Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

" Du må bare holde deg åpen ", mange som serverer denne setningen dersom han/hun skal gi et velmenende råd om å fine kjærligheten. Greit nok det, men hva betyr det? At " alle " kan være den rette? Eller har jeg misforstått?

Hva legger du i denne setningen? 

Anonymkode: 109f8...185

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om noen har språkvansker.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

" Du må bare holde deg åpen ", mange som serverer denne setningen dersom han/hun skal gi et velmenende råd om å fine kjærligheten. Greit nok det, men hva betyr det? At " alle " kan være den rette? Eller har jeg misforstått?

Hva legger du i denne setningen? 

Anonymkode: 109f8...185

Mange går inn i datingsituasjonen med en smørbrødliste av kvalifikasjoner og "krav".

Utfordringen er at samliv er en dynamisk utvikling av mennesker : det vil være mengder av faktorer som vil endre seg basert på at to mennesker møtes og finner en plattform : jo flere dører man lukker, jo mindre sjangse blir det for å møte noen man kan skape noe med.

Dette er et råd som oftes kommer når man snakker med folk som allerede har ett eller flere forhold i beltet, og dermed har opparbeidet seg en erfaringsbakgrunn som definerer : "dette vil jeg IKKE ha!", og er ment til å klargjøre at de problemene man ser i andre, ofte er skapt av en selv : det er ikke nødvendigvis nyttig å se vekk fra korte menn, hvis ikke poenget med mannen er å kunne nå i taket uten hjelpemidler. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ta et eksempel fra en jeg datet: Han var strålende fornøyd med meg, selv om han egentlig ikke visste noe om hvem jeg var. Han spurte aldri om meg, hadde ingen nysgjerrighet, ingen interesse for hvem jeg er som person. Likevel var alt «helt topp» for ham.

Etter hvert kom det frem at han hadde en stor venninnegjeng der alle hadde friendzona ham. Han sa rett ut at han i utgangspunktet kunne blitt kjæreste med hvem som helst av dem, null problem, for alle var «like fine og søte og snille». Javel. Så du kunne tatt hvem som helst, da. Det spiller ingen rolle hvem, så lenge det er en dame.

Fint å være «åpen», men det finnes grenser?

Takk, men nei takk. Jeg vil heller ha noen som faktisk har krav, som ønsker kjemi, og som vil ha noe ved akkurat meg.

Anonymkode: 1ad8d...a32

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det vet ikke hva de skal si så de bare sier noe👌

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det litt som at de mener du må være åpen for tanken om at den rette kan komme hvor som helst, plutselig kommer han rundt svingen liksom?

Anonymkode: d752c...f91

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det dithen, at du faktisk må være åpen for å treffe den rette, nårsomhelst, og hvorsomhelst. Inntrykket er at mange setter unødvendige begrensninger for seg selv. De kan ikke møte noen på jobb, trening, på bussen, på fjellet, etc. Å omgås folk, og gi seg selv sjansen til å bli litt dypere kjent, er et godt utgangspunkt.

Anonymkode: 30f60...3d9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det som at du må være åpen for at du kan møte en mulig god kjæreste på et uventet tidspunkt, et uventet sted og i en uventet pakning.

Mange kan ha en idé om hvordan kjæresten sin skal være utseendemessig som ikke stemmer med den de møter. Da kan de avskrive en god person.

En jeg kjenner var f.eks sikker på at hun ville bli sammen med en mann med mørkt, krøllete hår. Hun endte opp med en mann med blondt hår. De er gift i dag. Så dumt det hadde vært hvis hun hadde oversett og ikke giddet bli kjent med ham pga håret?

Anonymkode: 37d59...496

AnonymBruker
Skrevet

Er vel sånt en bare sier, som at han kommer når du minst venter, og blabla. Ting som en egentlig ikke får gjort noe med fordi det er så vagt. Vær åpen som hvordan, de får forklare. 

Anonymkode: b9193...a32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...