AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Etter kreft i 2020 har jeg fått fatigue, men ironisk nok er et av problemene at jeg sliter med søvnen. Sovner alltid lett om kvelden, men våkner alltid mellom 03-05 og da får jeg ikke sove mer. Å legge seg senere gjør at jeg våkner enda tidligere, så det er ikke en god løsning. Føler jeg alltid går i søvn underskudd, noe som forsterker fatiguen på dagtid. Noen som har noen gode råd for å få bedre og dypere søvn? kvinne 46 Anonymkode: ecb72...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Magnesium glisyinat. Anonymkode: 7d059...872 Forsøkt i mange år uten effekt 😕 Anonymkode: ecb72...9fd
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forsøkt i mange år uten effekt 😕 Anonymkode: ecb72...9fd Har prøvd alt. Alimemazin hjalp, men man kan bli tung. Meditasjon når man våkner, man får mye hvile hvis man klarer å ligge i ro. Jeg har hatt insomnia i hele livet. Kun magnesium glysinat og meditasjon som har hjulpet i lengden, sovemedisiner kan hjelpe i veldig korte perioder. 7 timer skal jeg ligge i sengen, og da står jeg ikke opp før 7 timer har gått. Anonymkode: 7d059...872
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å legge seg senere gjør at jeg våkner enda tidligere, så det er ikke en god løsning. Anonymkode: ecb72...9fd Dette trodde jeg også, men så la jeg meg gradvis tidligere, sakte justering og over tid og da ordnet det seg faktisk. Det hender fremdeles at jeg våkner for tidlig noen ganger, men da har det gjerne med stress å gjøre eller hormonsvingninger pga. at overgangsalderen er i anmarsj (jeg er 45). Anonymkode: 164a9...fab
katties Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli Jeg har det samme, men av ulik grunn. Våkner for tidlig da kortisol (pga stress) spiker mye tidligere enn normalt. Altså: sovner lett, men våkner 3-5, og får ofte ikke sover etter dette. Det kan være at alt mulig rare tanker surrer i hodet, eller at jeg stresser over at 2 timer ikke er nok til å sovne før jeg må opp igjen. Hjelper å legge seg tidligere - kortisolen spiker likevel på samme tidspunkt på døgnet, og da stresser jeg også mindre med at jeg har for lite tid til å sovne. Valirian-rot, te av humle (planten, ikke insektet) for avslapning. Kreatin i store mengder (ca 15-20 g), hver eneste dag. Vitaminer som hjelper med immunsystem og hjerne: B12, B6, sink (25 mg), selenium, D + K2. Meditasjon. Mørkt, kaldt rom og voksørepropper slik at lyd ikke er en faktor man våkner av.
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Jeg har ms med fatigue og adhd - så kjenner problemstillingen. For meg hjelper (utrolig nok!!!) Pascoflair. Det er reseptfritt fra apotek. Det er ekstrakt av pasjonsblomst, som er kjent for sine søvndyssende og "sov hele natten"-egenskaper. Jeg tar 1-2 av disse 1 time før senga. Husker såvidt om jeg er oppe å tisse engang Anonymkode: cd566...205
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå