av det, selv om hun også har fortalt at tankene har dukket opp i stressende perioder. Og hun klarte jo få barn også. Helt frisk er nok relativt. Til den som kommenterer «nå tykk, derfor frisk» så er utseende ikke noe som bestemmer graden av spiseforstyrret inkludert anoreksi.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli Hadde anoreksi som ung, nå sliter jeg med overspising. Hadde noen gode år imellom der mat ikke hadde fokus. Anonymkode: b3dfe...ada 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli Ja jeg hadde det. Jeg klarte å bli helt frisk. Dette er nå over 10 år siden. I dag er fokuset sunn mat og trening. Anonymkode: 6a769...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli AprilLudgate skrev (1 time siden): Maria Mena har hatt alvorlige spiseforstyrrelser - mener også det var anoreksi? Hun sier nå hun er frisk av det, selv om hun også har fortalt at tankene har dukket opp i stressende perioder. Og hun klarte jo få barn også. Helt frisk er nok relativt. Til den som kommenterer «nå tykk, derfor frisk» så er utseende ikke noe som bestemmer graden av spiseforstyrret inkludert anoreksi. Enig med deg i at "helt frisk" er realtivt. Jeg hadde anorexi da jeg var yngre, og har i mange år etter det hatt et anstrengt forhold til mat og kropp. I ulik alvorlighetesgrad. Jeg anser meg som helt frisk fra spiseforstyrrelser, men tror nok jeg alltid vil at et problematisk forhold til mat og kropp. Anonymkode: 01116...20d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli Jeg fikk alvorlig anoreksi i voksen alder. Innlagt i somatikken. Har ikke anoreksi i dag. Anonymkode: 22cf0...040 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #13 Skrevet 9. juli Veldig mange blir helt frisk. å få i seg mer mat gjør hjernen friskere. Det e mest som skal til for at hjernen blir frisk igjen. Kroppen skal ha næring og kalorier for å klare dagen. Man blir ikke tykk om man spiser, man blir frisk og sunn Anonymkode: 3ce23...9b1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #14 Skrevet 9. juli Jeg har ikke lenger anoreksi, men jeg holder en lav vekt og vil tilsynelatende ikke bli mentalt frisk-frisk noen gang. Anoreksien begynte da jeg var barn, var verst i sene tenår, gikk over til noen år med overspising (som egentlig føltes verre enn noe annet før), men har nå vært stabilt greit i mange år, fra jeg var i andre halvdel av 20-årene. Jeg er nå 45. Avslappet rundt kropp og mat blir jeg nok aldri, men trening og aktivitet hjelper meg til å se på mat som nødvendig drivstoff. Anonymkode: 6d86a...d8c 1
Perelandra Skrevet 9. juli #15 Skrevet 9. juli Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden da det ikke er tillatt med tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser på Kvinneguiden. Årsaken er at moderatorteamet ikke kan passe tråden konstant og fjerne svar som kan være skadelige for deg eller andre i en sårbar situasjon, samt at vi ikke vet noe om hvilken kompetanse som ligger bak svarene som gis. Jeg oppfordrer deg til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Du kan også kontakte Mental Helse via deres hjelpetelefon på telefonnummer 116 123 eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenestene til Mental helse er gratis og tilgjengelig hele døgnet, og du kan være helt anonym. De har taushetsplinkt, og kan gi deg råd og hjelp i en vanskelig situasjon. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjennner og stoler på. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Vi håper du får den hjelpen du trenger, og ønsker deg alt godt videre. Med omtanke og hilsen Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg